2013-08-22, 17:33
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Drag and drop? Om du vill 4-3-3 så tar du en spelare från anfallet och byter honom mot någon av dina mittfältare.
Hmm, tyckte att det var det första jag testade. Jaja, långt till match.
2013-08-22, 17:34
Medlem
Ferry31s avatar
Jag märker att det var ett par spelare jag bjöd ganska bra på, men som andra fick billigare än mina bud. Framför allt dessa:

Poli
Thereau (Satsade jag faktiskt rätt hårt på, men gick för enbart 7 credits)
Cigarini
Sau
Antonelli
Immobile

Men det är klart. Allt handlar om hur man prioriterar.
2013-08-22, 17:36
Medlem
snillet_1s avatar
Abbiati
Rafael (Verona)
Munua

P. Cannavaro
Barzagli
Antonsson
Tomovic
Vrsaljko

Sörensen
K. Constant
Sardo

Lodi
Cigarini
Vidal

Kovacic
Felipe Anderson
Bradley
J. Zanetti
Florenzi

Balotelli
Marco Sau

Palacio
Rolando Bianchi
Srgigna
Paulinho

---

Återkommer med recension av mitt lag och eventuellt en del andras men mama mia vilket mittfält jag fick. Jösses. De fetade är spelare jag lade ner lite möda på att få.
2013-08-22, 17:39
Medlem
Ferry31s avatar
Lägger upp min trupp också. Glockenspiel SV:

Målvakter:

Försvarare:

Mittfältare:

Anfall:

Edit: Fixade till spoilers.
Senast redigerad av Ferry31 2013-08-22 kl. 18:30.
2013-08-22, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebulin
Kan inte flera lägga upp sina köp? Av någon outgrundlig anledning är jag nyfiken vad folk fick, även om jag inte lirar. Intresset kanske släpper på lördag när "the real deal" drar igång.
Visst, här kommer mitt!

Målvakter:

Backar:

Mittfältare:

Anfallare:

Vettefan vad man ska ha för startelva egentligen... Men något sånt här kanske:
2013-08-22, 17:41
Medlem
4522s avatar
OK här kommer mitt lag:

Målvakter:

Försvarare:

Mittfältare:

Anfall:

När det gäller målvakterna så var Mirante mitt givna förstaval, enligt mig var han en av dom bästa målvakterna förra säsongen. Stabil och gör sällan några tabbar vilket brukar generera höga poäng. Agliardi är en hyfsad reservmålvakt eftersom det är lite oklart vem som kommer vara etta i Bologna.

I försvaret försökte jag hitta några spelare som spelar många matcher, har goda chanser att göra
poäng och dessutom inte drar på sig så mycket gula kort. Rodriguez sprutade in mål förra säsongen och även Lucarelli samt Benatia samlade på sig höga snittpoäng. Någon av Wallace eller Peruzzi kommer att booma, det är nästan skrivet i sten då deras lag saknar riktigt bra ytterbackar.

Mittfältet håller en skaplig bredd i mina ögon, spelare som Montolivo, Marchisio (när han är tillbaka) och Hernanes får stå för poängen. Samtidigt höll Allan en riktigt hög lägstanivå förra säsongen och stod även för sju assist. Nu är han varmare i kläderna. Farnerud har fått spela en hel del i Torino under försäsongen och har sett bra ut, var dessutom riktigt duktig under matcherna mot Udinese i Young Boys. Cirigliano är en spelare som många storklubbar var intresserade av men till slut hamnade han i Verona. Extremt hög potential där.

Anfallet är egentligen inget att snacka om, Insigne kanske har varit Serie A:s bästa spelare på försäsongen samtidigt som Muriel har haft en hel försäsong i benen. Det är upplagt för show från deras sida. Bergessio är en anonym goal getter som alltid skjuter tvåsiffrigt och Ljajic är en humörspelare som levererar guld när han har sin dag.

Med den genomgången ska jag kika genom mina konkurrenters lag och lite senare lämna en utvärdering.
Senast redigerad av 4522 2013-08-22 kl. 17:45.
2013-08-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Lägger upp min trupp också. Glockenspiel SV:

Målvakter:

Försvarare:

Mittfältare:

Anfall:

Edit: Fixade till spoilers.
Lysande jävla mittfält ju! Snyggt där. Även anfallet ser intressant ut.
2013-08-22, 18:28
Medlem
David.s avatar
Suttit & spanat in mina konkurrenter & inser att jag tycker att mer eller mindre alla har gjort smarta drag. Är det p.g.a. något romantiskt skimmer som gör att man tycker att praktiskt taget alla spelare i hela Serie A är genier och absolut skulle platsa i L'Equipes världselva vecka ut & vecka in?
2013-08-22, 18:31
Medlem
Gantss avatar
Hoppas det kommer in några bra spelare sista veckan så jag kan slösa mina 149 kredd.
2013-08-22, 18:32
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Lysande jävla mittfält ju! Snyggt där. Även anfallet ser intressant ut.

Tack

Dock har jag bara en stjärna i stort sett. Vi får se om det kommer straffa sig.
2013-08-22, 18:33
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Udinês Balon

Rent spontant: En rätt billig backlinje, kanske något tunn? Pogba för 39 på mitten, känns osäkert. Petar han Pirlo, Vidal, Marchisio (mer än under Marchisios skadeuppehåll?). Stabilt anfall, men blir dom för gamla i år kanske?

Con Cuore

Mirante var mycket duktig i fjol. Backlinjen får mig inte att darra av skräck direkt. Nog för att det finns bra spelare (framförallt Benatia och Rodriguez), men hur klarar Con Cuore avstängningar på nyss nämnda? Mittfältet är enormt, oj vad bra det är. Anfallet kan bli hur bra som helst, och det kan bli ganska dåligt. Bergessio levererar alltid, men klarar Insigne av Serie A - försäsongen är något helt annat.

Kasteddu

Buffon känns stabil som få. Backlinjen är bra, kanske. Något ojämn kanske. Lite mycket bottenlag? Mittfältet har två superlirare och sex medelmåttor (på sin höjd). Anfallet kan också gå lite hur som helst. Utöver Tevez och Gilardino är det berg-och-dalbana.

Lokomotiv PellBell

En bred och bra trupp. Mycket speltid på varje lagdel. Smart att plocka Brkic för två (varför kommer jag till senare). Men det känns som spelarna tillhör klubbar som kommer harva i botten?

Cazzo Danese

Två bra målvakter i bra lag. Fyra bra backar i bra lag. Resten kan blanda och ge känns det som. Mittfältet har Borja och Zanetti. Möjligen Zuniga. Saknar en poängkung på mitten. Hur anfallet går hänger lite på hur det går för Viola... Men det känns rätt brett i mina, något subjektiva, ögon.

AC Bosman

Truppen känns som den mest balanserade hittills. Bra bredd av spelare från lag som huserar på övre halvan. Backlinjen riskerar dock att bli svajig...

AC Lavoratori Duri

Brkic är skadad ett tag, in kommer Kelava. Men kommer Kelava verkligen att få spela när Brkic kommer tillbaka? Är han så duktig? Jag tvivlar. Mittfältet är mycket bra. Anfallet tror jag också kommer att prestera på hög nivå. Men Glik? Ärligt?

KFC

Rent spontant känner jag att jag inte riktigt får grepp om KFC. Jag vill säga att laget ser bra ut, men det är något som får mig att tvivla... Reina kanske? Maicon? Anfallet ser dock mycket brett och bra ut.

BandaBassotti

Att Chiellini bara gick för elva (fem mindre än Mexes) är otroligt. Pirlo och De Rossi på mitten känns lyckat. Anfallet kan bli bra, men är byggt på osäkra kort.

Red Bull Moggitown

Moggi har snålat in på backlinjen för att plocka hem vad som är, på pappret, ligans kanske två vassaste anfallare. Satsar mycket på Kovacic också. Anfallet känns alldeles för bra för resten av laget.
2013-08-22, 18:34
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Hoppas det kommer in några bra spelare sista veckan så jag kan slösa mina 149 kredd.

Honda kommer innan fönstret stänger är min fasta övertygelse. Galliani älskar att göra den där stjärnvärvningen i sista sekund för att få in en energikick i klubben.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in