• 4
  • 5
2005-06-07, 13:10
Awaiting Email Confirmation
Fetings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cercina
Vill ni ha Malmös (kanske Sveriges?) bästa gyros så passa på att käka hos Nikos Gyros i Caroli City. Klart värt ett besök

Inne på Caroli city? Eller utanför?
Citera
2005-06-07, 23:03
Medlem
charlie chaplin

kan bara säga att svinkebab e goast, LÄTT, mitt tips e charlie chaplin i falkenberg!!! FAN VA GOTT, det bara KNULLAR till i munnen!
Citera
2005-06-07, 23:48
Medlem
fulltexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
ska be min man pröva den, han jobbar där, men det faller nog..han är ingen kebab gourme som jag är

Nej!

Om han ändå är i Årsta så ska han pröva Palmyra Kebab. Sveriges godaste och fräshaste kebab. Folkets Kebab som förut var min favorit är rena sunkmaten i jämförelse.

Fräsha grönsaker, härligt kryddat ris, rikligt med välkryddat gott kött, underbara såser, suberb aioli(?) och väldigt stora portioner.
Citera
2005-06-08, 00:22
Medlem
AlleyCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulltext
Nej!

Om han ändå är i Årsta så ska han pröva Palmyra Kebab. Sveriges godaste och fräshaste kebab. Folkets Kebab som förut var min favorit är rena sunkmaten i jämförelse.

Fräsha grönsaker, härligt kryddat ris, rikligt med välkryddat gott kött, underbara såser, suberb aioli(?) och väldigt stora portioner.

Instämmer helt, Folkets har också alltid varit min favoritkebab tills jag för typ 4 år sedan testade Palmyras dito. Godare finns inte på kartan!
Citera
2005-06-08, 01:34
Medlem
cercinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feting
Inne på Caroli city? Eller utanför?

Inne i själva köpcentret ja!!
Citera
2005-06-08, 11:39
Medlem
Det verkar som att folk tycker bäst om den kebab de "växt upp" med, i fallet gris vs nöt. Själv är jag uppvuxen i Sthlm men bodde under en period i Växjö och fick då verkligen smak på gyros-varianten, som jag tycker utklassar allt motstånd. Mitt tips blir därför Restaurang/Pizzeria Roma i Växjö.

En annan sak är att man i Sthlm alltid får vitlökssås till, istället för som ute i landet stark eller mild sås. Jag vill ha stark sås! Men icke...
De ställen jag lyckats hamna på i Sthlm som serverar gyros är dels ett ställe i Södertälje och dels ett i Jakan (Träffen tror jag det heter). Trots idogt sökande har jag inte hittat nåt ställe i city som serverar gyros kebab. Tips mottages tacksamt.
Citera
2005-06-08, 12:27
Medlem
dagsjobergs avatar
Nan som provat persisk kebab? Det e riktigt gott, lite annorlunda jamfort med doner, schwarma & gyros.
Citera
2010-07-23, 12:56
Medlem
DrKillerClowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffe
Eftersom det verkar råda stor okunnighet i Kebabologi i Sverige tänkte jag starta en tråd där vi diskuterar Kebab.

Gyros - fläskkötts kebab som oftast säljs i mindre städer när man beställer en kebab, kommer ursprungligen från Grekland.
Vet ej vart man kan köpa i Stockholm eftersom jag bojkottar denna hemska variant av kebab.
.

Grisen är kungen bland djuren. Du fattar bara inte det! Bacon, skinka, korv, kotletter, mm...
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in