Citat:
Ursprungligen postat av
karldenelfte
De vill inte har för smarta folk på de kvantitativa testerna då sådana människor oftast tenderar att ha aspergers eller mindre bra social förmåga.
På personlighetstestet ska du vara ärlig. Oftast kommer samma fråga upp lite längre in på testet och då gäller det att svara likadant. Gör du inte det så ser programmet och kanske t.o.m. HR att du bara dragit iväg nåt svar huller om buller.
Min sociala förmåga är det inga problem med. Ingen awkwardsness här inte, eller någon skum diagnos. Man kan vara smart och socialt begåvad också.
Återigen, personlighetstestet var det inga problem med. Det är något annat som inte stämmer. En stor del av förklaringen är konkurrensen. Vilket också är en anledning till varför jag varnar andra så de slipper hamna i liknande situation.
Edit.
Kollade lite på Linkedin nyligen och såg att megapuckon som knappt kan skriva och tänka, som fuskat sig genom utbildningen, fått jobb som inköpare m. m. Medan jag samtidigt ser kille från klassen som i snitt fick högsta betyg inte fått något annat än lagerjobb. Killen med högsta betyg var ju hur trevlig som helst. Wtf?