2013-09-04, 18:29
Medlem
Seppo1337s avatar
Sitter utan översättning på datorn, förstår inte till fullo hur mercaton funkar, och en jävla massa jobb på det, det lämnar mig sittandes lugn i båten. Inte en jävla värvning. Men jag leder ju iallafall ligan just nu, tror jag iallafall, så min ganska gråa trupp förblir just tråkig och grå.
2013-09-05, 16:22
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Skjutfält hela veckan, där täckningen gått från H+ (4g) till E (Edge). Således missat mercaton helt, men är ändå rätt nöjd med mitt lag så jag klagar inte så mycket.

3-3 mot Duri. Känns sådär. Beppe Rossi och Gomez levererade. Men sådär med Marchetti (2 p).
2013-09-09, 22:53
Medlem
Lagen i Serie A har dragit åt svångremmen rejält, inga superdyra värvningar och betydligt lägre löner. Den nya hårdare finansiella situationen är dock inget som berör Lokomotivet. Emeghara för 30? Kaka för 90? No problems.

Trots att ha inlett lite knackigt är jag enormt optimistisk. Kaka kommer vara lysande och pumpa in poäng, Emeghara går för Capocannoniere och Jorginho kommer bli utsedd till säsongen bästa spelare!
2013-09-13, 14:31
Medlem
Gantss avatar
Dags att väcka tråden då ligan drar igång imorgon!
2013-09-13, 15:19
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Dags att väcka tråden då ligan drar igång imorgon!
Japp. Jävla dilemma det här med laguttagningarna. Nu verkar halva min backuppsättning vara defekt, Antonelli har tydligen åkt på någon fotskada. Samtidigt ska normalt stabile Moretti ställas mot Balotelli & Co vilket inte nödvändigtvis borgar för poäng. Samtidigt bör väl Astori vara given igen nu när fösntret har stängt. Det lär ske förändringar.

Någon som verkar vara tillbaka är Cossu, men jag vet inte om jag vågar tro på att han kan komma in och prestera direkt, i synnerhet i en knivig match mot Fiorentina. Blir nog en bänkplats där tills vidare.

Det känns som att min trupp har rätt bra bredd men inte så många givna spetsar, vilket tvingar en till det här velandet inför varje omgång.
2013-09-13, 16:49
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Japp. Jävla dilemma det här med laguttagningarna. Nu verkar halva min backuppsättning vara defekt, Antonelli har tydligen åkt på någon fotskada. Samtidigt ska normalt stabile Moretti ställas mot Balotelli & Co vilket inte nödvändigtvis borgar för poäng. Samtidigt bör väl Astori vara given igen nu när fösntret har stängt. Det lär ske förändringar.

Någon som verkar vara tillbaka är Cossu, men jag vet inte om jag vågar tro på att han kan komma in och prestera direkt, i synnerhet i en knivig match mot Fiorentina. Blir nog en bänkplats där tills vidare.

Det känns som att min trupp har rätt bra bredd men inte så många givna spetsar, vilket tvingar en till det här velandet inför varje omgång.
Tror du kommer vinna mot mig. Dina spelare möter "lättare" lag än vad mina gör. Sen så möter många mina av mina spelare varandra, så det blir ju inte mycket poäng där
2013-09-16, 00:44
Medlem
anteri17s avatar
Efter att ha lagt en kvart på att räkna ut ställningen mellan mig och snillet_1, i en match jag förmodar båda kommer hata att förlora, så har jag med modificatore, hemmaplansfördel och hela faderullan fått fram att snillet_1 leder med 6,5 poäng. Det ska dock sägas att han bara har Florenzi kvar, medan jag sitter på Totti och Benatia, där de sistnämnde kan ta bort hans enda pluspoäng från modificatore vid 6,0 eller högre i betyg. Om inte Florenzi gör något extraordinärt åt något håll så kommer modificatoren vara oförändrad för mittfältet också. Med det sagt så har jag väl en liten fördel. Totti eller Benatia bör stå för två solida insatser, och då är minst krysset i hamn. Gör Totti mål med ett betyg på minst 6,0 medan Benatia och Florenzi båda får sexor så vinner jag. Det är inte helt osannolikt.
Senast redigerad av anteri17 2013-09-16 kl. 00:50.
2013-09-16, 01:16
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Efter att ha lagt en kvart på att räkna ut ställningen mellan mig och snillet_1, i en match jag förmodar båda kommer hata att förlora, så har jag med modificatore, hemmaplansfördel och hela faderullan fått fram att snillet_1 leder med 6,5 poäng. Det ska dock sägas att han bara har Florenzi kvar, medan jag sitter på Totti och Benatia, där de sistnämnde kan ta bort hans enda pluspoäng från modificatore vid 6,0 eller högre i betyg. Om inte Florenzi gör något extraordinärt åt något håll så kommer modificatoren vara oförändrad för mittfältet också. Med det sagt så har jag väl en liten fördel. Totti eller Benatia bör stå för två solida insatser, och då är minst krysset i hamn. Gör Totti mål med ett betyg på minst 6,0 medan Benatia och Florenzi båda får sexor så vinner jag. Det är inte helt osannolikt.

Sååå farligt är det inte men rent tabellmässigt behöver jag en seger här annars kommer det kännas mörkt inför fortsättningen.

Jag är ganska pessimistisk av mig generellt och väljer att vara det här också. Både Totti och Benatia kommer ju starta medan man faktiskt inte vet ifall Florenzi startar eller får sitta på bänken imorrn. Så... Surt med förlust ifall det blir det i varje fall, Paulinho och Cannavaro är satta som avbytare för mig.

Paulinho som för övrigt verkar vara ett otippat bra kort. Två nya mål idag.
2013-09-16, 09:09
Medlem
Gantss avatar
1 insläppt mål och 2 gula kort vs. 3 mål varav en var angörande seger samt 1 assist.

Japp jag kommer bli så rövknullad denna omgången. 4-0 till motståndaren gissar jag på.
2013-09-16, 10:48
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
1 insläppt mål och 2 gula kort vs. 3 mål varav en var angörande seger samt 1 assist.

Japp jag kommer bli så rövknullad denna omgången. 4-0 till motståndaren gissar jag på.
Mjo, utan att säga för mycket ser det onekligen lovande ut för mina mannar. Viktigt för moralen att äntligen ta några poäng. Med lite tur kanske de kan klättra några placeringar i tabellen från de senaste veckornas jumboplats.
2013-09-17, 01:30
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Jag har 0,5 poäng mer än Pellebelle, plus 2 för hemmaplan. 76,5 mot 74. Orkar inte räkna på modificatori, men det är dessa som kommer avgöra matchen. Cigarini förstör allt med sitt röda kort.
2013-09-17, 10:31
Medlem
Gantss avatar
3-1 till Villion inte så farligt som jag trodde. Också bra att jag fick in 1 mål då det kan avgöras på målskillnaden i slutet.

Btw är det 4 upp 4 ner nästa säsong?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in