2013-09-02, 18:10
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
När är sista klockslaget för bud under vecko-mercatona?
Onsdag mellan 15:00 - 15:30

Du kan google translata denna
Allo scadere della sessione settimanale di mercato libero (il mercoledì alle ore 15:00 o ore 15:30 per chi utilizza modificatori, salvo eccezioni), i calciatori verranno assegnati ai fantallenatori con l'offerta più alta.
2013-09-02, 18:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Onsdag mellan 15:00 - 15:30

Du kan google translata denna
Allo scadere della sessione settimanale di mercato libero (il mercoledì alle ore 15:00 o ore 15:30 per chi utilizza modificatori, salvo eccezioni), i calciatori verranno assegnati ai fantallenatori con l'offerta più alta.

Nice. Finns ju en del fint att plocka in fortfarande.
2013-09-02, 18:21
Medlem
Ferry31s avatar
Fan vad sagt med uppehåll. Jag hatar landslagsfotboll ibland.
2013-09-02, 19:03
Medlem
Knapp seger mot Lokomotiv PellBell, hade lite tur att hans lag hade tre målskyttar på bänken. Själv hade jag inte en enda målskytt i matchtruppen, segern säkrades tack vare rätt höga betyg överlag på spelarna. Två anfallare fixade 1,5 modificatori-poäng och mitt försvar gav samtidigt motståndarna -1. Gjorde att jag fick en marginal på 3,5 poäng mer vilken ger en uddamålsseger.

Nästa omgång är det borta mot dansken som gäller, då måste mitt lag rycka upp sig lite målmässigt om jag ska ha en chans.
2013-09-02, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Knapp seger mot Lokomotiv PellBell, hade lite tur att hans lag hade tre målskyttar på bänken. Själv hade jag inte en enda målskytt i matchtruppen, segern säkrades tack vare rätt höga betyg överlag på spelarna. Två anfallare fixade 1,5 modificatori-poäng och mitt försvar gav samtidigt motståndarna -1. Gjorde att jag fick en marginal på 3,5 poäng mer vilken ger en uddamålsseger.

Nästa omgång är det borta mot dansken som gäller, då måste mitt lag rycka upp sig lite målmässigt om jag ska ha en chans.
Kunde nästan räknat ut att det skulle sluta så här. Emeghara gör två mål men blir endast tilldelad ett i Fantacalcio. "Felet" görs alltså i samma match som jag möter presidenten. Coincidence? I think not.
Med det målet hade jag kanske klarat ett kryss.
2013-09-03, 11:25
Medlem
il-gol-fantasmas avatar
Ursäkta som frågar, men var lägger jag ut mina spelare på transfern? Inga övriga problem med transfern, men just detta hittar jag inte.
2013-09-03, 13:29
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av il-gol-fantasma
Ursäkta som frågar, men var lägger jag ut mina spelare på transfern? Inga övriga problem med transfern, men just detta hittar jag inte.
Du kan inte lägga ut dem på transfern du kan bara ta bort så fort du har köpt in en ny spelare. Med andra ord så gäller 1 ut 1 in regeln.

Du kan dock byta spelare mot andra spelare. Du får då kontakta sportchefen för den lagen (via PM annars bannas du) och kolla om han är sugen på att byta spelare.
2013-09-03, 22:38
Medlem
Gazzettan verkar även ha ett plural sidor ägnade att Fantacalcio, där de efter omgången listar bästa elvan sett till poäng samt listor på samtliga jävla spelares poäng. De har även listor på de absolut bästa lagen och deras poäng. Den som har kammat hem flest poäng har 202 poäng. Detta alltså på endast två omgångar. Vad i helvete? Hur fan löser man det?

Kan lika gärna smälla upp omgångens lag:
Consigli (7 poäng)
Heurtaux (10 poäng)-Mexes (9,5 poäng)-Stendardo (9,5 poäng)-Nagatomo (9,5 poäng)
Hamsik (14 poäng)-Aquilani (11 poäng)-Vidal (14 poäng)
Beppe Rossi (13,5 poäng)-Gomez (14 poäng)-Paloschi (13,5 poäng)
Totalt: 125,5 poäng

Dom som har så mycket poäng är helt sjuka. Antar att de byter spelare på mercaton mellan omgångarna hur mycket som helst?

...Jag är lite smånöjd över att jag har två spelare från omgångens lag i min elva, trots att jag torskade; Consigli och Stendardo.

Gick även in på forumet för att på reda på vad fan som hände med Emegharas andra mål. Det var inte bara jag som var frågandes, ett antal olika personer hade redan skrivit om detta. Svaret var att hans första mål tillslut bedömdes vara självmål. Vad tycker ni? http://www.101greatgoals.com/gvideos/sassuolo-1-livorno-4/
Det är alltså Livornos 2-1 mål som det råder oklarheter kring.
2013-09-03, 22:42
Medlem
Ferry31s avatar
De som får snuskigt höga poäng kanske helt enkelt är med i en liga som består av 4 lag ungefär? Då kan man ju toppa laget ganska så bra.
2013-09-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Gazzettan verkar även ha ett plural sidor ägnade att Fantacalcio, där de efter omgången listar bästa elvan sett till poäng samt listor på samtliga jävla spelares poäng. De har även listor på de absolut bästa lagen och deras poäng. Den som har kammat hem flest poäng har 202 poäng. Detta alltså på endast två omgångar. Vad i helvete? Hur fan löser man det?

Kan lika gärna smälla upp omgångens lag:
Consigli (7 poäng)
Heurtaux (10 poäng)-Mexes (9,5 poäng)-Stendardo (9,5 poäng)-Nagatomo (9,5 poäng)
Hamsik (14 poäng)-Aquilani (11 poäng)-Vidal (14 poäng)
Beppe Rossi (13,5 poäng)-Gomez (14 poäng)-Paloschi (13,5 poäng)
Totalt: 125,5 poäng

Dom som har så mycket poäng är helt sjuka. Antar att de byter spelare på mercaton mellan omgångarna hur mycket som helst?

...Jag är lite smånöjd över att jag har två spelare från omgångens lag i min elva, trots att jag torskade; Consigli och Stendardo.

Gick även in på forumet för att på reda på vad fan som hände med Emegharas andra mål. Det var inte bara jag som var frågandes, ett antal olika personer hade redan skrivit om detta. Svaret var att hans första mål tillslut bedömdes vara självmål. Vad tycker ni? http://www.101greatgoals.com/gvideos/sassuolo-1-livorno-4/
Det är alltså Livornos 2-1 mål som det råder oklarheter kring.

Jag har efter två omgångar 82 + 87,5 = 169,5 poäng.

Man får också ta hänsyn till motståndet. Jag har mött de två främsta från förra årets Fantacalcio. Och de har gjort bra ifrån sig Con Cuore 75,5 poäng samt Red Bull Moggitown 74 poäng. Anledningen till att jag nämner motståndet är att det sänker Modificatori. Jag fick t ex sammanlagt -1 i senaste matchen.

Dessutom lider jag av min smala trupp. Fick spela utan en mittfältare senast dvs UFF 4 poäng...
2013-09-04, 00:00
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag har efter två omgångar 82 + 87,5 = 169,5 poäng.

Man får också ta hänsyn till motståndet. Jag har mött de två främsta från förra årets Fantacalcio. Och de har gjort bra ifrån sig Con Cuore 75,5 poäng samt Red Bull Moggitown 74 poäng. Anledningen till att jag nämner motståndet är att det sänker Modificatori. Jag fick t ex sammanlagt -1 i senaste matchen.

Dessutom lider jag av min smala trupp. Fick spela utan en mittfältare senast dvs UFF 4 poäng...

Även om du lyckas småjinxa det här så måste jag nog ändå erkänna att jag är seklets största underdog i det kommande mötet. Måste lyckas med en s.k. Banda Bassotti-manöver om jag ens ska klara mig med äran i behåll.
2013-09-04, 15:00
Medlem
anteri17s avatar
Stor aktivitet på mercaton. Vem ror hem Kaka? Britos? Alvares? Med flera.

Själv har jag öst på hela min kvarvarande budget på diverse spelare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in