Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2012-08-14, 18:51
  #61
Medlem
RelicDeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spetz
https://www.flashback.org/t174396

Bättre tråd för de som fortfarande tror på högstadiets version av förintelsen.
Tråden består utav 293 sidor, avgör själva.
Känns onödigt att starta om på ny kula=P

Ifall ditt folk blivit utsatt för en massutrotning på grund av att de kontrollerat för mycket media och banker i huvudsak....skulle du då stoppa händerna i syltburken igen?

Tror att jag läste tråden för ett tag sen...Vart inte helt övertygad då heller om jag vill minnas.

Såklart så finns det alltid luckor i alla större händelser som göder misstankar. Kritisk ska man vara, men hur kritiska är ni själva till dom uppgifter ni tar del av och använder som underlag?
2012-08-14, 19:01
  #62
Medlem
B.I.s avatar
Detta med musiken att de fick ex. pianon, hade orkestrar som spelade judisk musik var till för att judarna skulle gå upp och arbeta bättre när de hör musik från sin härkomst.

Sluta foliehatta er nu, snälla flashback. Åk till Auschwitz och kika in det innan ni på något sätt säger att det aldrig ägt rum.
2012-08-14, 19:25
  #63
Medlem
egonomics avatar
Så massor av folk blev skickade till läger, de försvann och kom aldrig tillbaka till sina familjer. Vad hände med dem? Skit samma om det är exakt 6.000.000 miljoner judar det handlar om eller inte, det var fortfarande MÅNGA som inte kom tillbaka. Vad blev det av dem?
2012-08-14, 19:27
  #64
Medlem
Jag hoppas att ni är medveten om det faktum att Tyskarna blev matade med "propaganda" från vår käre Goebbels. Således finns det givetvis en möjlighet att vissa har haft det "bättre" än andra under insamlingen av materialet till dessa filmer..

Sen är jag osäker till kredibiliteten av filmen, hur skall ett urvalet av en handfull personer som inte haft en mardrömslik upplevelse kunna väga emot den nuvarande ställningen gentemot förintelsen.

Sorry, men jag köper inte riktigt detta
2012-08-14, 19:35
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpunkJunkie
Det är ju de palestinska terroristerna som håller på. Som man bäddar får man ligga. Dessutom är ju du som är enfaldig och tror att hela världen konspirera mot dig för att göra ditt liv ett helvete.
Så det är alltså de palestinska terroristerna som håller på? Det har dom sagt på TV?
Det du inte inser, är att jag har haft exakt samma åsikter som dig, jag har också trott på allt jag blivit serverad en gång i tiden, enda tills jag började kika lite på alternativa källor och insåg att hela min världsbild var ett enda korthus som plötsligt rasade.

Tysklands befolkning blev lurade att deras riksdag brändes ner av en galen holländare, när det i själva verket var Hitler som låg bakom allting, för att kunna rösta igenom fullmaktslagen och på så vis instifta en diktatur.
Hade man på den tiden påstått att Hitler låg bakom branden, så hade man blivit utskrattad. Vet du varför? För det är exakt så som gruppmentaliteten fungerar, du vågar inte tycka annat, för du vet att alla dina vänner hade skrattat åt dig.

Så fortsätt gå runt och lev ditt normala lilla liv, med normala rutiner och förutbestämda mönster, och stanna djupt ner i den hålan, lyssna inte på sånna som mig, fortsätt så.
2012-08-14, 19:35
  #66
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egonomic
Så massor av folk blev skickade till läger, de försvann och kom aldrig tillbaka till sina familjer. Vad hände med dem? Skit samma om det är exakt 6.000.000 miljoner judar det handlar om eller inte, det var fortfarande MÅNGA som inte kom tillbaka. Vad blev det av dem?

Dem har fortfarande semester.
Sitter och pimplar Heineken och spelar fotboll. Tatueringen på armen är ens tröjnummer.

Jävla idioter som sitter och ifrågasätter om det hänt. Vad säger ni om alla tyska soldater som vittnat om det de själv sett och gjort? Vad vinner de på detta?

Siffran 6Milj kan alltid ifrågasättas, men att det var jävligt många judar, ziggenare, homosexuella och andra "avarter" fick sätta livet till råder det inga tvivel om.

Att det ser trevligt ut på Auswitch idag, 70 år senare är väl inte så jävla konstigt.

Edit: Om nu människorna där faktiskt lirat lite boll på kvällarna, haft en pokerturnering eller liknande är väl inga konstigheter. Det är folk som man stal allt ifrån, men med människans överlevnadsinstinkt så försöker man hitta stunder med hopp. Att sitta och skämta om händelserna i lägret, eller spela fotboll etc handlar om psykologi för att inte bli helt nedbruten är en helt naturlig reaktion.

Idioter som har noll koll på psykologi som påstår något annat.
__________________
Senast redigerad av different_trip 2012-08-14 kl. 19:39.
2012-08-14, 20:07
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.I.
Detta med musiken att de fick ex. pianon, hade orkestrar som spelade judisk musik var till för att judarna skulle gå upp och arbeta bättre när de hör musik från sin härkomst.

Sluta foliehatta er nu, snälla flashback. Åk till Auschwitz och kika in det innan ni på något sätt säger att det aldrig ägt rum.

Som David cole gjorde? http://www.youtube.com/watch?v=PWCOjOj4RAU
2012-08-14, 20:36
  #68
Medlem
unsungs avatar
Det är precis det här som diskuteras i forumdelen Revisionism så jag hänvisar dit, där finns det en mängd trådar som behandlar ett flertal aspekter av det som kallas "Förintelsen".
Tråd låst!


// unsung
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback