Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-08, 02:25
  #1
Medlem
mentalfives avatar
Tja,

köpte min Macbook för cirka ett år sedan. Kommer ihåg att jag i början var sjukt imponerad av hur snabbt den startade upp och hur fet batteritiden var. Uppgradera sedan till Lion ganska omgående (när det precis kom ut i Apple Store) och upplevde på nästan en gång hur uppstarten blev väldigt mycket segare och att batteritiden försämrats något. Orkade dock aldrig följa upp det och lät det vara.

Nu, cirka ett år efterinköp, känner jag att det är dags att på något sätt fräscha upp datorn och göra den mer pigg. Problemet är att jag inte har en aning om hur. Kommer ihåg att folk med sämre batteritid vid uppgradering till Lion uppdaterade något som löste det problemet.

Mina frågor är alltså:
1) Hur får jag booten att bli lika snabb som förrut?
2) Hur slipar jag till batteritiden; som det egentligen inte är några större fel på, men bara bra om det går att få den lite längre som innan uppgraderingen till Lion.
3) Hur underhåller jag datorn/fräschar upp den rent allmänt?

Ha det
Citera
2012-08-08, 02:33
  #2
Medlem
tältpinnes avatar
Tanka snow leopard, backa upp och gör sedan en en fräsch installation med formatering. Man måste inte köra senaste oset! jag övergav Lion nästan omedelbart.

http://macs.about.com/od/snowleopard...install_sl.htm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback