2012-08-11, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Hittar inga downloads till drivrutiner nu på Inets hemsida, men jag minns att jag var noga med att ladda ner allt jag skulle när jag installerade datorn första gången.

Vänta vänta vad pratar vi om nu? Nu har jag lagt upp vad programmet whocrashed har sagt i sina rapporter, jag har googlat de där konstiga siffrorna "0x80050031" osv. men det har inte gett mig så mycket då jag inte förstår vad exempelvis "BSOD" är för något.

Den rapporten finns i inlägg #10

Inet är en butik och inte en komponet tillverkare, det är butik. Testa att ladda ner drivrutinerna från tillverkarens hemsida, vad har du för moderkort? Asus, MSI, Gigabyte?
Citera
2012-08-11, 11:50
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlePants
Inet är en butik och inte en komponet tillverkare, det är butik. Testa att ladda ner drivrutinerna från tillverkarens hemsida, vad har du för moderkort? Asus, MSI, Gigabyte?
Inte en aning, men datorn är inets egna dator och produkterna i datorn är inets produkter. Det är en Taurus dator.
Citera
2012-08-11, 11:55
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Det där är ett annat program.

Är den här jag menar.

http://www.ultimatebootcd.com/download.html

på skivan ligger Memtest86+ som är ett verktyg för att testa dina RAM-minnen, och ja ger den dig några errors så har du fel på RAM-minnet, låt programmet stå och gå över natten.

Du behöver ett brännarprogram för att kunna bränna ut skivan.

Har du inget vettigt brännarprogram kan du ladda ner CD Burner XP här:

och när du ska bränna filen så väljer du Burn iso / eller bränn avbildning och väljer iso-filen du tankade ner.

Sen startar du om datorn trycker ner F12 och välj boot from CD /DVD

och väljer Memory -> Memtest86+ i menyn

Nu låter jag säkert puckad men jag hittar verkligen inte VART jag kan ladda ner programmet på den där hemsidan det är bara en massa länkar till annat
Citera
2012-08-14, 19:17
Medlem
Marimus avatar
Kan någon hjälpa mig med hur jag raderar alla partitioner på hårddisken?

Jag installerade om windows 7 på min dator igår och den hade en windows.old mapp och hej och hå. Hur börjar jag om från hela början?

Har googlat.

Jag skulle vilja ha översatt lite grann vad teknikern menar med detta;

1.Radera alla partitioner på hårddisken.

2. Installera Windows till den nu helt tomma hårddisken. (den förstår jag)

3.Sätt i drivrutinsskivan och installera alla drivrutiner från denna efter installationen av Windows är klar. (Jag tror inte jag har någon drivrutinskiva)

4.Ladda ner senaste drivrutinen för ditt grafikkort (Nvidia) www.nvidia.com
Senast redigerad av Marimu 2012-08-14 kl. 19:21.
Citera
2012-08-14, 19:48
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Kan någon hjälpa mig med hur jag raderar alla partitioner på hårddisken?

Jag installerade om windows 7 på min dator igår och den hade en windows.old mapp och hej och hå. Hur börjar jag om från hela början?

Har googlat.

Jag skulle vilja ha översatt lite grann vad teknikern menar med detta;

1.Radera alla partitioner på hårddisken.

2. Installera Windows till den nu helt tomma hårddisken. (den förstår jag)

3.Sätt i drivrutinsskivan och installera alla drivrutiner från denna efter installationen av Windows är klar. (Jag tror inte jag har någon drivrutinskiva)

4.Ladda ner senaste drivrutinen för ditt grafikkort (Nvidia) www.nvidia.com
Jag antar att du kan välja att ormpartitionerna disken vid den ominstallation av Windows. Annars går det att radera hela partitionstabellen via GParted. Bränn valfritt Linux distro, boota upp, installera GParted (om det inte redan finns) och ta bort partitionerna.

EDIT: Ang. Inet; jag har aldrig behövt betala för en inlämning.
Citera
2012-08-14, 21:13
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Jag antar att du kan välja att ormpartitionerna disken vid den ominstallation av Windows. Annars går det att radera hela partitionstabellen via GParted. Bränn valfritt Linux distro, boota upp, installera GParted (om det inte redan finns) och ta bort partitionerna.

EDIT: Ang. Inet; jag har aldrig behövt betala för en inlämning.

Nej det kunde jag inte.

Vad är Linux, vad är distro, vad är Gparted, vad är partitioner?

Vad skönt att slippa betala. Jag skulle betala 500 kr egentligen men fick fan stå på mig och fick tillslut betala 250 kr. Ju mer jag pratar med dem efteråt desto mer börjar de erkänna att det verkar vara ett hårdvaru- fel. Det här är det sista jag kan göra själv och funkar inte det så har jag gjort precis allting för att bevisa att det inte är ett mjukvaru- fel. Jag vet inte hur man gör.

Jag satte i min windows cd igår och valde mellan Standard = uppdatera ditt windows, eller anpassad = ominstallera windows. Med anpassad så gjorde jag tydligen inte rätt och rensade partitioner, vad det nu är? Och om det nu är ett hårdvarufel så kommer jag få betala fullt pris för att min garanti nu har gått ut, vilket de var noga med att den skulle göra då de behöll datorn i 3 veckor istället för 5 arbetsdagar som de sa och som det stod på min lapp att det skulle ta.

Så nu har jag pratat av mig. Kan någon hjälpa mig? jag kan ingenting om datorer så ni får guida mig på svenska, tack så mycket för alla svar, även om de flesta ständigt försöker att dumförklara mig.
Citera
2012-08-14, 21:36
Medlem
Fundamentalists avatar
Om det nu är som de säger att det verkligen är din trådlösa nätsticka, finns det ingen garanti på den då som du kan använda?
Senast redigerad av Fundamentalist 2012-08-14 kl. 21:39.
Citera
2012-08-14, 21:45
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fundamentalist
Om det nu är som de säger att det verkligen är din trådlösa nätsticka, finns det ingen garanti på den då som du kan använda?
Nu har jag pratat med dem efteråt att stickan inte har suttit i datan sedan den kom hem, stickan är från NETGEAR och inte INETS produkter, den är typ från 2008

De menar att eftersom felet inte ligger hos deras produkter så fick jag inte någon garanti på deras felsökning.
Citera
2012-08-14, 22:36
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Nej det kunde jag inte.

Vad skönt att slippa betala. Jag skulle betala 500 kr egentligen men fick fan stå på mig och fick tillslut betala 250 kr. Ju mer jag pratar med dem efteråt desto mer börjar de erkänna att det verkar vara ett hårdvaru- fel. Det här är det sista jag kan göra själv och funkar inte det så har jag gjort precis allting för att bevisa att det inte är ett mjukvaru- fel. Jag vet inte hur man gör.

Jag satte i min windows cd igår och valde mellan Standard = uppdatera ditt windows, eller anpassad = ominstallera windows. Med anpassad så gjorde jag tydligen inte rätt och rensade partitioner, vad det nu är? Och om det nu är ett hårdvarufel så kommer jag få betala fullt pris för att min garanti nu har gått ut, vilket de var noga med att den skulle göra då de behöll datorn i 3 veckor istället för 5 arbetsdagar som de sa och som det stod på min lapp att det skulle ta.

Så nu har jag pratat av mig. Kan någon hjälpa mig? jag kan ingenting om datorer så ni får guida mig på svenska, tack så mycket för alla svar, även om de flesta ständigt försöker att dumförklara mig.
Du ska välja "Anpassad", ta bort alla partitioner och skapa nya. Efter installationen kan du utesluta mjukvarufel.
Citera
2012-08-14, 23:08
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Nu låter jag säkert puckad men jag hittar verkligen inte VART jag kan ladda ner programmet på den där hemsidan det är bara en massa länkar till annat

http://100-downloads.com/download.php?p=376

Enjoy!

Citat:
Nej det kunde jag inte.

Nej ska inte behöva betala ett enda öre för det där, du har 3 års reklamationsrätt enligt konsument-köplagen.

Speciellt inte om du hade garanti när du lämnade in datorn.

Garantin gäller ju sålänge du lämnar in produkten inom garantitiden att Inet inte hinner felsöka / laga den inom den tiden är inget dom kan lasta dig för.

Tjafsar dom så kontakta en konsumentvägledare vet ja.
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Reklamation-/
Senast redigerad av X_surfer 2012-08-14 kl. 23:19.
Citera
2012-08-15, 14:01
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Du ska välja "Anpassad", ta bort alla partitioner och skapa nya. Efter installationen kan du utesluta mjukvarufel.

Jag valde anpassad och sedan började den installera sig själv jag kunde inte välja något annat och inte klicka i någonstans att ta bort partitioner eller skapa nya.

Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
http://100-downloads.com/download.php?p=376

Enjoy!

Nej ska inte behöva betala ett enda öre för det där, du har 3 års reklamationsrätt enligt konsument-köplagen.

Speciellt inte om du hade garanti när du lämnade in datorn.

Garantin gäller ju sålänge du lämnar in produkten inom garantitiden att Inet inte hinner felsöka / laga den inom den tiden är inget dom kan lasta dig för.

Tjafsar dom så kontakta en konsumentvägledare vet ja.
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Reklamation-/

Ja vi får väl se när jag fått installerat om windows på korrekt sätt, om det är ett hårdvaru-fel så tror jag bannemig att jag tänker kräva mina pengar tillbaka...

Nu är det sak samma för jag har kontaktat en privat IT tekniker som kommer hit och hjälper mig, vilket känns skönt. Tack för all hjälp i tråden.
Citera
2012-08-18, 00:44
Medlem
Marimus avatar
Jag har aldrig kännt mig så bedragen, ledsen och arg på samma jävla gång!

INET säger åt mig att installera om mitt windows för att bevisa att det inte är mjukvaran som orsakar krasher i min dator... För att min dator skall kunna fortsätta fungera nu så måste jag betala 1199:- för att få en ny kompatibel verifieringskod till ett windows 7!? Måste jag betala 1199 :- för att bevisa att de har gjort något fel!? Nu både krashar min dator och den har snart ingen mjukvara!

Dra åt heleve med det här, det här var den värsta jävla skiten jag någonsin varit med om! Om jag inte hade installerat om windows så hade jag iallafall haft ett........

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in