2011-07-07, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ska maila regeringen o fråga så man vet säkert, återkommer med svar.
DU LILLA VÄNNEN INTE ENS 10LITER FÅR PAPPSEN ATT KRYPA IN, FAN DET E JU FÄLGPUTS
Citera
2011-07-07, 07:20
Medlem
Fan Vilka Amatörer Stila Er å Glöm Bakpotatisen Där Fram Skända Denna Kokekonst Så Här Ha....
Citera
2011-07-07, 07:40
Medlem
Fan Vilka Amatörer Stila Er å Glöm Bakpotatisen Där Fram Skända Denna Kokekonst Så Här Ha....
Citera
2011-07-07, 07:48
Medlem
Citat:
Testade GHB några gånger, men blev mest trött. Undantag vid ett tillfälle då jag var vaken hela natten, och svettades massor. Men ingen imponerande upplevelse i övrigt.

Någon som har bättre erfarenheter av detta?

JAG HAR DRUCKIT DENNA JUVLIGA DRYCK I SNART 8 ÅR Å DET E LÖÖÖVE, FOLK SOM DÖR SKULLE DÖTT PÅ NGT ANNAT, JAG TYCKER ATT DEN E NICE OCH HAR NOG FAVVO PLATSEN HAHA
Citera
2011-07-07, 07:51
Medlem
Citat:
Testade GHB redan sommaren 97. Har därefter brukat mig av det ca 20 ggr och har bara positiva erfarenheter. GHB smäller som så att du upplever ett rus behagligar än alkohol fast du är förhållandevis klar i huvudet. Felet som många gör är att dra i sig fler korkar för att det inte har "smällt" ordentligt. Gobben är inte lika stark alla gånger vilket gör att det krävs mer för att bli pantad. Vänta ca 30 min innan ni drar i er mer. Och håll er borta från alkoholen.

10 år har jag druckit det, farligt visst faan e det så men man får la använda pannan lite, bästa drogen nånsin och att kroppen skulle ta stryk e faan bara skit snack...bara om man dricker ren gbl , ghb är som smörjmedel
Citera
2011-07-07, 12:03
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElitslirGBG
DU LILLA VÄNNEN INTE ENS 10LITER FÅR PAPPSEN ATT KRYPA IN, FAN DET E JU FÄLGPUTS

Jo om det ändå vore så.
Citera
2011-07-07, 23:06
Medlem
troymans avatar
Vissa här verkar fått lite skada iaf....
Citera
2011-07-10, 15:51
Medlem
Såg att folk undrade lite över straffsatser osv för GBL...

För 50 liter importerat GBL från ett annat land så får man 1år...

Är straffvärdet 8 månader för själva GBL:n så får man även 4 månader till för grov varusmuggling.

Tumregeln för grov varusmuggling är att man får hälften av vad huvudåtalspunkten ger.

Alltså 8+4 månader= 1år.

Det finns en dom över det från hovrätten för övre norrland.
Citera
2011-07-10, 17:41
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigbadwolf
Såg att folk undrade lite över straffsatser osv för GBL...

För 50 liter importerat GBL från ett annat land så får man 1år...

Är straffvärdet 8 månader för själva GBL:n så får man även 4 månader till för grov varusmuggling.

Tumregeln för grov varusmuggling är att man får hälften av vad huvudåtalspunkten ger.

Alltså 8+4 månader= 1år.

Det finns en dom över det från hovrätten för övre norrland.

Hur många månader kan det bli på sig 10 liter?

Så allt under 50 liter får man mindre straff?
Citera
2011-07-10, 20:11
Medlem
Slingshots avatar
Ska man beställa mkt GBL så får man ge fan i att ha kaustiksoda hemma om man skulle få en husrannsakan för då lär det bli några år på kåken. Räcker att tullen norpar 2 liter och sedan blir det husrannsakan, har hänt för en jag känner. Han hade dock ingen kaustiksoda hemma så blev bara några månader.
Citera
2011-07-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ska man beställa mkt GBL så får man ge fan i att ha kaustiksoda hemma om man skulle få en husrannsakan för då lär det bli några år på kåken. Räcker att tullen norpar 2 liter och sedan blir det husrannsakan, har hänt för en jag känner. Han hade dock ingen kaustiksoda hemma så blev bara några månader.
En annan Hovrättsdom där en lirare i Göteborgstrakten beställde 2 gånger om vardera 10+20 liter vid olika tillfällen plus nån stöld och ringa narkotika brott så blev påföljden 1år...

Sammantaget efter att ha läst olika rättsfall gällande GBL så kan jag se ett litet mönster där det typ blir 4 månader - 1år fastän vissa har haft 100 liter och andra 30 liter + en del mindre åtalspunkter på sig.

Min bedömning är att 10 liter ger ca 3-6 månaders fängelse om det även omfattar grov varusmuggling.

Straffskalan är luddig och jag vill nog påstå att drabbade områden såsom Göteborg och Sundsvall tenderar att ge en aning hårdare bedömning av domstolarna än övriga Sverige.

Där det inte är lika vanligt förekommande så dissikerar domaren oftast målet mer noggrant, tar reda på mer om hur straffskalan ska nyttjas.
Så gjorde Hovrätten för övre norrland där dom även velade hurvida det skulle vara ett vanligt smuggelbrott eller betäcknas som ett grovt brott.
Citera
2011-07-10, 21:17
Medlem
Sista ordet blir följande...

Du kan ta in 1000 liter och maximalt kunna få 1.5 år. (1år effektivt i fängelse)

1år för brott mot vissa hälsofarliga medel och 6 månader för grov varusmuggling.

50 Liter ger 1 år totalt. (8månader effektivt i fängelse)

20 Liter uppdelat på två beställningar ger 8 månader. (5 månader och 20 dagar effektivt i fängelse)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in