2014-01-23, 16:22
Medlem
narutos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Jo men eftersom jag hade tagit sub och stilnoct tidigare plus att det var så länge sedan jag drack, så ville jag vara lite försiktig.

Förstår det!
Ha det soft
Citera
2014-01-23, 17:08
Medlem
M.Stanfields avatar
Citat:
Jag fick hem GBL idag och tog nyss 1.5 ml men slår GBL på lika snabbt som GHB? För jag tänkte eftersom GBL omvandlas till GHB i kroppen eller kanske levern det omvandlas i? För jag vill ju inte ta för mycket bara för att man inte tycker att man känner mycket efter 15-25 min, för det misstaget har jag gjort många gånger och det slutar alltid med att jag gobbe deckar =)

Trots att GBL:et måste omvandlas i kroppen så slår det snabbare än GHB, är jag rätt säker på.
Citera
2014-01-23, 17:53
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Stanfield
Trots att GBL:et måste omvandlas i kroppen så slår det snabbare än GHB, är jag rätt säker på.

Ja det slog på rätt snabbt, 15-20 min ungefär.
Citera
2014-01-23, 19:32
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Stanfield

Korrekt, pga att det är mer fettlösligt.
Senast redigerad av Slingshot 2014-01-23 kl. 19:35.
Citera
2014-01-25, 13:17
Medlem
masterior26s avatar
Påverkar GBL GABA som Stilnoct gör? För igår drack jag en del gobbe och idag när jag tog 40mg stilnoct så fick jag knappt något rus, eller jag mådde ju bra men det ruset man får när dom slår på var borta så det måste väll varit gobben!
Citera
2014-01-25, 13:29
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Påverkar GBL GABA som Stilnoct gör? För igår drack jag en del gobbe och idag när jag tog 40mg stilnoct så fick jag knappt något rus, eller jag mådde ju bra men det ruset man får när dom slår på var borta så det måste väll varit gobben!

Gobbe påverkar GABA-B o ger ingen korstolerans till GABA-A alls, se: (FB) Bästa tabletten icke benzo mot ångest ?

Så nej gobben har inget med att göra även om man kan tro det.
Citera
2014-01-25, 13:38
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Gobbe påverkar GABA-B o ger ingen korstolerans till GABA-A alls, se: (FB) Bästa tabletten icke benzo mot ångest ?

Så nej gobben har inget med att göra även om man kan tro det.

Ok tack för den infon, jävligt konstigt bara att jag knappt kände något. En annan fråga påverkar stilnoct och lyrica samma GABA? Men många har sagt att lyrica inte påverkar GABA medans andra säger att den gör det?
Citera
2014-01-25, 13:39
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ok tack för den infon, jävligt konstigt bara att jag knappt kände något. En annan fråga påverkar stilnoct och lyrica samma GABA? Men många har sagt att lyrica inte påverkar GABA medans andra säger att den gör det?

Mjo Lyrica o gabapentin är GABA-analoger o påverkar GABA.

Pregabalin is a novel γ-aminobutyric acid "GABA" Receptor agonist, can block the voltage-dependent calcium channels to reduce neurotransmitter release.
Citera
2014-01-25, 14:09
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Mjo Lyrica o gabapentin är GABA-analoger o påverkar GABA.

Pregabalin is a novel γ-aminobutyric acid "GABA" Receptor agonist, can block the voltage-dependent calcium channels to reduce neurotransmitter release.

Ok men det förstod jag nästan för har jag tagit lyrica på kvällen för att sova runt 150mg, så nästa dag när jag ta stilnoct så får jag inte den kicken men ändå ett bra rus faktiskt bättre än vad jag fick idag efter gobben igår. Men jag kan tänka mig om man ta 6-900mg lyrica då kommer man nog inte känna mycket dagen efter.
Citera
2014-01-29, 13:23
Medlem
masterior26s avatar
Jag läste på något Engelskt forum om att inte koka GHB med kaustiksoda att det gick att koka med något annat, någon här som provat det och vad är det för substans? Och blev gobben lika bra som om man hade kokat med kaustiksoda? Sen är väll den metoden lite hälsosammare eftersom kaustiksoda är ju inte det bästa kanske.
Citera
2014-01-29, 13:28
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Jag läste på något Engelskt forum om att inte koka GHB med kaustiksoda att det gick att koka med något annat, någon här som provat det och vad är det för substans? Och blev gobben lika bra som om man hade kokat med kaustiksoda? Sen är väll den metoden lite hälsosammare eftersom kaustiksoda är ju inte det bästa kanske.

Du kan göra GHB utav bakpulver i stället.
Citera
2014-01-29, 14:00
Medlem
kissie.blogg.ses avatar
Ingen som har provat att syntetisera GHB från GABA mha NaNO2 ? Verkar ju vara cp lätt och GABA går att köpa överallt, NaNO2 går nog att fixa om man håller ögonen öppna.

http://www.erowid.org/archive/rhodium/chemistry/gaba2ghb.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in