2008-08-06, 15:27
Bannlyst
Sorry, jag trodde du menade Toms morsa, hon heter Marianne.
Citera
2008-08-06, 17:24
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Sorry, jag trodde du menade Toms morsa, hon heter Marianne.

Jag länkar till ett tidigare inlägg med anknytning till detta.

https://www.flashback.org/showpost....&postcount=127
Citera
2008-08-08, 13:18
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeMigMat
Hade, Brunögat är död sedan några år tillbaka.

Du har helt rätt, jag ber om ursäkt för detta. Bruno dog i cancer för nästan 6 år sedan, kände inte till detta (http://sv.wikipedia.org/wiki/Bruno_Wintzell). Kanske för att han försvann från rampljuset i princip i samma veva som tutti frutti la av. Antar att det var någon gång i slutet av 90-talet.

Tackar för rättelsen.
Citera
2008-12-26, 16:11
Medlem
pawitels avatar
Hur är läget idag??

Nån som har koll på vad "Den importerade skvallerkärringen" gör idag?
Det har varit tyst ganska länge nu. Viktigt att ha koll på var svinet finns.
Citera
2008-12-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Nån som har koll på vad "Den importerade skvallerkärringen" gör idag?
Det har varit tyst ganska länge nu. Viktigt att ha koll på var svinet finns.

Här verkar han bo......

Ugglebacken 9 2tr
182 37 Danderyd
Citera
2008-12-26, 23:49
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Det var ju den usla smaken att anställa Tom Hjelte som till stor del gjorde att biltidningen "Drive" lades ner efter typ ett nummer.
Citera
2008-12-27, 15:48
Medlem
Philliss avatar
Vad jag inte förstår med honom riktigt är vad han jobbat med under åren? Hans sista krönika skrevs väl 1999, men Kjell skäller ut honom redan 1993 vad jag har förstått? Vad arbetade han med udner de åren? Och vad gjorde han 1993 för att ha gjort Kjell upprörd. Då han är 70-talist så kan han ju inte varit i ropet länge.
Citera
2008-12-27, 16:33
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillis
Vad jag inte förstår med honom riktigt är vad han jobbat med under åren? Hans sista krönika skrevs väl 1999, men Kjell skäller ut honom redan 1993 vad jag har förstått? Vad arbetade han med udner de åren? Och vad gjorde han 1993 för att ha gjort Kjell upprörd. Då han är 70-talist så kan han ju inte varit i ropet länge.

Kjells utskällning utgjorde inte på något sätt slutet för Hjelte. Samma sak när skådespelaren Johan Hedenberg ringde på hos honom och nitade honom - han fortsatte (men Hedenberg fick problem med karriären).

Början till slutet kom när TH fick ett erbjudande från någon inom den renodlade skvallerpressen (Hänt i V el. likn.). Han bytte arbetsplats, fick högre lön (än hos AB) samt tjänstebil. Nu var han en sådan "gigant" att inte ens detta räckte. Han startade en egen veckotidning. Konkurs och ruin följde. Han tycks ha avreagerat sin besvikelse på "söta frun". Fängelse.

Hedenberg banade väg för Kjell. Han hamnade ute i kylan. När Kjell sedan röt ifrån så fick han en hel del av den sympati som rätteligen borde tillfallit Johan Hedenberg - som inte drog några rasistiska argument utan gav "hjelten" en välförtjänt smäll på käften.

Den där Tom Hjelte hade varit en terroriserande faktor i Stockholm i flera år. Vem som helst som inte slickade hans kinesiska nazistövlar blev nedskriven - inte i förbigående, utan kampanjmässigt!
Citera
2008-12-27, 17:18
Medlem
Philliss avatar
Såg nu att han var född -63. Vet inte vart den gamla siffran kom i från.
Citera
2008-12-27, 21:36
Medlem
submans avatar
Såg Tom Hjelte i går när han smög omkring och försökte smälta in på Legends (Globen) i går han var en aningen gråhårigare och tittade sig ett flertal ggr.. över axeln letar han nya vänner montro
Citera
2008-12-28, 10:28
Medlem
TheFallenOnes avatar
Mitt första inlägg

Satt i fängelse i Västerås tillsammans med TH. Jag satt för ekonomiska oegentligheter så att ingen behöver börja fundera på vilken filur jag är. (grovt skattebedrägeri, grovt bokföringsbrott, grovt försvårande av skattekontroll)
Hursomhelst, jag hade ingen aning om vem han var innan, och vi delade ett gemensamt intresse där inne, och det var att läsa.
När det efter några dagars umgänge kom fram till mig genom medfångar vad han satt för och att det kanske inte var så lämpligt att umgås med honom så konfronterade jag honom med detta och gjorde lite egen research på min permission.
Jag vet ju inte vad sanningen är MEN, mot mig var han snäll, ödmjuk, generös och lyhörd.
HANS förklaring till vad som hänt var att han hade en ny flickvän som han redan flyttat ihop med när x-et ringde honom och BAD honom komma till hennes lägenhet för att hämta saker som var kvar. Enligt HONOM så ville hon ha sex och han kunde inte hålla emot (som det ibland är med x-flickvänner). Efteråt gick han hem igen och hon säkrade bevis mot honom eftersom de faktiskt hade haft sex. Därefter en hämndanmälan.
För mig gav han en (enligt honom) sanningsenlig version men jag vet fan inte än idag vad som egentligen hände.
Voilá, där har ni iallafall en pusselbit angående denna person efter mitt möte med honom.
Citera
2008-12-28, 11:33
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFallenOne
Satt i fängelse i Västerås tillsammans med TH. Jag satt för ekonomiska oegentligheter så att ingen behöver börja fundera på vilken filur jag är. (grovt skattebedrägeri, grovt bokföringsbrott, grovt försvårande av skattekontroll)
Hursomhelst, jag hade ingen aning om vem han var innan, och vi delade ett gemensamt intresse där inne, och det var att läsa.
När det efter några dagars umgänge kom fram till mig genom medfångar vad han satt för och att det kanske inte var så lämpligt att umgås med honom så konfronterade jag honom med detta och gjorde lite egen research på min permission.
Jag vet ju inte vad sanningen är MEN, mot mig var han snäll, ödmjuk, generös och lyhörd.
HANS förklaring till vad som hänt var att han hade en ny flickvän som han redan flyttat ihop med när x-et ringde honom och BAD honom komma till hennes lägenhet för att hämta saker som var kvar. Enligt HONOM så ville hon ha sex och han kunde inte hålla emot (som det ibland är med x-flickvänner). Efteråt gick han hem igen och hon säkrade bevis mot honom eftersom de faktiskt hade haft sex. Därefter en hämndanmälan.
För mig gav han en (enligt honom) sanningsenlig version men jag vet fan inte än idag vad som egentligen hände.
Voilá, där har ni iallafall en pusselbit angående denna person efter mitt möte med honom.

Kåken är väl inte rätt ställe att erkänna att man våldtagit någon på. Det är väl bara neka eller hålla truten som gäller. Hon verkar ju lagt ner en jävla massa jobb på att sätta dit honom. Det verkar ungefär lika trovärdigt som att Linda Rosing kommer att få ett Nobellpris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in