Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-11, 21:10
  #1
Medlem
I slutet av Maj så råkade jag ta i lite för mycket när jag körde bänk och detta resulterade i en smärta i triceps som kom flera dagar senare (konstigt), jag bestämde mig för att vila ett tag, men smärtan gick inte över, så en månad senare gick jag till doktorn, han konstaterade att det var en muskelbristning jag hade fått i triceps, han föreslog att jag skulle gå till en sjukgymnast, Sats i närheten av mig var rekommenderat, han sa att dom hade nån slags maskin med strålning som skulle hjälpa skadan läka snabbare, jag övervägde detta men vilade bara istället

nu i slutet av sommarn trodde jag att skadan hade läkt, men icke, smärtan kom tillbaks efter jag gjorde en chin på ett fotbollsmål (jävligt dumt men trodde det hade läkt..) smärtan kom några dagar efter jag hade gjort det, precis som när jag skada mig första gången, jävligt skumt

men nu överväger jag dra till sjukgymnast, men detta kostar massa pengar och jag är en fattig student, så nu undrar jag om det är värt? kommer det ens hjälpa något? eller är bara slöseri med pengar, eller kommer det ta evigheter längre tid att bara vänta, jag skadade mig liksom i Maj, och nu i Augusti känns det fortfarande lika dåligt...

nån som prövat detta sätt med strålningen doktorn talade om?
tack för svar
Citera
2012-08-11, 21:31
  #2
Medlem
Lillbubbens avatar
Beklagar dig verkligen.

Har själv åkt på några muskelbristningar och den värsta jag hade/har problem med är ena axeln. Det var 3år sedan den vart lite blå/svartoh kunde verkligen inte göra någonting med armen på ett år. Det känns lite idag men jag kan leva med det.

Även fått en bristning i hamstringen och det såg förfärligt ut, svart halva benet verkligen.

Gick till sjukgymnast båda gångerna och får för mig att varje behandling gjorde det till det bättre. Dock så kostar det att ligga på topp. Samtidigt så blir man ju deprimerad av all smärta så det är klart man lättar på lädret då olyckan är framme.

Ett tips för att förebygga muskelbristningar är att värma upp ordentligt, riktigt löjligt ordentligt innan man börjar ta i.

Krya på dig.
Citera
2012-08-12, 14:41
  #3
Medlem
tack tack, om det nu funkade för dig så kanske man bör investera på det, det var alltså ingen som hade hört metoden doktorn talade om? googlade men hittade inget
Citera
2012-08-26, 05:17
  #4
Medlem
Verbeeks avatar
Har du inte råd med att betala ~80kr för att gå till en sjukgymnast?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback