2008-12-28, 13:00
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFallenOne
Satt i fängelse i Västerås tillsammans med TH. Jag satt för ekonomiska oegentligheter så att ingen behöver börja fundera på vilken filur jag är. (grovt skattebedrägeri, grovt bokföringsbrott, grovt försvårande av skattekontroll)
Hursomhelst, jag hade ingen aning om vem han var innan, och vi delade ett gemensamt intresse där inne, och det var att läsa.
När det efter några dagars umgänge kom fram till mig genom medfångar vad han satt för och att det kanske inte var så lämpligt att umgås med honom så konfronterade jag honom med detta och gjorde lite egen research på min permission.
Jag vet ju inte vad sanningen är MEN, mot mig var han snäll, ödmjuk, generös och lyhörd.
HANS förklaring till vad som hänt var att han hade en ny flickvän som han redan flyttat ihop med när x-et ringde honom och BAD honom komma till hennes lägenhet för att hämta saker som var kvar. Enligt HONOM så ville hon ha sex och han kunde inte hålla emot (som det ibland är med x-flickvänner). Efteråt gick han hem igen och hon säkrade bevis mot honom eftersom de faktiskt hade haft sex. Därefter en hämndanmälan.
För mig gav han en (enligt honom) sanningsenlig version men jag vet fan inte än idag vad som egentligen hände.
Voilá, där har ni iallafall en pusselbit angående denna person efter mitt möte med honom.
Jag vill bestämt minnas att han spöade henne offentligt inne på nån krog också.
Citera
2008-12-28, 13:56
Medlem
xcvs avatar
Vad gör Tom Hjelte idag ?

Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Är han fortfarande journalist ? Vilket media arbetar han på ? frågor som väntar på svar. En dumdryg importerad liten asiat, fälld som våldtäktsman, och i samhällets ögon därmed skyldig. Kan inte han och "den kåte lille chilenaren" slå sig samman. Vilket par !
Det är fint med kulturberikning eller hur ?
Citera
2008-12-28, 16:12
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king

Har för mig att han band fast henne i typ ett dygn och våldtog henne under tiden. För att hon inte skulle dra till sin nya kille eller vad det nu var.

Hjelte kanske blivit ödmjuk av att tvåla in Svartenbrandt i duschen varje dag? Vad vet jag? Men, i egenskap av nöjeschef lekte han mafioso på egen hand och frös ute de/dissade ställen, som inte gav honom VIP-behandling. När det sedan bestämdes att Virtanen skulle få hans jobb gjorde han misstaget att säga upp sig för att bli chefredaktör för ett VIP-magasin (typ Residens). Tror det kom ut två eller tre nummer innan det gick i konkurs och Hjelte blev arbetslös.

Hjelte upptäckte då att han inte var den golden hot shot boy han alltid trott. Han hade inga vänner kvar och blev portad från Spy bar. Hans liv var med andra ord slut. Slut ville även flickvännen att det skulle bli, men Tom ville ha kvar henne hemma en stund till. Förmodligen fick han nåt frispel av allt detta.

PS En liten kul detalj kring historien om slagsmålet med Johan Hedenborg är att Tom sågat honom rejält i en recension ett tag tidigare. Johan blev riktigt förbannad då han anade att kritiken inte berodde på hans skådespelarinsatser. Så han gick hem till Tom och flickvännen öppnade och sa att Tom inte var hemma. Flytta på dig sa Johan och gick in i sovrummet där han hittade en darrande Tom under sängen. Denne fick sig en örfil och sen gick Johan hem.
Citera
2009-02-28, 10:17
Medlem
Är det någon som kan länka eller har tillgång till artikeln dagen efter diskutabelt mellan hjelte och bergkvist där han anklagades för att vara rasist? Vore kul att läsa vad som skrevs om hans "attack"
Citera
2009-03-02, 20:30
Medlem
Vad gör Tom Hjelte idag?

Citat:
Ursprungligen postat av xcv
Är han fortfarande journalist ? Vilket media arbetar han på ? frågor som väntar på svar. En dumdryg importerad liten asiat, fälld som våldtäktsman, och i samhällets ögon därmed skyldig. Kan inte han och "den kåte lille chilenaren" slå sig samman. Vilket par !
Det är fint med kulturberikning eller hur ?

Han bor i Danderyd. Det ryktas om att han är långtidssjukskriven. För depression?
Citera
2009-03-02, 20:41
Medlem
nostashs avatar
Kjelle är stört skön !!

http://www.youtube.com/watch?v=XoONj73MPIA

Det sköna är att samtidigt som detta spelades in var han tillsammans med en ziegnar flicka så han är icke rasist
Citera
2009-03-02, 20:48
Medlem
Julius Moscas avatar
När dömdes Hjelte, någon som vet år eller kan länka någon artikel för händelsen?
Citera
2009-03-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
När dömdes Hjelte, någon som vet år eller kan länka någon artikel för händelsen?

Hjelte hade en 10-i-topp-lista i Aftonbladet för hetaste kändisar (ungefär som Alex Schulman). Sista topplistan hade Hjelte placerat sig själv på alla platser i listan.
Senast redigerad av Tomteboda 2009-03-02 kl. 21:18.
Citera
2009-03-02, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Hjelte hade en 10-i-topp-lista i Aftonbladet för hetaste kändisar (ungefär som Alex Schulman). Sista topplistan hade Hjelte placerat sig själv på alla platser i listan.

Under mkt lååång tid hade han oxå en fix idé som gick ut på att toppa listan med Janne Giljuo
Citera
2009-03-02, 21:44
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Under mkt lååång tid hade han oxå en fix idé som gick ut på att toppa listan med Janne Giljuo

Nu skall du inte klanka ner på Hjelte, det är en bra kille som haft lite otur sista tiden med kvinnor och annat. Hoppas att det ordnar sig föe honom.
Citera
2009-03-02, 21:48
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Nu skall du inte klanka ner på Hjelte, det är en bra kille som haft lite otur sista tiden med kvinnor och annat. Hoppas att det ordnar sig föe honom.
Förvånar mig inte att just du tar honom i försvar. Ni vänsterextremister brukar ju inte vara särskilt fördömande mot sådant.

Någon som kan svara på min fråga?
Citera
2009-03-02, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av utter

Typiskt dig att försvara en sån som Hjelte. Pallar inte fördjupa mitt svar. Kan dock hålla med om att han djupt där inne är en rädd liten grabb, en bra kille som har haft lite otur under 2000-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in