Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-06, 16:22
  #1
Medlem
skoners avatar
Hej alla!

Har det senaste året upplevt mycket märkliga symptom som kommer och går, det började efter studenten förra våren. Känner mig ibland (oftast när jag tar/tagit det lugnt) väldigt trött, får huvudvärk och ibland yrsel. Känner mig liksom allmänt svag och har ingen större lust att hitta på saker och "komma igång". Jag jobbar väldigt mycket till och från, har jag t.ex. en vecka som jag har jobbat på ett par dagar i sträck så känner jag mig sällan dålig, men det räcker med att jag är hemma en enda dag så börjar jag känna mig knasig igen. Har varit hos doktorn upprepade gånger, hon konstaterade att jag har yrsel p.ga. stress och att jag har magkatarr (om det har något med saken att göra). Ibland går symptomen bort om jag går en promenad eller dylikt och träffar kompisar men ibland är det kvar. Försöker få i mig diverse vitamintillskott men vet inte om det hjälper eller ej. Sover bra men blir så extremt seg en hel dag om jag sover över 8 timmar och trött och magont på morgonen (magkatarren förmodligen) om jag sover under 8 . Försöker att ha regelbundna måltider och sömn.

Har ni någon idé vad det kan vara för något lurt? Funderar nästan på att gå till doktorn igen, men blodproven har ju inte visat något särskilt förr. Väldigt frustrerande med tanke på att jag känt mig kry som en nötkärna hela livet fram till förra året... Behöver jag kanske bara en mer regelbunden vardag och motion?

Tacksam för svar
Citera
2012-08-07, 17:42
  #2
Medlem
skoners avatar
Bump
Citera
2012-08-07, 23:57
  #3
Medlem
Joangels avatar
Du vet bäst vad som är bäst för dej själv. Regelbunden vardag är viktig. Jag tycker att det låter som vätskebrist, järnbrist eller som någon slags depression orsakad av stress.
Citera
2012-08-08, 14:25
  #4
Medlem
Solarprestiges avatar
har man magkatarr kan man få brist på vitamin b12, och då kan man få de symtom du har:
http://www.1177.se/Skane/Fakta-och-r...e-vitamin-B12/

tycker du ska uppsöka en annan läkare
Citera
2012-08-09, 19:34
  #5
Medlem
skoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Du vet bäst vad som är bäst för dej själv. Regelbunden vardag är viktig. Jag tycker att det låter som vätskebrist, järnbrist eller som någon slags depression orsakad av stress.

Citat:
Ursprungligen postat av Solarprestige
har man magkatarr kan man få brist på vitamin b12, och då kan man få de symtom du har:
http://www.1177.se/Skane/Fakta-och-r...e-vitamin-B12/

tycker du ska uppsöka en annan läkare

Tack för svaren! Både låter troligt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback