2012-08-07, 00:38
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillaomkull
Nu har jag ingen traktor och nej jag chansar aldrig. MEN jag gråter inte och hela min värld går inte under för att lagen förbjuder mig att framföra ett fordon full!!?

Om detta verkligen ställer till det så förbannat mycket för er ute i skärgården så köp en alkoholmätare eller sluta dricka! Vafan är det frågan om egentligen, ni ser inte problemet med att köra båt fulla? Oansvariga jävla nötter, ni tänker ju inte längre än vad näsan räcker.

Jaja, du tycker väl tydligen det är bättre när barnen kör båten då.
Citera
2012-08-07, 00:40
Medlem
trillaomkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborg135
Din avatar säger allt

Men om jag har förstått det rätt så menar du alltså att jag kan dricka 3 starköl och sedan slira omkring med min traktor på stan?

Hur fan slirar man med en traktor?
Citera
2012-08-07, 00:42
Medlem
Sicka töntar som tror att pöbeln automatiskt kommer sluta upp bakom deras rebelliska upprop bara för att de kollar på deras usla tv-program. Detta är tecken på hur gamla de börjar bli trots att de två "yngre" bögarna bakom insändaren fortfarande sysslar med tonårsgrejer på TV4.
Citera
2012-08-07, 00:45
Medlem
trillaomkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Jaja, du tycker väl tydligen det är bättre när barnen kör båten då.

Japp!
Citera
2012-08-07, 00:55
Medlem
BigIvars avatar
Kan någon förklara varför det är så djävla viktigt att få kröka när man är på sjön ? Om man måste ta till flaskan för att njuta av sin hobby så kanske man har valt lite fel.

En bonde får inte köra gödsel på sig egen djävla åker med över 0,2 promille. Varför skulle försupna gamla sprättgökar få bränna runt inomskärs på fyllan? Om det är så viktigt med alkohol så får man väl förtöja sin båt och fara hem nästa dag eller stanna hemma och ta sig sin välförtjänta fylla.

Hur mycket alla dessa söndagsseglare mumlar om frihet på sjön och annat trams så råder inte anarki bara för att man har fått lite vatten under kölen.
Citera
2012-08-07, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Kan någon förklara varför det är så djävla viktigt att få kröka när man är på sjön ?

För att sjön suger.
Citera
2012-08-07, 01:01
Medlem
Lindstroems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag kan liksom inte begripa varför dom gnäller?!
Det är en lag...som vilken annan som helst och passar det inte..men skaffa inte en båt då för helvette?

OK då tycker jag att vi inför en ny lag som går ut på att du måste dricka ett glas kiss varje morgon... Fattar inte varför du skulle gnälla... det är en lag?? Precis som vilken som helst???

Tack för ordet!
Citera
2012-08-07, 01:06
Medlem
trillaomkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindstroem
OK då tycker jag att vi inför en ny lag som går ut på att du måste dricka ett glas kiss varje morgon... Fattar inte varför du skulle gnälla... det är en lag?? Precis som vilken som helst???

Tack för ordet!

aldrig i livet, fattar du ens hur äckligt det skulle vara om alla drack ett glas kiss varje dag? Fyfan!
Citera
2012-08-07, 01:23
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Nu har jag ingen traktor och nej jag chansar aldrig. MEN jag gråter inte och hela min värld går inte under för att lagen förbjuder mig att framföra ett fordon full!!?
En landkrabba utan traktor, ser man på.
Om du inte chansar på din moped eller vad du nu åker, så inser du väl att många båtägare tänker likadant när de ska åka båt till en sjökrog?
Själv chansar jag aldrig när jag sätter mig bakom ratten på bilen, fast jag vet att jag klarar mig med ett glas vin.
Citat:
Om detta verkligen ställer till det så förbannat mycket för er ute i skärgården så köp en alkoholmätare eller sluta dricka! Vafan är det frågan om egentligen, ni ser inte problemet med att köra båt fulla? Oansvariga jävla nötter, ni tänker ju inte längre än vad näsan räcker.
Vi har varit rätt förskonade här ute från klåfingriga politiker genom historien. Nu är de påhejade av en paragrafälskande pöbel som är oinsatt i situationen. Bara älskar att jävlas med folk för att de kan och njuter av det.

Vi vill bara njuta av vår frihet i lugn och ro. Vill du förresten pröjsa alkoholmätare åt alla båtägare?

Nej, vi ser inte problemet med att köra båt full, för det finns inget problem. Förutom dryga landkrabbor då, som varken kan tänka eller slå ett pålstek.
Citera
2012-08-07, 01:34
Medlem
Lindstroems avatar
Citat:
aldrig i livet, fattar du ens hur äckligt det skulle vara om alla drack ett glas kiss varje dag? Fyfan!

Men det är en lag??? Som alla andra!!?? Passar det inte.... flytta ur landet!
Citera
2012-08-07, 01:44
Medlem
FBMinchias avatar
Den dagen jag lyder lagen och håller mig spiknykter på sjön bara för att lagen säger så, är när det går två söndagar på en vecka. Simple as that.
Citera
2012-08-07, 01:49
Medlem
Laserturkens avatar
Flera av de som skrivit under är ju föredettingar...och vissa har ju aldrig ens varit kända på riktigt, Linus Wahlgren är ju mest känd för att vara Christina Schollins och Hans Wahlgrens son.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in