Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-14, 16:59
  #49
Medlem
Zzucrams avatar
Är det bara jag som tycker det är komiskt när man får höra "haha ni hade fel, de fick faktiskt spela i en orkester osvosv". Det spelar väl ingen roll vad de fick göra i lägrena? I slutändan var dem där för att dödas, förr eller senare, på grund av att man tillhörde en speciell kategori.
2012-08-14, 17:02
  #50
Medlem
kaiross avatar
Vid 04:15 sker den typen av klipp som är 'the big no-no' hos seriösa dokumentärfilmare:
"And later on..." [klipp] "they said they were going to....
Att det klipps är inget konstigt, men däremot att man skapar meningar som inte skett i verkligheten. Tyvärr blir det svårt att ta den typen av klippning (och därmed filmen som helhet) seriöst.
2012-08-14, 18:08
  #51
Medlem
Sigstens avatar
Där ser man hur mycket sanning som har hållits gömd. Verkar ju ha varit rena semesterparadiset där om man jämför med kommunisternas gulag camps.
2012-08-14, 18:08
  #52
Medlem
1258974563s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohuld
Du verkar vara en i en tyvärr växande skara tvivlare och till er kan jag bara säga att, för den som tror på en komplott eller tror sig ha blivit manipulerad finns inga bevis som är tillräckligt starka. De enda bevis de väljer att tro på är de som bekräftar vad de redan tror. Om ni skulle öppna ögonen utan att filtrera bort det ni inte tror på så skulle ni få en mer nyanserad bild om vad som faktiskt har hänt.
Att jag är en del av en växande skara beror på att sanningen alltid kommer fram, tar bara lite tid.. Så du sitter på bevis? För att det fanns gaskammare? skulle inte tro det.

Räcker med att göra matten för att inse att allt är fake. Hur många blev mördade totalt? 6 miljoner!?! Eller dom 6 miljonerna var bara judar? Dom som inte var judar, t.ex. krigsfångar, blev dom gasade? Hur många isf?
Hur lång tid tar en gasning och hur många personer dog varje gasning? Hur många ugnar fanns tillgängliga? Hur lång tid tar det att kremera en kropp?

Räkna lite på det och visa vad du kom fram till.
2012-08-14, 18:13
  #53
Medlem
RelicDeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1258974563
Att jag är en del av en växande skara beror på att sanningen alltid kommer fram, tar bara lite tid.. Så du sitter på bevis? För att det fanns gaskammare? skulle inte tro det.

Räcker med att göra matten för att inse att allt är fake. Hur många blev mördade totalt? 6 miljoner!?! Eller dom 6 miljonerna var bara judar? Dom som inte var judar, t.ex. krigsfångar, blev dom gasade? Hur många isf?
Hur lång tid tar en gasning och hur många personer dog varje gasning? Hur många ugnar fanns tillgängliga? Hur lång tid tar det att kremera en kropp?

Räkna lite på det och visa vad du kom fram till.

Njae nu är det väl du som kommer med en alternativ förklaring så bevisbördan ligger väl på dig.

Så kan du förklara hur du har räknat och visa gärna källa.
2012-08-14, 18:18
  #54
Medlem
.ANDERSs avatar
Måste verkligen ha varit ett paradis i där! Låter nästan som en semester ort! Orkar inte se videon men skiten finns ju på riktigt så ni som tror på det kan ju åka dit och leta
2012-08-14, 18:29
  #55
Medlem
Kshatriya.s avatar
Det är fantastiskt roligt med alla "källkritiska" Förintelsetroende. Vart var/är er källkritik när fantasisiffror som sex miljoner trycks ner i halsen på er? Eller när det talas om stora jävla duschrum med gas? Eller krematorium som klarade av att bränna över sex miljoner kroppar på mindre än 12 år? Varför det är förbjudet i alldeles för många länder att ifrågasätta den officiella versionen av Förintelsen? Varför det är så jävla stigmatiserat att ens prata om Förintelsen ur ett källkritiskt perspektiv? Varför det aldrig talas om de allierade krigsbrott? Varför ingen rök syns på flygbilder över koncentrationslägren? Varför SWC manipulerade bilder?

Att ni kallar er källkritiska är ett jävla skämt.
2012-08-14, 18:31
  #56
Medlem
Faktiskt så återgavs detta åtminstone delvis i en film, vars namn jag tyvärr glömt, som handlade just om tredje Riket och dess fall.
Vid ett av lägren hölls det ett Cabaret, där officerare och SS-män underhölls av en showande dragqueen i fjäderboa, som alltså då skulle föreställa vara lägerfånge men som tydligen hade åtnjutit vissa fördelar.

Undrar om det kan ha varit filmen där Christine Lahti spelade Judinna, men det kan vara fel.
2012-08-14, 18:40
  #57
Medlem
1258974563s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe
Njae nu är det väl du som kommer med en alternativ förklaring så bevisbördan ligger väl på dig.

Så kan du förklara hur du har räknat och visa gärna källa.
Var så länge sedan jag var inne på ämnet, och det finns så många olika siffror att utgå ifrån. Välj antal gasade personer själv, välj källor som passar dig bäst, gör matten själv. Det är enkelt, bara googla lite och en kalkulator har du på datorn eller mobilen.
2012-08-14, 18:41
  #58
Medlem
https://www.flashback.org/t174396

Bättre tråd för de som fortfarande tror på högstadiets version av förintelsen.
Tråden består utav 293 sidor, avgör själva.
Känns onödigt att starta om på ny kula=P

Ifall ditt folk blivit utsatt för en massutrotning på grund av att de kontrollerat för mycket media och banker i huvudsak....skulle du då stoppa händerna i syltburken igen?
2012-08-14, 18:47
  #59
Medlem
RelicDeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1258974563
Var så länge sedan jag var inne på ämnet, och det finns så många olika siffror att utgå ifrån. Välj antal gasade personer själv, välj källor som passar dig bäst, gör matten själv. Det är enkelt, bara googla lite och en kalkulator har du på datorn eller mobilen.

Ja fast alltså....

Jag tror dig inte. Du kan kolla källorna att så är inte fallet.

Förstår du problematiken?
2012-08-14, 18:48
  #60
Medlem
Sigstens avatar
Kolla in denna sidan så förstår man var de har fått siffran 6 miljoner från. Inte första gången i historian de kör med att 6 miljoner judar ska/har dött.

http://www.holocaustdenier.com/holoc...ion-jews-myth/

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback