Citat:
Ursprungligen postat av Abel
Känns inte som jag klarar det själv kan jag vända mig någonstans för att få hjälp?
Har du tillgång till skapligt med benso själv? Alltså så att du kan ta rätt höga doser ett par dagar för att sedan trappa ner? GBL har kort halveringstid så det känns ofta hemskare än det är... Hade jag varit i dina skor, och det har jag varit tyvärr och rör inte gobbe längre, så hade jag försökt styra ett bra lager bens. Sedan skulle antagligen sömnmediciner mm. vara till rätt stor nytta. Theralen, någon bens lr semibens såsom Imovane lr Nitrazepam, Nozinan mfl kan nog hjälpa till. Största problemet är att man får grava svårigheter med sömnen efter en tids gobbande, men om du drabbas av något sömnlöst dygn är inte det hela världen, man får nästan räkna med det. Jag hade även försökt få tag på någon neuroleptika såsom Zyprexa t ex. för att känna mig lite säkrare pga rädslan man ofta har att drabbas av dille/psykos. Det händer en del personer att de får det, men inte alla, fast för att minimera rädslorna och ångesten som man får när man slutar med gobbe så är det en liten försäkring iaf, vet inte om det är hundra dock, men det kan man ta reda på.
Trappa ut är det bästa, även om du känner att du ändå behöver hjälp. Trappa ut gobben långsamt, krävs disciplin, under typ 2-4 dagar. Testa hur länge du klarar dig åt gången. Är det 1,5h nu, så kanske du kan härda ut till 2h osv. tills dess du klarar av 5-6h och mer. Du har benso till hjälp, då borde det gå lättare, även om du har ett korsberoende förvisso, men ökad dos bens och minskad GBL sedan nedtrappning på bensen med, fast långsammare än GBL:en. Jag trodde en gång att det skulle bli kaos, ingen bens hemma, inte ens Theralen, minimalt med gobbe kvar med, fick dock tag på ett gäng Sobril, slängde i mig dom när jag endast hade en nöddos gobbe kvar. Somnade på kvällen och morgonen därpå var jag ok igen...Fast det var efter 1,5v och inget korsberoende inblandat.
Testa trappa ut själv ett litet tag, men känner du att du inte klarar det så är det såklart du ska söka hjälp. In på psyk lr så och ta en avgiftning där, om det inte är så att det finns nån schysst avgiftningsavdelning där du bor? Då spelar det inte så stor roll var det blir...Är du inte från GBG så får du antagligen försöka informera så mkt som möjligt om vad du tagit och hur det funkar samt tala om att det kan krävas en del bens samt att du vill ha t ex Zyprexa nån dag för säkerhets skull...
Hinner inte skriva mer nu...men försök ta det lugnt och säg gärna till någon du känner att hålla lite koll på dig så du inte är helt solo...