2005-04-14, 13:23
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Nån som gillar kycklingkebab förresten? Det verkar komma mer och mer och det är inte så dumt det heller.

Det var standardlunch när vi var i Sunny Beach i somras . Grymt gott ! Har exprimenterat en del med det hemma och det blir bara bättre o bättre . Kan rekommender det med lite creme fraise smaksatt med dressingmix "vitlök" och sweet chilisås .

DaaaaaMn !
Citera
2005-04-14, 13:24
insomnias avatar
Citat:
Inter Grill är bra. Jag brukar ta deras kebabrullar, härligt frasiga.

Det är det absolut godaste när man har varit ute och festat och är på väg hem 3 på natten. Vattnas i munnen bara jag tänker på den.

Citat:
Men det godaste gyros/kebabstället kring Möllevångstorget tycker jag ändå är den där greken som ligger på Bergsgatan, nåt tiotal meter på höger sida i riktning mot Södervärn. Vet inte vad den heter. Det står ”Grekiska specialiteter” och ”Gyros och pita” på fönstrena. Deras ”Stor gyros” och ”Grekisk tallrik” är båda suveräna.

Brukar ofta äta där, då en polare bor exakt där utanför. Det var där jag menade med tidigare inlägg men det är svårt att peka ut deyt där stället.
Väldigt god gyros. Hygieniskt också, han som arbetar där har munskydd när han jobbar.

Citat:
Nån som gillar kycklingkebab förresten? Det verkar komma mer och mer och det är inte så dumt det heller.

Inte all kycklingkebab, men ibland hittar man jävligt god kycklingkebab, då är det gott att beställa en blandad rulle.
Citera
2005-04-14, 23:13
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhodry
Lilla Pizzerian, Venezia, Piccolo Mondo, Akropolis och Koppis är hak som jag på rak arm kan räkna upp.. Inget av dessa ställen serverar griskebab.

okej. Jag kan ju inte känna efter vad det är för kött... Men jag ska käka kebab på söndag antingen från köpmans eller capri, ska känna efter då.
Citera
2005-04-19, 12:59
Medlem
rhodrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
okej. Jag kan ju inte känna efter vad det är för kött... Men jag ska käka kebab på söndag antingen från köpmans eller capri, ska känna efter då.
Hmm.. känt efter??
Citera
2005-04-19, 20:28
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhodry
Hmm.. känt efter??

vart inge kebab...blir nog till helgen kanske.
Citera
2005-06-04, 15:23
Medlem
cercinas avatar
Gyros tips i Malmö

Vill ni ha Malmös (kanske Sveriges?) bästa gyros så passa på att käka hos Nikos Gyros i Caroli City. Klart värt ett besök
Citera
2005-06-04, 15:30
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cercina
Vill ni ha Malmös (kanske Sveriges?) bästa gyros så passa på att käka hos Nikos Gyros i Caroli City. Klart värt ett besök

Tack för tipset, skall helt klart testas.
Citera
2005-06-04, 23:30
Medlem
amfolyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Vad e det för dryga 08r som skapar en sajt utan att inkludera alla goa Kebabpalats i Göteborg .

Mina favoriter är Utby pizza och Åby pizza . Båda ställena har "riktigt" kebabkött ( inga sådana där ihoppressade fettbollar) och lagom feta ,starka såser . Kan klart rekommendera .

Ngn som kan fler i Gbg ? ? ?

Jaa!! Men har du glömt Jungfruplatsens Pizzeria? Det ligger ju alldeles i närheten av Åby Pizzeria å har helt galet sjukt god kebabtallrik.

Man får en stor tallrik med ett mount everest av kebabkött, pommes och sallad samt god sås på det, sen får man ett fat med hembakat (bakat på pizzerian förståss) varmt bröd som man skall äta till.
Även om det är helt galet mycket mat på en sån tallrik så äter man upp bara för att det är så gott......... fast man kan inte gå ordentligt efteråt
Citera
2005-06-04, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cercina

FINNS nikos kvar!? *lycklig*

Har inte ätit där sen de låg borta vid josty!
Citera
2005-06-05, 00:03
Medlem
cercinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
FINNS nikos kvar!? *lycklig*

Har inte ätit där sen de låg borta vid josty!

Jadå dom flyttade till Caroli City nån gång under nittiotalet. Så vill man ha en underbar gyros o samtidigt en gratis historielektion så är Nikos perfekt
Citera
2005-06-05, 19:01
Medlem
mjvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Vad e det för dryga 08r som skapar en sajt utan att inkludera alla goa Kebabpalats i Göteborg .

Mina favoriter är Utby pizza och Åby pizza . Båda ställena har "riktigt" kebabkött ( inga sådana där ihoppressade fettbollar) och lagom feta ,starka såser . Kan klart rekommendera .

Ngn som kan fler i Gbg ? ? ?

(sen med inlägget här,sorry)
Eftersom du nämner Åby pizza förutsätter jag att du bor i närheten av Mölndal
så jag kan nämna ett par andra i trakten;
Corpus pizzeria (031-276635) , Kvarnbygatan/G:a torget
J-t god kebab med frasigt nybakt pitabröd.

Nummer två är Mölndals pizzeria(gbg.vägen 23, mitt emot biblioteket)
GRYMT stora kebaber och har även hemkörning,fast brödet håller inte samma klass som Corpus (031-274743)
Avstå dock från kebabtallrikar från dessa ställen(sladdrig pommes),men vanlig kebab i pita är god.

/M/
Citera
2005-06-07, 13:03
Medlem
Älgbens avatar
För den som har vägarna förbi Västerås så kan jag rekommendera kebaben på Pizzeria Sippan. Smaken är ju som bekant som baken, men både köttet och såserna håller väldigt hög klass.
Dessutom går du knappast därifrån utan att vara riktigt mätt.
Beställer du en kebabrulle så får du in något som påminner om en sovsäck i storleken.

Har ni förresten sett kebabgiuden på nätet?
En riktigt trevlig sida med recensioner, forum mm.

http://www.alltomkebab.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in