2012-08-19, 01:58
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Microsoft brukar vara generösa med nya aktiveringskoder, ring dom så får du troligen en ny.

Om inte kan du ju i alla fall köra 30 dagar utan att aktivera så...

Men jag har sagt det en gång och jag säger det igen, dra ner ultimate boot cd och kör memtest86+ så att du ser att dina minnen är okej.

japp ska be datorteknikern hjälpa mig med det, ska väl ta och ringa microsoft när det är vardag igen också, fast på deras hemsida så står det att man måste köpa nytt om inte aktiveringskoden fungerar och man är säker på att man skrev rätt...
Citera
2012-08-19, 02:23
Medlem
hasenfrasens avatar
Iom att det är du som skall påvisa felet iom att den är utanför garantin rekommenderar jag dig att installera Windows Debugger (WinDbg) så att du kan analysera felet mer i detalj - eller så kan du posta en minidump-fil någonstans så finns det andra som kan hjälpa till lite - t.ex. jag. Posta så många minidump-filer du bara kan.
Citera
2012-08-19, 13:41
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Iom att det är du som skall påvisa felet iom att den är utanför garantin rekommenderar jag dig att installera Windows Debugger (WinDbg) så att du kan analysera felet mer i detalj - eller så kan du posta en minidump-fil någonstans så finns det andra som kan hjälpa till lite - t.ex. jag. Posta så många minidump-filer du bara kan.

Titta på inlägg #10 och inlägg #41
Citera
2012-08-19, 16:04
Medlem
hasenfrasens avatar
De få minidumps (med tillhörande minimala data - posta gärna dumpfilerna någonstans) som postats indikerar att det är USB som krånglar, antingen pga av buggig drivrutin, buggig/trasig extern hårdvara eller trasig intern hårdvara. Du vet om att väldigt taskiga USB-sladdar (även så korta som 0,5 meter) kan göra att det krånglar. Du kommer förmodligen inte längre annat än att prova prylarna med ett annat operativ och med annan USB-hårdvara. Skulle syd-bryggan vara trasig skulle även sata, grafik etc också krångla.
Citera
2012-08-19, 20:22
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Ge mig en affär som tillverkar hela datorer. Det är fortfarande INETS märke.
Finns ingen affär som tillverkar datorer, överhuvudtaget. Macintosh på 1970-talet kanske. Men de var ju ingen affär men om de haft en återförsäljare vid den tidpunkten så..

I alla fall du besvarade inte om du var kvinna eller inte.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in