Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-07, 01:58
  #1
Medlem
InnesIs avatar
Detta är som en uppföljning av de problem jag hade innan (https://www.flashback.org/p38685072#p38685072). Jag tog bort allt, installerade Windows XP igen och sökte igenom efter alla drivrutiner. Så kom jag till internetuppkopplingen. Jag använder Netgear WG311T och fann både originalskivan med drivrutinerna samt uppdaterade drivrutiner från hemsidan. Installerar dessa och jag kan koppla upp mot Internet - men enbart trådlöst (vilket jag egentligen inte vill göra på den datorn).

Förr fanns alltid två ikoner under menyn "nätverksanslutningar" (trådlös och icke-trådlös) men nu finns enbart den trådlösa. Jag har förgäves försökt skapa nya nätverk och diverse annat men inget hjälper.

När jag satte i sladden i datorn innan ominstallationen brukade det börja lysa. Nu lyser inget. Det är som om datorn inte känner av kabeln som går till modemet.

Idéer?
Citera
2012-08-07, 09:09
  #2
Medlem
GL-terrors avatar
Hardu en annan kabel att testa med, och kolla att du inte kör med en twistad nätverks kabel.
Citera
2012-08-07, 11:37
  #3
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GL-terror
Hardu en annan kabel att testa med, och kolla att du inte kör med en twistad nätverks kabel.

Det har jag förvisso men en timme innan fungerade det fint med samma kabel (alltså innan jag installerade om allt på nytt).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback