Kul att se att det är lite liv i tråden! Nu är det ju min plikt som tråd skapare att kom med en uppdatering.
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
TS har du hittat Prima än?
Jajamensan! Jag hade minsann ett sådant flyt att rann på en dosa av en ren tillfällighet. 52 riksdaler skulle dom ha för en dosa göteborgs prima fint.
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Ni som fått äran att prova Prima tycker inte ni att det är lite torrt och smaklöst? Man känner en svag smak av Ettan (tobak, salt och vatten).
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kan ju också bero på att ingen köper just Prima Fint och således står det och blir gammalt i skåpet, har råkat ut för det själv varje gång som jag köpt en dosa.
Nu när jag har blivit än av er som fått äran att prova prima fint kan jag inte annat en att hålla med. Torrt som snus. Dosan jag kom över var datummärkt att gå ut cirka femton dagar efter inköpsdatum.
Jag kan inte hålla med om att snuset påminner om ettan. Om du frågar mig så är dom inte ett dugg lika varandra. Ettan är oerhört mycket mer välsmakande.
Konsistensen på snuset är nästan identiskt med röda lacket. Mycket enkelt att baka och forma till en pris. Jag måste säga att jag har svårt för konsistensen på både prima fint och röda lacket, det påminner om modellera. Baka en prilla, ha den under läppen i fyra timmar och när du sedan spottar ut snusen har prillan samma form som när du stoppade in den.
Att ge en detaljera beskrivning på smaken kan bli en aning knivigt. Det bästa jag kan komma med är salt vatten och tobak. Jag tycket faktiskt inte snuset var så speciellt gott. Inte en ny favorit i alla fall. Jag lär ge detta snus en ytterligare chans inom en snar framtid. Allting förtjänar en andra chans.
Jag skulle vilja hävda att det bästa med detta snus är dosans design. Man känner sig som en äkta rallare med den i hand. Det är faktiskt det snus av swedish match som har haft samma design på dosan längst på marknaden idag.