Citat:
Mårten P. såg en man följa efter föräldrarna, densamme som stått och tittat in i ettDet märkliga med detta är att ingen, varken Lisbet eller någon av personerna de gick förbi, märkte av att någon skuggade paret Palme. Sen har vi ju de två finskorna som berättade om en man som stod utanför Dekorima ett par minuter före mordet. Mannen höll i en radio och en revolver, och pratade finska. CP kunde vad jag vet inte tala finska.
nersläckt skyltfönster medan paret Palme stod och pratade med sonen och dennes
dåvarande flickvän efter filmens slut.
En viss korvhandlare ser en man följa efter paret Palme när de gett sig iväg och
identifierar denne som Christer Pettersson sedermera.
Finskornas berättelse dök upp först efter sju år nånting och blir därmed föga trovärdig.
Då kan jag lika gärna dra till med Lennart Gräntz och hans berättelse som också dök
upp sent:
Citat:
http://www.expressen.se/nyheter/vittnet-jag-sag-palmes-mordare-bredvid-kroppen/
Nästa gång jag såg honom, vid 23-tiden, stod han utanför biografen Grand med ryggen mot mig. Jag minns att han väckte avsky hos mig. - Nästa gång såg jag honom utanför Dekorima, men jag minns inte om det lyste i skyltfönstret. - När jag kört förbi hörde jag en smäll och vände mig om och såg en kropp ligga på trottoaren. Bredvid stod Christer Pettersson. Är du säker? - Absolut säker. För mig finns det ingen annan än Christer Pettersson som jag såg. Vad hände sen? - Jag fick paniknoja och körde därifrån. Jag var riktigt uppbragd och svängde in på Kungsgatan och körde så småningom hem till Tyresö. Jag sa till min fru, att "nu har de knäppt någon på Sveavägen". Senare på natten hörde jag på radion att det var Palme, men jag berättade inte för min fru att jag varit där.
Citat:
Han fälldes i tingsrätten och borde naturligtvis ha blivit fälld även i nästa rättsinstans.
Om det nu vore han, varför friades han i domstolen?
Men hovrätten ville jävlas med fru Palme och lät mördaren gå fri. Mycket beklagligt!
Hon vet och hennes söner vet, det räcker för dem numera.
Vet vem det var som tog livet av deras älskade Olof och far.
Citat:
http://www.expressen.se/nyheter/lisbet-palme-jag-har-ju-identifierat-mordaren/
För Lisbet Palme är det ingen tvekan om vem som sköt Olof Palme.
25 år efter mordet är hon fortfarande helt säker:
Mannen hon såg på Sveavägen var Christer Pettersson.
25 år efter mordet är hon fortfarande helt säker:
Mannen hon såg på Sveavägen var Christer Pettersson.
Hade motsvarande förlopp utspelat sig bland "vanliga" människor så hade garanterat
ingen rätt tagit sig för att ifrågasätta ett huvudvittne som är så säker på sin sak och
som även får markant understöd av vittnesutsagor runt mordplatsen.
Som mannen IM, som har möjlighet att iaktta hela skeendet, och en taxichaufför, LL.
Vad det handlar om till syvende och sist - och det har framhållits så många gånger
tidigare av mig och andra - är att det bjuder så enormt emot hos somliga att "köpa"
historien om Christer Pettersson som statsministermördare, en simpel småkriminell
blandmissbrukare som gärningsman och med ett offer av den betydelsen.
Det är inte värdigt helt enkelt.
Mordet på Olof Palme bör rimligen ha en lösning som står i paritet med det förhållandet
att offret var en särdeles framträdande politiker.
Man värjer sig intensivt mot bilden som annars tonar fram med Chrille P. som förövaren,
det är bara för torftigt, så jävla "smått" och obetydligt.
Det är naturligtvis begripligt att det kan bli så, men VERKLIGHETEN går ju inte att rå på
dock, så här var det och så förblir det.
Senast redigerad av Grandioso 2014-08-21 kl. 19:18.
Senast redigerad av Grandioso 2014-08-21 kl. 19:18.

Som hon av en slump fick reda på just vid konfrontationen... lättmanipulerad å det grövsta vill jag säga.