2008-06-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Fick min lilla flarra idag . Blir till att testa på Söndag
Tare lugnt!
Citera
2008-06-27, 20:31
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sum
Tare lugnt!

He he... jodå, ingen fara .
Ska onekligen bli intressant att pröva GBL & se om effekten är densamma som jag minns av GHB´n. Har inte tagit någon kork sedan slutet av 90 talet & då var det just GHB. Kan tänka mig att GBL inte smakar mindre vedervärdigt än vad GHB gjorde ?
Citera
2008-06-28, 00:56
Bannlyst
Citat:
He he... jodå, ingen fara .
Ska onekligen bli intressant att pröva GBL & se om effekten är densamma som jag minns av GHB´n. Har inte tagit någon kork sedan slutet av 90 talet & då var det just GHB. Kan tänka mig att GBL inte smakar mindre vedervärdigt än vad GHB gjorde ?

Jag tycker inte det smakar äckligt. Smakar jävligt speciellt, men inte äckligt. Vodka smakar mycket värre imo.
Citera
2008-06-28, 04:34
Medlem
Jag hoppas folk förstår att man ska inte dricka en kork gbl utan man ska bara dricka 2-3 milliliter vätska annars blir det överdos.. o sen utblandad minst 5 gånger med vatten för att inte få frätskador. Gärna blanda ut mer! Själv fyller jag ett halvt glas vatten ovanpå de 3 milliliterna o dricker upp.. sedan dricker jag rent vatten o sköljer munnen ordentligt. Och folk ska förstå att skillnaden mellan 2,6 o 2,9 är abnormt stor o mellan 2 till 2,4 ml är det nästan ingen skillnad.

Apropå att blanda ut. Det är precis som alkohol oftast e utblandad 95% med vatten.. en 5% öl på krogen. Vem dricker 100% etanol :P
Senast redigerad av Gravy 2008-06-28 kl. 04:41.
Citera
2008-06-28, 15:06
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravy
Jag hoppas folk förstår att man ska inte dricka en kork gbl utan man ska bara dricka 2-3 milliliter vätska annars blir det överdos.. o sen utblandad minst 5 gånger med vatten för att inte få frätskador. Gärna blanda ut mer! Själv fyller jag ett halvt glas vatten ovanpå de 3 milliliterna o dricker upp.. sedan dricker jag rent vatten o sköljer munnen ordentligt. Och folk ska förstå att skillnaden mellan 2,6 o 2,9 är abnormt stor o mellan 2 till 2,4 ml är det nästan ingen skillnad.

Apropå att blanda ut. Det är precis som alkohol oftast e utblandad 95% med vatten.. en 5% öl på krogen. Vem dricker 100% etanol :P

Hhm, nu är jag lite konfunderad.... Jag har blandat 0.5 dl GBL (99. någonting ren GBL) med 2.5 dl vatten (i en glas flaska). Kan jag nu dosera denna blandning som med GHB´n....dvs, kork vis ? Blev lite "nojjig"... vill ju inte att sörjan ska fräta sönder något inombords.
Citera
2008-06-28, 15:28
Medlem
Vingels avatar
Citat:
Hhm, nu är jag lite konfunderad.... Jag har blandat 0.5 dl GBL (99. någonting ren GBL) med 2.5 dl vatten (i en glas flaska). Kan jag nu dosera denna blandning som med GHB´n....dvs, kork vis ? Blev lite "nojjig"... vill ju inte att sörjan ska fräta sönder något inombords.

Men jag hoppas att du förstår att bara för du blandat ditt L med vatten har det inte förvandlats till ghb. Det är fortfarande frätande. Dock inte lika frätande men ändå. Ska du göra ghb så ska det kokas eller skakas med kaustiksoda och vatten.

//Vingel
Citera
2008-06-28, 15:33
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vingel
Men jag hoppas att du förstår att bara för du blandat ditt L med vatten har det inte förvandlats till ghb. Det är fortfarande frätande. Dock inte lika frätande men ändå. Ska du göra ghb så ska det kokas eller skakas med kaustiksoda och vatten.

//Vingel

Ok, jag förstår.... det är alltså fortfarande frätande till viss del.
Återstår då en fråga; kan jag (efter att jag nu blandat det med vatten) ta det på "kork" sättet eller måste jag dosera på något annat vis?
Citera
2008-06-28, 15:38
Medlem
C4H8O3s avatar
Citat:
Ok, jag förstår.... det är alltså fortfarande frätande till viss del.
Återstår då en fråga; kan jag (efter att jag nu blandat det med vatten) ta det på "kork" sättet eller måste jag dosera på något annat vis?

Ja, dosera med en kork av din sats i ett glas med saft. Men blandningen du gjort är för klen.
Du skulle haft 0.5dl GBL och 1.5dl vatten =2dl lagom styrka.
Nu kommer du få ta 2 korkar istället för 1, onödigt.

Och tänk på att GBL är frätande, även om det är blandat med vatten (presic som nån skrev ovanför)
Citera
2008-06-28, 18:13
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C4H8O3
Ja, dosera med en kork av din sats i ett glas med saft. Men blandningen du gjort är för klen.
Du skulle haft 0.5dl GBL och 1.5dl vatten =2dl lagom styrka.
Nu kommer du få ta 2 korkar istället för 1, onödigt.

Och tänk på att GBL är frätande, även om det är blandat med vatten (presic som nån skrev ovanför)

Aha, tack för hjälpen! Då blir det till att testa imorgon
Citera
2008-06-28, 18:42
Bannlyst
Gbl är säkrast att dosera med pimpett som borde följt med när du beställt.
Jag doserar allltid ren gbl med pimpett i ett helt glas med saft för att köra så "safe"
som det går. Jag har sett folk på 75-80kg däckat i 3-4timmar av 2ml gbl så man får
verkligen prova sig fram.

mvh
Citera
2008-06-28, 18:47
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen-
Gbl är säkrast att dosera med pimpett som borde följt med när du beställt.
Jag doserar allltid ren gbl med pimpett i ett helt glas med saft för att köra så "safe"
som det går. Jag har sett folk på 75-80kg däckat i 3-4timmar av 2ml gbl så man får
verkligen prova sig fram.

mvh

Jodå, pipett följde med men det är liksom lite främmande att dosera så.....
Jaja, har ju drygt hälften kvar som inte är utblandat så om det inte funkar bra med den utblandade "vätskan" så ska jag pröva att dosera med pipett.
Citera
2008-06-28, 18:56
Bannlyst
själv blandar jag bara det jag ska ha innan jag ska ha det. Brukar köra på 3-6 ml gbl och 5 dl vatten/saft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in