Jaha, nu drar det ihop sig på nytt. Dags för bottenmöte i Flashback B mellan mina mannar och Ferrys Glockenspiel SV. En ny trepoängare för mitt gäng skulle innebära att man kan börja snegla uppåt i tabellen, vid förlust känns det däremot som att tåget har gått. För klockspelsgänget är läget ännu mer delikat då de fortfarande står på noll poäng och verkligen behöver en seger.
Ja, det blir en spännande omgång det här. Många lag som måste prestera för att inte bli avhängda. Det är även extra spännande när det är rätt oförutsägbara stormatcher som derbyt i Rom och Milan-Napoli. Heta matcher där korten kan hagla samtidigt som en stabil insats oftast genererar väldigt höga grundbetyg. Här är min elva mot Lavoratori Duri:
Mirante
Naldo - Benatia - Rodriguez - Gabriel Silva
Lulic - Allan - Florenzi
Hernanes
Muriel - Bergessio
Den där backlinjen har all potential i världen att riva av bra modificatori.
Antico Arsenales startelva i toppmötet av Flashback B:
Handanovic i mål. Tar tillbaka startplatsen då Inter ställs mot svaga Sassoulo
Jesus är tillbaka i backlinjen av samma anledning. Väl där finns givna Danilo och Benatia, samt en säsongsdebuterande Kamil Glik. Efter fina betyg är han värd en chans nu när Torino ställs inför ett överkomligt motstånd. De Silvestre petas efter en svag insats mot Genoa, och Mexes vilas pga den säkerhetsrisk han innebär i toppmötet mot Napoli.
På mitten återfinns solklara Candreva och Valero. Barrientos får fortsatt förtroende, medan Romulo, som möter Juve, petas till förmån för formstarka Biabiany.
På topp är det opetbara Totti tillsammans med Muriel.
Har förlorat de två senaste matcherna med minsta möjliga marginal, nu senast mot Moggi. Endast en pinne på tre matcher är inte bra, krävs verkligen en vinst nu mot Cazzo Danese. Har dock haft bortaplan vid båda mina förlustmatcher, nu är det hemmaplan som gäller. Hoppas den faktorn hjälper mig till en välbehövlig seger. Baserar startelvan dels på vilka lag mina spelare möter. Exempelvis låter jag både Hallfredsson och Jorginho sitta på bänken då Verona möter Juventus och låter istället Kone och Almiron få chansen från start. De två sistnämndas lag möter Torino respektive Parma.
Mina anfallare från Livorno möter Genoa, ber till gudarna att de fortsätter leverera. Hoppas också att det kan lossna lite med målskyttet för mina mittfältare.
3p skulle verkligen smaka gott nu. Förutom förstå omgången när jag tyckte att jag förtjänade ett bättre öde mot Extraordinario så har det gått skit två omgångar på raken. Först förlust mot Gants där jag var helt chanslös eftersom hans Juvespelare hade en riktigt bra omgång och sedan torsk mot il-gol-fantasma som vann tack vare att hans mittfält verkligen presterade (2 mål bland annat) och samtliga i mitt lag hade en skitomgång. Såg faktiskt bra ut ett tag eftersom han var uppe i totalt 5 varningar rätt snabbt, men det vände när han fick sina målskyttar.
Kampen om att flyttas upp är nog rätt körd för min del. Det är trots allt bara 18 omgångar totalt, men nu börjar det bli så att man får spela för stoltheten istället.
Får man fråga hur ni andra skulle betygsätta mitt anfall på en skala 1-10? Ta hänsyn både till kvalitet och bredd. Jag har: Gabbiadini, Denis, Bergessio, Eder, Rossi och Ibarbo. Jag trodde på förhand att det kunde bli rätt bra, men hittills har anfallet presterat högst mediokert.
Kan dock blir någon ändring innan deadline. Jag är synnerligen tveksam om Hallfredsson överhuvudtaget ska spela eftersom Hellas möter Juventus borta. Har dock dåligt med alternativ på mittfältet. Har förövrigt en känsla av att Napoli kommer göra det bra i toppmötet så det skrämmer lite att Villon både har Insigne och Higuain i laget.
Helvete, det var ju till den här helgen jag skulle introducera fyrbackslinje var tanken, men kvalitén på mina backar gentemot övriga lagdelar gör att det inte känns motiverat. Peta Cossu eller Insigne till förmån för Bovo? Lär inte hända.
Oerhört knepigt att välja bland anfallarna. Har Gervinho, Bianchi och Paulinho som avbytare men är bra jävla nära att peta Balotelli som inte har levererat än men samtidigt... En stormatch mot Napoli, det känns som att det är lite i en sån match han kan vakna till liv och smälla till med ett hattrick.
Sen är min värvning av J Zanetti sannolikt den mest obegripliga i Serie B. Hade fått för mig att han var tillbaka i spel redan.
Spännande match mot Villon det här. Han har Cerci i laget som nyligen gjorde mål, men jag har Cacciatore som förmodligen kommer bli inbytt.
Hur Milan-Napoli går blir nog rätt avgörande för utfallet i vårt möte. Jag tror matchen kommer bli något liknande som min första match. Villon har lite mer kvalitet i sitt lag och jag gissar på att han vinner med 2-3.
Balotellis reducering innebär alltså att Higuain får ett avgörande mål och Cerci får detsamma efter att ha satt en straff.. Känner mig fan inte bekväm just nu.
Räknade ut poängen lite snabbt trots allt och det verkar som att jag kommer upp i 80 och Villon i 79. Det väger över till min fördel eftersom jag har hemmaplan, annars fick Villon en poäng mer. Dock har jag inte räknat ut det där med att backlinjen tar bort poäng för motståndaren osv. Mina försvarare har överlag fått högre betyg, men vet inte hur poängsystemet fungerar. Det lutar med andra ord mot oavgjort och det gör väl lite ont om jag skulle vara någon ynka poäng från min första seger.
Förutom mitt målvaktsval har jag dock tagit rätt beslut den här gången samt haft lite tur med att jag kommer få in Cacciatore. Dock är det helt otroligt att man för en gång skull får ca 80 poäng och ändå inte vinner. Lite oflyt att Villon också hade en riktigt stark omgång, men delad poäng känns ändå rättvist. Ger dessutom lite hopp inför kommande matcher.
Övriga matcher. Om någon inte orkar vänta till imorgon så har jag räknat lite snabbt på övriga resultat i ligan. Precis som min match har jag dock inte fått med det där med backlinjen som ger motståndaren minuspoäng. Hemmaplanspoängen inräknade dessutom. Så här tror jag resultatet är efter omgången i Flashback B:
Glockenspiel SV vs A.C. Pico della Mirandola 80-79 (3-3)
Antico Arsenale vs Gentiluomini del Calcio 71-69,5 (Bör bli oavgjort, 1-1)
Extraordinario vs IFK Roma 73-74,5 (2-2?)
Banda Noantri vs AS Inzaghi 69-67,5 (1-0 eller 1-1, beroende på var gränsen går för hur många poäng man måste ha för att komma upp i minst ett mål)
Chelsea FC vs AC Firenze - 68,5-72,5 (1-2, men här ser Firenzes backlinje klart bättre ut så 0-2 kanske blir resultat istället)
Vi får se nu om jag räknat rätt eller om det visar sig vara helt efterblivet.
Senast redigerad av Ferry31 2013-09-23 kl. 01:08.