2008-05-27, 21:05
Medlem
MaynardsDicks avatar
paragraf_13, det är fint att läsa att du håller dig ren. starkt av dig.
Citera
2008-05-27, 22:19
Medlem
Vingels avatar
Jag skulle säga att det är en korsning av gbl och benso beroende du har. De påverkar samma system i hjärnan, samma som alkohol som också är en GABA drog. Sen att ta 10ml och benso kanske inte är att rekomedera, inte på samma gång iallafall. Och som någon skrev tidigare investera i lite kaustik och en våg, Så slipper magen och halsen frätas bort.

//Vingel
Citera
2008-05-27, 23:22
Bannlyst
Gör dig beredd med en vecka med svår ångest, sömnlöshet och hörselhallucinationer. Den är smutsig den där gobben.
Citera
2008-05-28, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Knark
Gör dig beredd med en vecka med svår ångest, sömnlöshet och hörselhallucinationer. Den är smutsig den där gobben.

En vecka??? Jag klarar inte en dag.. Kan jag inte trappa ner i stället kanske bara på Benso å skita i den jävla gbl? Eller hur skulle du/ni gjort?
Citera
2008-05-28, 02:00
Medlem
Klngs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abel
En vecka??? Jag klarar inte en dag.. Kan jag inte trappa ner i stället kanske bara på Benso å skita i den jävla gbl? Eller hur skulle du/ni gjort?

Trappat av gobben på 3 dagar, gått upp i dos på benzo under tiden. Fortsatt 4 dagar på benso bara. Sen när du inte har något gobbeberoende kvar så byter du ut benzon mot stess och lägger upp ett nedtrappningschema.
Citera
2008-05-28, 15:40
Bannlyst
Känns inte som jag klarar det själv kan jag vända mig någonstans för att få hjälp?
Citera
2008-05-28, 16:47
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abel
Känns inte som jag klarar det själv kan jag vända mig någonstans för att få hjälp?

Har du tillgång till skapligt med benso själv? Alltså så att du kan ta rätt höga doser ett par dagar för att sedan trappa ner? GBL har kort halveringstid så det känns ofta hemskare än det är... Hade jag varit i dina skor, och det har jag varit tyvärr och rör inte gobbe längre, så hade jag försökt styra ett bra lager bens. Sedan skulle antagligen sömnmediciner mm. vara till rätt stor nytta. Theralen, någon bens lr semibens såsom Imovane lr Nitrazepam, Nozinan mfl kan nog hjälpa till. Största problemet är att man får grava svårigheter med sömnen efter en tids gobbande, men om du drabbas av något sömnlöst dygn är inte det hela världen, man får nästan räkna med det. Jag hade även försökt få tag på någon neuroleptika såsom Zyprexa t ex. för att känna mig lite säkrare pga rädslan man ofta har att drabbas av dille/psykos. Det händer en del personer att de får det, men inte alla, fast för att minimera rädslorna och ångesten som man får när man slutar med gobbe så är det en liten försäkring iaf, vet inte om det är hundra dock, men det kan man ta reda på.

Trappa ut är det bästa, även om du känner att du ändå behöver hjälp. Trappa ut gobben långsamt, krävs disciplin, under typ 2-4 dagar. Testa hur länge du klarar dig åt gången. Är det 1,5h nu, så kanske du kan härda ut till 2h osv. tills dess du klarar av 5-6h och mer. Du har benso till hjälp, då borde det gå lättare, även om du har ett korsberoende förvisso, men ökad dos bens och minskad GBL sedan nedtrappning på bensen med, fast långsammare än GBL:en. Jag trodde en gång att det skulle bli kaos, ingen bens hemma, inte ens Theralen, minimalt med gobbe kvar med, fick dock tag på ett gäng Sobril, slängde i mig dom när jag endast hade en nöddos gobbe kvar. Somnade på kvällen och morgonen därpå var jag ok igen...Fast det var efter 1,5v och inget korsberoende inblandat.

Testa trappa ut själv ett litet tag, men känner du att du inte klarar det så är det såklart du ska söka hjälp. In på psyk lr så och ta en avgiftning där, om det inte är så att det finns nån schysst avgiftningsavdelning där du bor? Då spelar det inte så stor roll var det blir...Är du inte från GBG så får du antagligen försöka informera så mkt som möjligt om vad du tagit och hur det funkar samt tala om att det kan krävas en del bens samt att du vill ha t ex Zyprexa nån dag för säkerhets skull...

Hinner inte skriva mer nu...men försök ta det lugnt och säg gärna till någon du känner att hålla lite koll på dig så du inte är helt solo...
Citera
2008-05-28, 17:22
Bannlyst
Hur fan kan du köra Benso + Gobbe varje dag?! livsfarligt ju..
Citera
2008-05-28, 19:19
Bannlyst
Tack sinCity. Jag börjar känna mig lite bättre nu så jag hoppas det är på väg att vända så jag kanske kommer klara det här endå. Jag kommer ta den sista millilitern gobbe ikväll sen blir det Xanor några dagar till. Nej jag kommer inte köra gobbe igen för dom senaste 4dygnen har varit dom värsta i hela mitt liv. Tyvär har jag bara sömn medicin i form av propavan(som inte funkar ett skit) men jag ska ringa läkaren i morgon och be om nånting starkare för jag har inte kunnat sova på flera dagar.
Citera
2008-05-28, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Musebreak
Hur fan kan du köra Benso + Gobbe varje dag?! livsfarligt ju..

Jag trodde aldrig det skulle bli så in i helvete svårt att sluta som det blev
Citera
2008-05-28, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klng
Trappat av gobben på 3 dagar, gått upp i dos på benzo under tiden. Fortsatt 4 dagar på benso bara. Sen när du inte har något gobbeberoende kvar så byter du ut benzon mot stess och lägger upp ett nedtrappningschema.
OfT: Läste din signatur, blev det någon träff i slottskogen?
Citera
2008-05-29, 00:19
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaynardsDick
paragraf_13, det är fint att läsa att du håller dig ren. starkt av dig.

ja jätte duktig då han knaprar benzo iställe! haha

är man ren så är man REN...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in