2012-08-05, 19:09
Medlem
Marimus avatar
Lämnade in min Taurus dator till Inet när jag fortfarande hade garanti på den eftersom den fastnade och fick bluescreens mer och mer regelbundet, den är nu 2 år gammal och köptes för 10'000 så den ska ju vara en bra dator.

Datorteknikern felsökte min dator aktivt i ett dygn och hittade tydligen inte något fel på Inets produkter och datorn fick aldrig någon bluescreen hos dem, men de kunde se att bluescreensen antagligen berodde på en USB enhet.

Jag skulle då betala 499 i avgift men diskuterade ner priset till 249.

Den USB enheten jag kunde misstänka var min 'netgear' som gav mig en trådlös anslutning till nätet. Så nu när jag har haft datorn hemma så har jag istället använt mig utav en vanlig nätverkssladd.

Datorn fick en bluescreen 10 minuter efter att den startades hemma (igår) och har fått ytterligare en idag.

De enda andra USB enheterna jag har inkopplat är min datormus och mitt tangentbord.

Är det en felaktig känsla att jag känner att de antagligen har lurat mig (min garanti på datorn har nu gått ut) Eller ska jag helt enkelt installera om hela windows och hoppas att felet ligger i min mjukvara?
Citera
2012-08-05, 19:26
Medlem
DinoOrtolanis avatar
Med hjälp av bluescreen kan du ju lätt ta reda på själv var problem är..

Lite därför man får det
Citera
2012-08-05, 19:28
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoOrtolani
Med hjälp av bluescreen kan du ju lätt ta reda på själv var problem är..

Lite därför man får det

Jag kan inget om datorer, vart hittar man det?
Citera
2012-08-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Jag kan inget om datorer, vart hittar man det?

När man startat upp datorn efter en Bluescreen kommer det upp ett windows felmeddelande, där du bland annat får hänvisning till loggar som har all info om problemet.
Sen räcker det med att lägga upp dom i nån tråd, så att du kan få hjälp av folk som kan
Citera
2012-08-05, 19:35
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaconRosen
När man startat upp datorn efter en Bluescreen kommer det upp ett windows felmeddelande, där du bland annat får hänvisning till loggar som har all info om problemet.
Sen räcker det med att lägga upp dom i nån tråd, så att du kan få hjälp av folk som kan
Okej på min dator står det;

datorn har återställts efter någonting, någonting... Men jag kan enbart välja mellan 'stäng' eller 'sök senare'.

Men det är ingen som spontant känner att datorteknikern har missat något?
Citera
2012-08-05, 19:35
Medlem
DinoOrtolanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaconRosen

Som han säger, men det räcker med att lägga in alla siffror och bokstäver i google och söka.

Liknande 0x00000006
Senast redigerad av DinoOrtolani 2012-08-05 kl. 19:37.
Citera
2012-08-05, 19:36
Medlem
Du har fortfarande reklamationsrätt. Den gäller i tre år. Jag skulle nog gått ut hårt och reklamera den och kräva att den fungerar. Och helt enkelt inte ge dig.
Citera
2012-08-06, 10:42
Medlem
Gh0steds avatar
Prova programmet WhoCrashed, sedan delar du mig dig i tråden vad blåskärmarna innehåller för information.
Citera
2012-08-06, 14:55
Medlem
merlin2s avatar
som någon sa, kolla upp koden som du får på bluescreen och googla upp den koden.
koden liknar 0x00000004

ofta är den en drivutin som spökar och det räcker med en uppdatering men har du kunskap nog så skadar det aldrig med en ominstallation.
Citera
2012-08-07, 10:11
Medlem
Marimus avatar
Crash analys från whocrashed;

Notera att de USB som finns inkopplade de senaste tre krasherna är enbart tangentbord och mus. Den näst sista krashen jag hade var jag inte uppkopplad på internet.

Citera
2012-08-08, 00:29
Medlem
Marimus avatar
bump
Citera
2012-08-08, 10:23
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
bump

Har du laddat ner och installerat alla moderkortets drivrutiner från tillverkarens webbplats??
Det brukar bl.a. finnas drivrutiner för USB etc. men för att dessa skall fungera måste du ha installerat de sk. "Chipset"drivrutinerna...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in