2010-05-05, 04:30
Medlem
GABA = glutamin?

Glutamin är en EAA.
Citera
2010-05-05, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plomeros
GABA = glutamin?

Glutamin är en EAA.

Betyder?
Citera
2010-05-05, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Nej. GABA taget oralt tar sig inte till hjärnan, (dvs. korsar inte barriären mellan blodomloppet och hjärnan).

GABA taget oralt har väl inga effekter över huvud taget? Det var väl därför som Dr. Henri Laborit använde GHB istället, för att studera effekterna av GABA på hjärnan?

Bara för att det inte är stimulerande så är det klart att det HAR EFFEKTER precis som motion eller diet och liknande..

Men vänta, jag hängde nog inte med. Så, är detta verkligen seriöst? Rent glutamin som är en aminosyra alltså... vi får ju i oss dem genom proteinintaget...
Citera
2010-05-05, 10:07
Medlem
hunt3rSs avatar
hej hej

Finns det nån säker sidfa nu för tiden där man kan beställa gbl? ett OM skulle inte sitta fel
ska självklartt inte inta det bara nyfiken om det går beställa fortfarande
MVH
Citera
2010-05-05, 11:04
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redial
Betyder?

EAA = Essential Amino Acid, dvs. en aminosyra som vi behöver för att överleva (kunna syntetisera andra aminosyror i kroppen. (glutamin är en EAA).

GABA = Gammaaminosmörsyra.
Citera
2010-05-05, 12:01
Medlem
toppslatskivlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunt3rS
hej hej

Finns det nån säker sidfa nu för tiden där man kan beställa gbl? ett OM skulle inte sitta fel
ska självklartt inte inta det bara nyfiken om det går beställa fortfarande
MVH

Jag hittade ett par sidor för nån vecka sedan när jag sökte.

Du hittar dom antagligen i rätt tråd dvs https://www.flashback.org/f317

Någonstans som sagt.
Citera
2010-05-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
EAA = Essential Amino Acid, dvs. en aminosyra som vi behöver för att överleva (kunna syntetisera andra aminosyror i kroppen. (glutamin är en EAA).

GABA = Gammaaminosmörsyra.

Nej, kroppen gör eget glutamin...
Citera
2010-05-07, 01:18
Medlem
AntiAliass avatar
Jag har också några kapslar GABA från nån hälsokostaffär...men kan man få det att korsa blod/hjärnbarriären och få någon effekt av det tro om man skjuter dom eller tar det rektalt då?
Senast redigerad av AntiAlias 2010-05-07 kl. 01:21.
Citera
2010-05-07, 07:13
Medlem
Regiss avatar
Kommer jag få AT på GBL?

Har druckit GBL nu i 2 veckor varje dag. Men endast på kvällen, och har då tagit runt 4ml delat på 2 doser.

Kommer jag få någon AT om jag slutar nu?
Om inte, hur länge bör man hålla på innan man får de?
Hur lång tid efter sista dosen innan AT:n kommer?
Går det lindra genom benzo eller alkohol?
Citera
2010-05-07, 09:17
Medlem
RövSmörets avatar
Vafan tror du sj? Hur mkt gillar du drogen? Spelar det någon roll vad någon annan tror om huruvida du får at lr ej, blir inte resultatet detsamma? Och det är väll relativt självklart att benzo lindrar din at på ditt rengöringsmedel, men tror du att det är roligare att tända av på benzo, så ska du nog tänka om grabben. Ond cirkel?

Edit: Hur långt är ett snöre?
Senast redigerad av RövSmöret 2010-05-07 kl. 09:23.
Citera
2010-05-07, 11:29
Medlem
Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RövSmöret
Vafan tror du sj? Hur mkt gillar du drogen? Spelar det någon roll vad någon annan tror om huruvida du får at lr ej, blir inte resultatet detsamma? Och det är väll relativt självklart att benzo lindrar din at på ditt rengöringsmedel, men tror du att det är roligare att tända av på benzo, så ska du nog tänka om grabben. Ond cirkel?

Men vafan tror du??? Måste jag äta benzo så jag får at på de eller?? Jag har väll inte sagt att jag ska käka benzo i flera veckor!!

Har du inte nått vettigt svar på frågan så va tyst!!!
Citera
2010-05-07, 11:36
Medlem
klotys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RövSmöret

Va?
Vad menar du med frågan om hur mycket han gillar drogen? Det spelar väl mindre roll i sammanhanget?

Jo, resultatet blir förstås detsamma. Men han undrar ju vad han har att vänta sig? Menar du att det på något sätt är en dum fråga eller vad?

En AT blir ofta betydligt lättare att gå igenom med hjälp av benso. Så det blir nog du som får tänka om.
Vadå hur långt är ett snöre? Om du nu ska göra såna liknelser får du formulera om dig så det blir rätt. I ditt fall skulle du ha skrivit "Blir det något snöre?" eller något i den stilen.

Ontopic: Jag vet inte, men det dröjer nog inte så lång tid innan du får ett vettigt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in