2013-09-17, 10:38
Medlem
4522s avatar
Det var på håret att jag lyckades gneta mig till en 1-0 vinst mot AC Bosman. Men tre poäng blev det och nu seglade jag helt plötsligt upp till en mittenplacering. Till helgen möter jag Lavoratori Duri som har en helt OK trupp men inte på något sätt ogenomtränglig. Ska den regerande mästaren rycka upp sig och vara med i titelracet? Snart är väl även Milito tillbaka i gammal storform...
2013-09-17, 11:24
Medlem
anteri17s avatar
Sjukt starkt att lyckas knipa tre pinnar borta mot starka IFK Roma. Lite synd dock för Snillet_1 som gjorde tre mål när jag hade en grym omgång och hängde fyra.

9 pinnar och fem poäng ner till femteplatsen. Bevisligen ett bra lagbygge och inte ska man behöva missa uppflyttning nu.

Edit: Nästa helg toppmöte med Gentiluomini del Calcio. Räds Hamsik, Strootman och Di Natale i ett förövrigt starkt lag.
Senast redigerad av anteri17 2013-09-17 kl. 11:27.
2013-09-17, 12:03
Medlem
Vet inte riktigt hur det gick till, men jag lyckades få oavgjort mot BandaBassotti. Om det nu är sluträknat?

Han höll nollan, fick inte en enda varning, gjorde assist och ett mål.

Jag släppte in ett mål, fick tre varningar och gjorde vare sig assist eller mål.

Gillar verkligen hur modificatori fungerar...
2013-09-17, 14:09
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vet inte riktigt hur det gick till, men jag lyckades få oavgjort mot BandaBassotti. Om det nu är sluträknat?

Han höll nollan, fick inte en enda varning, gjorde assist och ett mål.

Jag släppte in ett mål, fick tre varningar och gjorde vare sig assist eller mål.

Gillar verkligen hur modificatori fungerar...

Även om jag aldrig skulle erkänna det så har jag efter mer än ett år i spelet fortfarande inte förstått exakt hur det hela går till i sådana här lägen. Jag borde ju rimligen ha vunnit det här mötet och jag vill dra mig till minnes att det var samma sak mot just dig förra säsongen också. Även om jag lirade med Il Tevere då.

Cazzo danese!
2013-09-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Även om jag aldrig skulle erkänna det så har jag efter mer än ett år i spelet fortfarande inte förstått exakt hur det hela går till i sådana här lägen. Jag borde ju rimligen ha vunnit det här mötet och jag vill dra mig till minnes att det var samma sak mot just dig förra säsongen också. Även om jag lirade med Il Tevere då.

Cazzo danese!
Tror att det är för att korrigera fotbollens inneboende orättvisa. Läs TheDarkKniggits signatur:

"Roma play platonic football. It's beautiful, made of love, union and passion.
But then the other jerks turn up and score a goal. It's a metaphor of life."
-Antonello Venditti

Fan, borde finnas något motsvarande i verkligheten.
2013-09-17, 16:37
Medlem
Shuyins avatar
Förstår inte helt poängsystemet och vad som avgör om man vinner eller ej. Men tog nu första segern och har den fina raden: 1-1-1 känns rätt stabilt ändå.
2013-09-17, 17:10
Medlem
Tvålade till Cazzo Danese rejält på bortplan med hela 5-0. Totalpoängen bleb 85-59 till min fördel. Alla tre anfallare gjorde mål, Strootman fixade 1+1, försvararna presterade och målvakten släppte bara en förbi sig.

Dags att få hybris nu kanske?
2013-09-17, 17:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Förstår inte helt poängsystemet och vad som avgör om man vinner eller ej. Men tog nu första segern och har den fina raden: 1-1-1 känns rätt stabilt ändå.

Leta inlägg från augusti så skriver Jackbob utförligt hur modificatore går till. Inte särskilt krångligt när man vet reglerna.
2013-09-17, 20:21
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
3-1 till Villion inte så farligt som jag trodde. Också bra att jag fick in 1 mål då det kan avgöras på målskillnaden i slutet.

Btw är det 4 upp 4 ner nästa säsong?
Saken är nog den att mitt försvar och målvakt lämnade en hel del att önska, i synnerhe Mirante som släppte tre bollar bakom sig. Överlag börjar jag se nackdelarna med trebackslinje, man är strängt taget tvungen att ösa in mål för att det ska jämna ut sig. Nio insläppta fantagol på tre matcher är helt enkelt inte acceptabelt.
2013-09-21, 13:02
Medlem
Villons avatar
Jaha, nu drar det ihop sig på nytt. Dags för bottenmöte i Flashback B mellan mina mannar och Ferrys Glockenspiel SV. En ny trepoängare för mitt gäng skulle innebära att man kan börja snegla uppåt i tabellen, vid förlust känns det däremot som att tåget har gått. För klockspelsgänget är läget ännu mer delikat då de fortfarande står på noll poäng och verkligen behöver en seger.
2013-09-21, 13:17
Medlem
snillet_1s avatar
Jag behöver också poäng.

Ur ett Fanta-perspektiv är det en ganska intressant kväll för mig, med både Genoa (Lodi & Vrsaljko), Cagliari (Sau) och Livorno (Paulinho) på menyn men i verkligheten är det en kväll torr som fnöske vi har framför oss.

Cagliari - Sampdoria
Chievo - Udinese
Genoa - Livorno

Bekymmersamt med Balotelli också, han har inte haft någon strålande inledning på säsongen direkt.
2013-09-21, 13:24
Medlem
anteri17s avatar
Att möta omutligt starka serieledarna blir inte lätt. Ett hemskt bra lag som han har fått ihop. Nedanför har ni hans startelva just nu. Får jag poäng så är det bara att korka upp skumpan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in