Tack för att ni tog er tid att svara på mina frågor, uppskattas mkt.
(Ni som enbart vill/kan svara på delar av mina frågor tveka inte att göra det! Ju fler synpunkter desto bättre!)
Andra får gärna ställa frågor ("sno tråden"). Vore roligt och se vad andra har funderat på.
Just nu är jag bosatt i London och pluggar engelska, men det jag ville komma till är att jag har kommit i kontakt med många ingenjörer och ekonomer som flyttat hit, då man tjänar mycket mer pengar och skatten är lägre här.
Då undrar jag om det är många som flyttar utomlands eller om någon här redan har gjort det? Vore väldigt intressant och höra hur ni upplever de hela.
Är det svårt att få jobb utomlands som tex här i London, har hört att förr var det lite enklare men nu har det stagnerat lite..
En annan sak jag undrar är vad man får göra det första året när man kommer ut i arbetsmarknaden. Får man slita ihjäl sig? Läste att man kan förväntas att jobba runt 60h i veckan. Hur är det för er?
Vilka företag vill man helst jobba för i Sverige som ekonom, känner till att Ernst & Young Sverige är väldigt attraktivt för revisorer.
Citat:
Ursprungligen postat av unclejohnny
sista reserven i hp kvoten på ekonomiekandidat kom in på 1.0 (bg: 16 75)i lund förra året. Det borde du kunna fixa, gör ett gammalt prov och se vad du får, om du får lågt så nöt ord och annat för att få upp ditt högskoleprovsresultat, vem vet, kanske du får 1.4 och kommer in på lanthandels, som är betydligt bättre än jönköping eller dylika tramsskolor.
Jag har funderat på att göra högskole provet men eftersom jag vill börja plugga till höst så går det tyvärr inte. Men du har sökt till civilekonom programmet till höst? Vilken skola skulle du vilja helst komma in på(jah, förutom hhs och de andra som du inte kommer in på)
Anledningen till att jag undrade om jag skulle komma in som reserv är mest för att man har ju hört folk komma in med sjukt låga betyg som reserv och undrade om det var vanligt