2008-10-07, 20:50
Medlem
PsYcs avatar
Varför inte blanda ut det direkt och sen dosera det på kork ? Och sen skölja ner det med t.ex Apelsin Festis som tar bort smaken bra. Blanda t.ex 1dl koncentrerad GBL med 4dl vatten, då har ni 5dl GBL att dricka. bara att dosera upp det på kork och sen är det bara att se hur mycket du behöver genom att dosera 1 i taget. Då slipper ni att bli kass i kistan också
Citera
2008-10-07, 21:15
Medlem
Ambienbears avatar
Kan någon förklara GABA-kortstolerans?

Ja, som rubriken lyder: hur funkar GABA-korstolerans?
Om jag tar 6mg alaprazolam om dagen i ett år (men ingenting annat) och sedan går till krogen, kan jag då dricka hur mycket som helst innan jag blir stupfull?

Detsamma med alkohol... Om en person dricker stora mängder alkohol varje helg, och även tar en öl eller ett glas vin på vardagskvällarna, kommer han bygga upp tolerans mot alla GABA-droger? Alltså, kommer 1mg alaprazolam inte fungera lika effektivt på honom som på en person som inte konsumerat varesig alkohol eller benzos överhuvudtaget?

Anledningen till att jag frågar är eftersom jag har ett avbryt från stilnoct just nu (jag var uppe i 100mg per dag). Jag vill få ner min tolerans så att jag kan börja ta dem igen om några månader och då börja med 10mg igen. Dock så super jag varannan helg och tar 2mg clonazepam dagligen. Innebär detta att jag inte kommer få ner min stilnoct-tolerans alls, eftersom jag ändå stimulerar mina GABA-receptorer under mitt avbrott?

Till sist... finns det olika sorters GABA-receptorer som påverkas olika av olika benzos och etanol? Eller påverkas alla GABA-receptorer oavsett om det är alkohol eller benzos man brukar?
Citera
2008-10-07, 21:29
Medlem
jag tycker inte att det har blivit 'svårare' att bli full sedan jag började med benso.

käkar visserligen inte dagligen men känns som om toleransen gått upp på benson, medan jag känner samma välbehag av en öl som jag gjorde innan benso gjort inträde i mitt liv.
Citera
2008-10-07, 21:46
Medlem
Det är stor skillnad på alkohol, benso, z-drogerna (Stilnoct, Imvovane, Sonata) och t.ex. GHB. Ytterligare ett preparat med liknande funktion är Karisoprodol som jag inte vet riktigt vilken korstolerans det har med övriga GABA-verkande preparat.

Min åsikt är att benso är kraftigast och att det endast är benso som kan ersätta de andra vid abstinens. Den är därför den sista man vill vara beroende av. Då hjälper inte sprit eller GHB/GBL eller insomningstabletter fullt ut.

Man blir inte bensoberoende om man ersätter dem med GHB eller alkohol tillräckligt ofta i min mening. Men tar man då alkohol eller G-preparaten ofta nog så blir man så klart beroende av dem.

Tar man valium ena dagen och xanor den andra så undviker man tyvärr inte att bli beroende av just benso. Närmast rena bensodiazepiner kommer z-preparaten som inte verkar fullt ut på bzd-receptorerna men delvis har samma funktion. Vad jag förstått är det dock något bättre att ta ett Z-preparat som ersättning för en bensodiazepin om man vill undvika tillvänjning.

Intressant ämne som är ganska svårt att finna info kring förövrigt. Klart är väl emellertid att de flesta får ångra att de började leka med Bensodiazepiner överhuvudtaget, men om det påpekandet räckte för att lösa problemet hade inte diskussionen uppkommit...
Citera
2008-10-07, 22:07
Bannlyst
Har alltid doserat rent med pimpett och sen fyllt på med bobs apelsinsaft
och vatten. Då smakar det bara saft. Kör minst 1dl "saft" vätska per ml GBL.
Och ja man blir lite skitnödig/pruttig av gobbe.

mvh
Citera
2008-10-07, 22:46
Medlem
glockengolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franzmuller
jag tycker inte att det har blivit 'svårare' att bli full sedan jag började med benso.

käkar visserligen inte dagligen men känns som om toleransen gått upp på benson, medan jag känner samma välbehag av en öl som jag gjorde innan benso gjort inträde i mitt liv.

känner igen det där, känner samma sak.. kan inte svara på TS fråga men jag kan iaf bidra med en egen liten erfarenhet.
Citera
2008-10-07, 23:14
Medlem
lmgcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsYc
Som jag förstod honom, så hade han blandat 1 dl konc med 4 dl vatten = 5 dl drickbar GBL.

Så det måste altså kokas, inte bara spädas?
Citera
2008-10-07, 23:18
Medlem
lmgcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen-
Har alltid doserat rent med pimpett och sen fyllt på med bobs apelsinsaft
och vatten. Då smakar det bara saft. Kör minst 1dl "saft" vätska per ml GBL.
Och ja man blir lite skitnödig/pruttig av gobbe.

mvh
Om man tar 2ml gbl i timmen åtta timmar på rad var dag i ett år, blir man förändrad då?
Citera
2008-10-08, 12:33
Medlem
PsYcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lmgc
Om man tar 2ml gbl i timmen åtta timmar på rad var dag i ett år, blir man förändrad då?

En som jag kände som hade missbrukat gobbe varje dag i 8 år mådde inte så bra enligt obduktionerna, alla organ var som en 85-90 årings och han själv var 27 år gammal. Så det är en drog man inte ska missbruka för mycket iaf

Vet dock inte hur man förändras psykiskt av denna drog. Det får någon annan svara på.
Citera
2008-10-08, 12:35
Medlem
PsYcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lmgc
Så det måste altså kokas, inte bara spädas?

Jag har aldrig gjort GHB så jag kan inte svara på det, finns säkert några trådar här om hur man gör, jag har bara köpt GHB när det har funnits, men GBL funkar lika fint enligt mig
Citera
2008-10-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrPatron
japp det skall jag göra.. har skrivit klagobrev också men ej fått svar.
beställde och betalade den 24sep. väntar i max en vecka till sen får dem listas som scammers..

har kommit ett paket idag till posten kan vara gobben har inte beställt någe annat återkommer om vilket om ett tag.
Citera
2008-10-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrPatron
har kommit ett paket idag till posten kan vara gobben har inte beställt någe annat återkommer om vilket om ett tag.

det va Gbl'et ska ta en sup efter maten här =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in