2012-02-11, 16:18
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perik9

Krya på dig Slingshot

Tack! , får se hur det blir denna gång, suget kommer troligtvis alltid finnas kvar.
Senast redigerad av Slingshot 2012-02-11 kl. 16:33.
Citera
2012-02-11, 17:50
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutsigt.Inre
Hur många korkar är det på en dl?

Brors på storleken på korken ju.
Citera
2012-02-11, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Höga doser diazepam krävs och Zyprexa eller Risperdal om du blir psykotisk. Jag var dessvärre tvungen att lägga in mig pga att jag inte hade några diazepam hemma. För att sova sedan behöver du Imovane/Stilnoct ihop med Theralen.

Alltså .. Jag har prövat alla former av avgiftningar från GHB, men den enda som i slutändan funkade och som motiverade mig att aldrig börja igen var den gång jag gick av det Cold Turkey. Det tog en vecka och de första 3 dagarna kunde man knappt ens få i sig vatten då händerna skakade så mycket att man spillde ut allt man hällde upp..

Det här med att välja en uppsjö av andra droger för att komma av den första är .. en metod för veklingar, och ... den fungerar inte.

"Barn lär sig inte att plattan är varm förrän de bränt sig på den"

så .. skippa smärtlindringen. Den gör avtändningen behagligare men den tar även läxan ifrån dig samt ger dig multipla nya beroenden att deala med istället.

Citat:
Varit utan sedan i lördags nu och mår verkligen skit rent ut sagt, kan inte leva utan gobbe, vet att det inte går att hålla på såhär i längden men ändå. Så grått o trist annars.

Jag har varit ren i flera år och världen UTAN gobbe är bra mycket ljusare än den värld jag upplevde när jag var PÅ gobbe.

Kan jag ta Kall Kalkon så kan Du...

U won't regret it.
Citera
2012-02-11, 20:22
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Alltså .. Jag har prövat alla former av avgiftningar från GHB, men den enda som i slutändan funkade och som motiverade mig att aldrig börja igen var den gång jag gick av det Cold Turkey. Det tog en vecka och de första 3 dagarna kunde man knappt ens få i sig vatten då händerna skakade så mycket att man spillde ut allt man hällde upp..

Det här med att välja en uppsjö av andra droger för att komma av den första är .. en metod för veklingar, och ... den fungerar inte.

"Barn lär sig inte att plattan är varm förrän de bränt sig på den"

så .. skippa smärtlindringen. Den gör avtändningen behagligare men den tar även läxan ifrån dig samt ger dig multipla nya beroenden att deala med istället.

Jag har varit ren i flera år och världen UTAN gobbe är bra mycket ljusare än den värld jag upplevde när jag var PÅ gobbe.

Kan jag ta Kall Kalkon så kan Du...

U won't regret it.

Att sluta CT på gobbe efter en lång tids 24/7 användning kan sluta med döden så knappast att rekommendera, annat är det om du bara tar det då o då och inte var tredje timme som jag gjorde i flera månader i streck.

Jo det är sant, man får såklart en annan syn på verkligheten när man är gobbad, men hade jag inte börjat med gobbe för några år sedan hade jag säkerligen varit stendöd idag, tragiskt men sant.
Citera
2012-02-11, 21:01
Bannlyst
Citat:
Att sluta CT på gobbe efter en lång tids 24/7 användning kan sluta med döden så knappast att rekommendera, annat är det om du bara tar det då o då och inte var tredje timme som jag gjorde i flera månader i streck.

Jag tog det var tredje timme i flera år... och den enda risk för dödsfall som jag kan se vid en CT-avtändning efter detta är om man negligerar det enorma mentala arbete som krävs för att komma över abstinensen samt depressionerna. Hallucinationerna man fick var så surrealistiska att det inte finns en chans i helsike att man skulle kunna missta dem för verkliga saker.
Citera
2012-02-11, 21:41
Medlem
Usch gobbe AT, hade en halvliter för längesen, gick i 4dagar åt inget och drack 24/7, alltså när det började gå ut 2-3timmar fyllde jag på. Den ATn var hemskt fyfan vad dåligt man mådde, kan tänka mig er som gått länge på det konstant.

Lider med er"
Citera
2012-02-12, 21:53
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Jag tog det var tredje timme i flera år... och den enda risk för dödsfall som jag kan se vid en CT-avtändning efter detta är om man negligerar det enorma mentala arbete som krävs för att komma över abstinensen samt depressionerna. Hallucinationerna man fick var så surrealistiska att det inte finns en chans i helsike att man skulle kunna missta dem för verkliga saker.

Man kan ju drabbas utav kramper om gör en CT ifall man inte får diazepam i sig, plus att du behöver höga doser diazepam för hallucinationerna o rösterna ihop med t e x Zyprexa eller Risperdal. Fattar inte hur man orkar sluta ta detta CT, svettas som ett ass, blir psykotisk, hög puls mm.
Citera
2012-02-13, 00:19
Bannlyst
Citat:
Man kan ju drabbas utav kramper om gör en CT ifall man inte får diazepam i sig, plus att du behöver höga doser diazepam för hallucinationerna o rösterna ihop med t e x Zyprexa eller Risperdal.

Jag fick Zyprexa en gång .. biverkningarna inkluderade skakningar, halv kroppsförlamning och syndrom som påminde om en CT-avtändning från Benzo .. Jag kastade asken i ansiktet på min psykiater efter det och sade att jag ALDRIG mer tänker ta nån av den skit hon rekommenderar... Hon kan vara glad att jag nöjde mig med det och inte brände ned hennes kontor..

Mina erfarenheter av lindrande mediciner har varit horribla. Varpå CT varit enda alternativet.

Citat:
Fattar inte hur man orkar sluta ta detta CT, svettas som ett ass, blir psykotisk, hög puls mm.

Det är en del av läxan. Ju mer man lider under AT'n, desto mindre är chansen att man återfaller.

Den som inte lider ALLS under sin AT återfaller oftast i missbruk därefter. Om AT'n inte är jobbig, vad för motivation får man då för att inte gå igenom en till?
Citera
2012-02-13, 11:24
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Jag fick Zyprexa en gång .. biverkningarna inkluderade skakningar, halv kroppsförlamning och syndrom som påminde om en CT-avtändning från Benzo .. Jag kastade asken i ansiktet på min psykiater efter det och sade att jag ALDRIG mer tänker ta nån av den skit hon rekommenderar... Hon kan vara glad att jag nöjde mig med det och inte brände ned hennes kontor..

Mina erfarenheter av lindrande mediciner har varit horribla. Varpå CT varit enda alternativet.

Jo fick också liknande symptom fast av Haldol, jävla rävgift.

Det är en del av läxan. Ju mer man lider under AT'n, desto mindre är chansen att man återfaller.

Den som inte lider ALLS under sin AT återfaller oftast i missbruk därefter. Om AT'n inte är jobbig, vad för motivation får man då för att inte gå igenom en till?

Jo visst men som sagt alla är olika, vissa klarar CT och andra gör det inte, och för en person som råkar ut för delirium tremens måste till sjukan.
Citera
2012-02-15, 00:32
Medlem
Dåligt med folk här, har folk slutat med korken.

Jag gick av korken (2,5 år) och Xanor (3 mg/dagen i 17 år) när jag åkte in, men jag tror att det var pga. Lyrican som det gick ganska så bra ändå.

Men jag mår väl inte bäst alla dar fast det gått nästan 3 år, dom säger att benzon tar många år att bli kvitt helt. phuust

Trots det

Är det någon som vet om dom kan spåra gbl/ghb i blodet, det sitter ju så kort tid på pisseprovet.

Tjing.
Citera
2012-02-15, 01:15
Medlem
Drog hem en halvliter. Men tog bara 2 dagar innan jag insåg att jag inte pallade gå på skiten igen, konstant fylla på med denna vedervärdiga vätska, däcka, må konstigt, fylla på och sen samma sak om och om igen. Mår bättre helt clean och det är ju ingen mening att ta något som inte har någon positiv inverkan. Man blir risig så fort av skiten, kickade skiten innan jag hann gå över gränsen då man inte längre själv väljer om man ska ta shotten utan att det blir ett måste. Är glad att jag gjorde det annars hade jag varit i ett helt annat läge just nu, hade förmodligen gått på det ett par veckor och haft stora problem att att sluta så är glad att jag la ner skiten i tid.

Riktigt fattig drog. Men klart vissa gillar det, gjorde med det innan men denna gång var det inte alls samma sak, varit ren så länge så det kändes väl ovärt att gå ner sig på något så patetiskt som GBL.
Citera
2012-02-15, 14:23
Medlem
oboulds avatar
Stämmer det att man bör undvika GHB om man går på Lyrica/Pregabalin? Tar för övrigt terapeutisk dos av det senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in