Citat:
Ursprungligen postat av trillaomkull
Nu har jag ingen traktor och nej jag chansar aldrig. MEN jag gråter inte och hela min värld går inte under för att lagen förbjuder mig att framföra ett fordon full!!?
En landkrabba utan traktor, ser man på.
Om du inte chansar på din moped eller vad du nu åker, så inser du väl att många båtägare tänker likadant när de ska åka båt till en sjökrog?
Själv chansar jag aldrig när jag sätter mig bakom ratten på bilen, fast jag vet att jag klarar mig med ett glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av trillaomkull
Om detta verkligen ställer till det så förbannat mycket för er ute i skärgården så köp en alkoholmätare eller sluta dricka! Vafan är det frågan om egentligen, ni ser inte problemet med att köra båt fulla? Oansvariga jävla nötter, ni tänker ju inte längre än vad näsan räcker.
Vi har varit rätt förskonade här ute från klåfingriga politiker genom historien. Nu är de påhejade av en paragrafälskande pöbel som är oinsatt i situationen. Bara älskar att jävlas med folk för att de kan och njuter av det.
Vi vill bara njuta av vår frihet i lugn och ro. Vill du förresten pröjsa alkoholmätare åt alla båtägare?
Nej, vi ser inte problemet med att köra båt full, för det finns inget problem. Förutom dryga landkrabbor då, som varken kan tänka eller slå ett pålstek.