Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
19-07-26, 20:48
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklasgl87
Ja det gjorde dem annars hade dem inte åtalat CP. Nej- Mårtens signalement stämmer bra på CP- se förhören. Du har svårt att läsa o se fakta så tyvärr idiot kan inte se mera skit du skriver. Du har fel din CP förnekare.

Och det finns/fanns många fler vittnen som också kände CP som fanns i förundersökningen och domarna och i Resningsansökan 1997. Man kan inte komma undan alla dem- CP var den mest sannolöike mördaren.
Så ditt bästa argument är att åklagarna trodde på CP? Hur var det nu med signalementet? När jag påpekar att Crille aldrig bar huvudbonad eller glasögon när han var inne i City så säger du att signalementet stämmer och länkar till en bild av Crille UTAN glasögon och mössa
Hur står det till med tankeförmågan? Upptäcker du inte att du säger mot dig själv?
Citera
19-07-26, 20:50
Medlem
Citat:
Men jag är inte den som säger att CP mördade Palme, han var en sannolik kandidat till mordet.
Nej i första förhören våren 1986 sade Mårten Palme att han var absolut säker på att Grandmannen följde efter makarna Palme från bion. Det går inte att snacka bort.
Citera
19-07-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Du ljuger! Palmeåklagarna trodde inte på CPs skuld. Helin medgav i Marjasinutredningen att han inte trodde att CP skulle fällas eftersom bevisen var för svaga. Han räknade med att det skulle hinna komma fram mer bevis. Men något sådant kom aldrig.
Du ljuger också om signalementet som Mårten gav. Han uppgav att mannen hade keps och stålbågade glasögon. CP bar aldrig mössa eller glasögon. Att han var säker på att mannen följde efter paret, stämmer. Men det var något han TRODDE, dvs drog en slutsats om. Som framgår av rättegångsprotokollet så medgav han att han i verkligheten aldrig sett mannen gå efter. Så var det med det vittnesmålet.

Visst blev CP dömd i tingsrätten, men det viktiga är att han blev friad av en enig hovrätt. Det är bara dumskallar som fortfar att hävda att pundaren från Rotebro begick århundradets mord i Sverige. Likksom det finns svagsinta individer som fortfar att hävda att Tomas Quick mördade och styckade Johan Asplund. Han blev ju gubevars dömd i tingsrätten

Nej i första förhören våren 1986 sade Mårten Palme att han var absolut säker på att Grandmannen följde efter makarna Palme från bion. Det går inte att snacka bort.
Citera
19-07-26, 20:56
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Sade han att han SÅG mannen följa efter? Ja eller nej!
Citera
19-07-26, 20:58
Medlem
[quote=Massajen|68210577]Sade han att han SÅG mannen följa efter? Ja absolut. Se polisförhören igen!! Kan du inte läsa?
Citera
19-07-26, 21:00
Medlem
[quote=Niklasgl87|68210592]
Citat:
Sade han att han SÅG mannen följa efter? Ja absolut. Se polisförhören igen!! Kan du inte läsa?
Acceptera att Mårten såg att Grandmannen följde efter Palme.
Citera
19-07-26, 21:02
Medlem
[quote=Niklasgl87|68210602]
Citat:
Acceptera att Mårten såg att Grandmannen följde efter Palme.
http://lennartremstam.blogspot.com/2015/05/grandvittne-marten-palme.html
Citera
19-07-26, 21:02
Medlem
Massajens avatar
[quote=Niklasgl87|68210592]
Citat:
Sade han att han SÅG mannen följa efter? Ja absolut. Se polisförhören igen!! Kan du inte läsa?
Nej, där står att Mårten var säker på att mannen följde efter, inte att han iakttog mannen gå efter paret. Begriper du inte skillnaden - som framgår av förhöret i rätten- så är du bara att beklaga,
Lägg också märke till otillförlitligheten i Wingrens protokoll, vilket mest flagrant framgår av att Mårten sedan protesterar mot att han pådyvlas uppfattningen att Grandmannen liknar personen på det foto Wingren visar honom.
Senast redigerad av Massajen 19-07-26 kl. 21:07. Anledning: tillägg
Citera
19-07-26, 21:04
Medlem
[quote=Massajen|68210634]
Citat:
Nej, där står att Mårten var säker på att mannen följde efter, inte att han iakttog mannen gå efter paret. Begriper du inte skillnaden - som framgår av förhöret i rätten så är du bara att beklaga
JA du är dum att inte förstå att Mårten såg att Grandmannen efter Palme.
Citera
19-07-26, 21:08
Medlem
[quote=Niklasgl87|68210647]
Citat:
Står också i förhör att han såg att Grandmannen följde efter Palme efter biogrqafen. Varför har du problem det?
Citera
19-07-26, 21:09
Medlem
[quote=Niklasgl87|68210682]
Citat:
Står också i förhör att han såg att Grandmannen följde efter Palme efter biogrqafen. Varför har du problem det?
biografen
Citera
19-07-26, 21:09
Medlem
Massajens avatar
[quote=Niklasgl87|68210647]
Citat:
Läste du inte Liljeros utfrågning som jag lade in? Där Mårten svarade NEJ!

Mårten: Det var mer ett uttryck för att jag gjorde observationen under en kort tid.
Liljeros: Under kort tid?
Mårten: Ja.
Liljeros: Såg du den här personen i ansiktet vid något tillfälle?
Mårten: Ja som jag sa så tittade han först in i fönstret och sedan när jag var i jämnhöjd så tittade han mot mina föräldrar, ser dem i ryggen.
Liljeros: Men du har tydligen inte sett honom rakt i ansiktet?
Mårten:Jo, jag såg hans ansikte, men inte rakt in i ögonen.
Liljeros: Inte rakt i ögonen.
Mårten: Nej.
Liljeros: Och när du passerar då, har du sett honom röra sig överhuvudtaget?
Mårten: Han vrider ju kroppen.
Liljeros: Men har du sett honom gå?
Mårten: Nej.
Liljeros: Det har du inte gjort+
Mårten: Nej, jag tror inte det i alla fall, nej."
Senast redigerad av Massajen 19-07-26 kl. 21:14. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem