2012-08-08, 10:41
Medlem
PU3s avatar
Rent spontant känns det grundläggande att veta vad felkoden är, om du inte själv vill googla kan du ju lägga upp vad det står så nån annan kan göra det åt dig, ta ett kort på skiten om du inte kan skriva!

Jag kan nästan sätta min höger näve på att "teknikern" inte skiter/förnekar om det finns ett fel i datorn, det är mer jobb att tjafsa med en kund än att reklamera den trasiga delen mot tillverkaren...
Citera
2012-08-08, 10:49
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Har du laddat ner och installerat alla moderkortets drivrutiner från tillverkarens webbplats??
Det brukar bl.a. finnas drivrutiner för USB etc. men för att dessa skall fungera måste du ha installerat de sk. "Chipset"drivrutinerna...

Hittar inga downloads till drivrutiner nu på Inets hemsida, men jag minns att jag var noga med att ladda ner allt jag skulle när jag installerade datorn första gången.

Citat:
Ursprungligen postat av PU3
Rent spontant känns det grundläggande att veta vad felkoden är, om du inte själv vill googla kan du ju lägga upp vad det står så nån annan kan göra det åt dig, ta ett kort på skiten om du inte kan skriva!

Jag kan nästan sätta min höger näve på att "teknikern" inte skiter/förnekar om det finns ett fel i datorn, det är mer jobb att tjafsa med en kund än att reklamera den trasiga delen mot tillverkaren...

Vänta vänta vad pratar vi om nu? Nu har jag lagt upp vad programmet whocrashed har sagt i sina rapporter, jag har googlat de där konstiga siffrorna "0x80050031" osv. men det har inte gett mig så mycket då jag inte förstår vad exempelvis "BSOD" är för något.

Den rapporten finns i inlägg #10
Senast redigerad av Marimu 2012-08-08 kl. 10:52.
Citera
2012-08-08, 10:50
Medlem
PU3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Vänta vänta vad pratar vi om nu? Nu har jag lagt upp vad programmet whocrashed har sagt i sina rapporter, jag har googlat de där konstiga siffrorna "0x80050031" osv. men det har inte gett mig så mycket då jag inte förstår vad exempelvis "BSOD" är för något.

Den rapporten finns i inlägg #10

Ja , ursäkta, missade "spoilern" ska läsa den nu :-)

EDIT: du kan ju testa med att byta ut tangentbord och mus, inga fel att utesluta dem med
Senast redigerad av PU3 2012-08-08 kl. 10:53.
Citera
2012-08-08, 10:55
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PU3
Ja , ursäkta, missade "spoilern" ska läsa den nu :-)

EDIT: du kan ju testa med att byta ut tangentbord och mus, inga fel att utesluta dem med

Okej, ja det kan jag ju göra men då måste jag köpa nytt eftersom jag bara har dessa
Citera
2012-08-08, 11:03
Medlem
PU3s avatar
Haha ja du, du får väl fråga om du kan byta med nån några dagar!
Citera
2012-08-08, 20:21
Medlem
Marimus avatar
bump, finns det någon som kan hjälpa mig med vad felrapporten innehåller?
Citera
2012-08-08, 20:25
Medlem
Gh0steds avatar
Misstänker att problemet är på hårdvaru-nivå.
Ska fundera lite kring det hela. Tills dess; Har du kört någon form av diagnostic tool? För hårddisk, RAM och så vidare. Har du pillat någonting i BIOS?

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia ([url
http://en.wikipedia.org/wiki/Unexpected_kernel_mode_trap)][/url]
Usually caused by the computer's memory.
Med detta i åtanke, och även att åtminstone en blåskärm hade angett minnet som källa till kraschen, så kan det vara ditt RAM (interna minne) som felar i datorn.
Senast redigerad av Gh0sted 2012-08-08 kl. 20:28.
Citera
2012-08-08, 20:31
Medlem
blueCommands avatar
Måste du ha något inkopplat då? Då en av krashrapporterna nämner en krash i usbport.sys så är det väl inte helt otroligt att det är något USB-relaterat. Testa att köra utan någon som helst (så som teknikern på Inet sa att de hade gjort) ett par dagar och se om det fungerar.
Citera
2012-08-08, 20:33
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Misstänker att problemet är på hårdvaru-nivå.
Ska fundera lite kring det hela. Tills dess; Har du kört någon form av diagnostic tool? För hårddisk, RAM och så vidare. Har du pillat någonting i BIOS?

Med detta i åtanke, och även att åtminstone en blåskärm hade angett minnet som källa till kraschen, så kan det vara ditt RAM (interna minne) som felar i datorn.

Så om det är ett fel på det interna minnet så är det isåfall ett fel som orsakats av Inets produkt? Jag skulle vara SÅ tacksam om jag verkligen kunde få ett bra svar på det utav någon kunnig, för de har bemött mig sjukt illa och verkligen sett till att garantin skulle gått ut när jag fick tillbaka datorn.
Citera
2012-08-09, 01:04
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Så om det är ett fel på det interna minnet så är det isåfall ett fel som orsakats av Inets produkt? Jag skulle vara SÅ tacksam om jag verkligen kunde få ett bra svar på det utav någon kunnig, för de har bemött mig sjukt illa och verkligen sett till att garantin skulle gått ut när jag fick tillbaka datorn.

Om du inte har lagt till eller byt RAM-minne i datorn så ja.
Att din garanti har gått ut spelar ingen större roll i ditt fall,du har ändå en reklamationsrätt på 3 år enligt K
Konsumentköplagen

Så ladda ner ultimate boot cd och kör Memtest86+
Citera
2012-08-09, 18:22
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Om du inte har lagt till eller byt RAM-minne i datorn så ja.
Att din garanti har gått ut spelar ingen större roll i ditt fall,du har ändå en reklamationsrätt på 3 år enligt K
Konsumentköplagen

Så ladda ner ultimate boot cd och kör Memtest86+

Jag förstod tyvärr inte det där programmet jag har det på datorn och när det startas står det

Byggare Källa Hjälp

Källa: (sökväg till windows installationsfiler)

Anpassad: (tag med filer och mappar från denna mapp)

Utdata (C:\UBCD4win/BartPE)

Media utdata

Ingen
Skapa ISO avbild: (Angefilnamn)

Bränn CD/DVD Automatisk tömning mata ut efter bränning

Bränn med Starburn

Utrustning DTSSTcorp CDDVDW SH-S223C SB02

Plugins Bygg Avsluta

Sedan undrar jag vad programmet gör och vad det visar och om det är en pålitlig källa på att något är fel med RAM minnet, jag tänker ju trots allt ringa tillbaka till INET när jag själv fått hjälp från någon med vad felet är på min dator.

Jag känner mig sjukt ledsen och besviken, den bara fortsätter att låsa sig hela tiden och tillsut kommer den nog gå sönder för att den tvångsstängsav så mycket.

Skulle uppskatta riktig hjälp, någon som vill hjälpa mig jag kan ju ingenting
Citera
2012-08-09, 23:37
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Jag förstod tyvärr inte det där programmet jag har det på datorn och när det startas står det

Byggare Källa Hjälp

Källa: (sökväg till windows installationsfiler)

Anpassad: (tag med filer och mappar från denna mapp)

Utdata (C:\UBCD4win/BartPE)

Media utdata

Ingen
Skapa ISO avbild: (Angefilnamn)

Bränn CD/DVD Automatisk tömning mata ut efter bränning

Bränn med Starburn

Utrustning DTSSTcorp CDDVDW SH-S223C SB02

Plugins Bygg Avsluta

Sedan undrar jag vad programmet gör och vad det visar och om det är en pålitlig källa på att något är fel med RAM minnet, jag tänker ju trots allt ringa tillbaka till INET när jag själv fått hjälp från någon med vad felet är på min dator.

Jag känner mig sjukt ledsen och besviken, den bara fortsätter att låsa sig hela tiden och tillsut kommer den nog gå sönder för att den tvångsstängsav så mycket.

Skulle uppskatta riktig hjälp, någon som vill hjälpa mig jag kan ju ingenting

Det där är ett annat program.

Är den här jag menar.

http://www.ultimatebootcd.com/download.html

på skivan ligger Memtest86+ som är ett verktyg för att testa dina RAM-minnen, och ja ger den dig några errors så har du fel på RAM-minnet, låt programmet stå och gå över natten.

Du behöver ett brännarprogram för att kunna bränna ut skivan.

Har du inget vettigt brännarprogram kan du ladda ner CD Burner XP här:

och när du ska bränna filen så väljer du Burn iso / eller bränn avbildning och väljer iso-filen du tankade ner.

Sen startar du om datorn trycker ner F12 och välj boot from CD /DVD

och väljer Memory -> Memtest86+ i menyn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in