• 1
  • 2
2012-08-07, 00:20
Medlem
Cornholio.s avatar
Ja, Göteborgs prima fint. Swedish matchs mest sällsynta snus. Eftersom att det är klassat som världens både bästa och största snus varumärke så tror jag att många snus entusiaster skulle uppskatta en samlingsplats om vart fan man nu kan köpa göteborgs prima fint. Efterfråga det i dina trakter, om det är någon som sitter på en guldgruva om vart i hela friden det säljs så får du kläcka ur dig det illa kvickt!

Någon i södermanlands trakterna som vet vart man kan köpa detta snus? Allra helst ser jag att det finns i Eskilstuna, men tar även emot tips rörande närliggande kommuner. Tar även gärna emot information om vart detta ytterst ovanliga snus går att inhandla i huvudstaden Stockholm eftersom att jag ofta är där på grund av arbete.

Skulle klart kunna hävda att Göteborgs prima fint är Swedish match mest sällsynta snus. De råder det verkligen inga tvivel om. Faktiskt det ända lössnuset av Swedish match som jag inte har i min samling. I ärlighetens namn har jag faktiskt aldrig provat det. Men är längtande efter den dagen då jag får chansen. Jag bor ju för fan i Sverige, snusets mitt punkt. Så det kommer inte på tal om saken att beställa hem det ifrån internet!
Senast redigerad av Cornholio. 2012-08-07 kl. 00:55.
Citera
2012-08-07, 00:30
Medlem
Dezhs avatar
Det är det bästa lössnuset jag har snusat. Ett exemplar i god form känns som tuggummi. Inte kladdigt, utan väldigt mjukt och formbart.

Hur länge har du letat efter PF? Jag minns att jag inhandlade en senast förra sommaren. Det är en riktig sommarsnus enligt mig.
Citera
2012-08-07, 00:32
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Ja, Göteborgs prima fint. Swedish matchs mest sällsynta snus. Eftersom att det är klassat som världens både bästa och största snus varumärke så tror jag att många snus entusiaster skulle uppskatta en samlingsplats om vart fan man nu kan köpa göteborgs prima fint. Efterfråga det i dina trakter, om det är någon som sitter på en guldgruva om vart i hela friden det säljs så får kläcka ur dig det illa kvickt!

Någon i södermanlands trakterna som vet vart man kan köpa det snus? Allra helst ser jag att det finns i Eskilstuna, men tar även emot tips rörande närliggande kommuner. Tar även gärna emot information om vart detta ytterst ovanliga snus går att inhandla i huvudstaden Stockholm eftersom att jag ofta är där på grund av arbete.

Skulle klart kunna hävda att Göteborgs prima fint är Swedish match mest sällsynta snus. De råder det verkligen inga tvivel om. Faktiskt det ända lössnuset av Swedish match som jag inte har i min samling. I ärlighetens namn har jag faktiskt aldrig provat det. Men är längtande efter den dagen då jag får chansen. Jag bor ju för fan i Sverige, snusets mitt punkt. Så det kommer inte på tal om saken att beställa hem det ifrån internet!

Tro det eller ej, Södertälje. Robbans livs brukar ha det inne.
Citera
2012-08-07, 01:00
Medlem
avskum1982s avatar
Finns på snusbolaget.se och snus2.se som ex. Finns väll även i de flesta tobaksaffärer.
Citera
2012-08-07, 01:10
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezh
Det är det bästa lössnuset jag har snusat. Ett exemplar i god form känns som tuggummi. Inte kladdigt, utan väldigt mjukt och formbart.

Hur länge har du letat efter PF? Jag minns att jag inhandlade en senast förra sommaren. Det är en riktig sommarsnus enligt mig.
Jag har hållit ögonen öppna i många år. Jag gillar att testa olika snus sorter, det har gått och blivit lite av en hobby. Så jag inhandlar mitt snus på en mängd olika tobaksaffärer. Kanske inte letat aktivt, men jag snusar tre till fyra dosor i veckan och kollar alltid igenom vilka sorter det är dom har i sortimentet. Aldrig stött på det men känt till det i flera år på grund av internet. Riktigt snygg dosa är det också.
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle
Tro det eller ej, Södertälje. Robbans livs brukar ha det inne.
Tusen tack för din hjälp. Lång resa för en dosa snus. Än så länge hoppas jag på det ska trilla in något tips som ligger lite närmare. Men det får väl bli i värsta fall.
I så fall ska jag se till att leta reda på kioskens nummer och ringa samma dag och fråga om det finns på lagret, be snällt om att lägga undan en eller två dosor tills jag kommer ska jag också göra.
Citera
2012-08-07, 01:12
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Finns på snusbolaget.se och snus2.se som ex. Finns väll även i de flesta tobaksaffärer.
Läs sista meningen. Har aldrig stött på den i någon tobaksbutik.
Citera
2012-08-07, 02:07
varför inte be någon lokalbutik som beställer från swedish match att beställa en stock prima just till dig.
Citera
2012-08-07, 02:25
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Du kanske kan komma överens med nån go göteborgare om att skicka dig en stock mot betalning och frakt? Blir ju klart ganska dyrt men jag har dåligt med tips annars.
Göteborgs prima fint är ju ett prima fint snus, tyvärr alltför exotiskt i större delen av landet.
Citera
2012-08-07, 19:15
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huis93
varför inte be någon lokalbutik som beställer från swedish match att beställa en stock prima just till dig.
Jo det var faktiskt inte en dum idé. Det lutar nog mot att jag få ta och göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle
Du kanske kan komma överens med nån go göteborgare om att skicka dig en stock mot betalning och frakt? Blir ju klart ganska dyrt men jag har dåligt med tips annars.
Göteborgs prima fint är ju ett prima fint snus, tyvärr alltför exotiskt i större delen av landet.
Då hade jag ju lika gärna kunnat beställt ifrån internet.
Citera
2012-08-07, 20:03
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Jo det var faktiskt inte en dum idé. Det lutar nog mot att jag få ta och göra det.

Då hade jag ju lika gärna kunnat beställt ifrån internet.

Ah, dum idé
Har du en trevlig tobaksaffär i närheten så var nog föregående tips det bästa.
Citera
2012-08-07, 20:16
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Läs sista meningen. Har aldrig stött på den i någon tobaksbutik.

Missade det.
Men som någon påpekade, be dem i din lokala tobaksaffär att ta hem en stock eller två. Skadar ju inte att fråga iaf.
Citera
2012-08-07, 20:43
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Göteborgs Prima fint är ett gott snus.

Citat:
Eftersom att det är klassat som världens både bästa och största snus varumärke så tror jag att många snus entusiaster
Det kallas Ljunglöfs Ettan. Finns inget godare snus än just Ettan, Prima fint är som harskit jämfört med Ettan.

Det finns att köpa på stora kedjor som COOP Forum, CITY GROSS finns oftast vid speldisken.
I Stockholm handlade jag senast i Coop Vinsta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in