2005-03-21, 17:03
Medlem
hehe ultimate fighting är inte en fightingstil
Citera
2005-03-21, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hiLi
Ultimate Fighting lär ju äga. Som Chuck Liddell lär ju inte ha några större problem med att försvara sig mot något annat proffs från någon annan figthing stil.

Har sett några matcher där han åkt på däng, då tar jag hellre Wanderlei Silva som exempel (dock har även han förlorat), den killen skulle jag inte vilja möta i en mörk gränd...
Citera
2005-03-21, 20:28
Medlem
Jens4s avatar
Om valet står mellan vanlig boxning och kick/thai skulle jag definitivt satsa på vanlig boxning.
Det finns en anledning till varför man inom kickboxning införde regler om hur mycket man MÅSTE sparka...
Citera
2005-03-21, 22:21
Medlem
Ninja00s avatar
Effektivaste Försvarssystemet är "Krav Maga".
Träna det mycket och med rätt attityd så kommer du klara dig bra.

Det där om att man nuförtiden är beväpnad istället för att träna kampsport som på 80-90 talet stämmer knappast.

Både Krav Maga och Fillipinska Kamsporter såsom KAli/Arnis/Escrima etc. tränar mot och med vapen, så även om du går beväpnad kan kamsport vara bra, i alla fall om du bär på batongliknande eller kniv.

Kickboxning är skit.
tränar du bara boxning så begränsar du dig till hälften av vad du kan göra.
Thaiboxning är skitbra, och kul.

Grappling är bra som kamsport men egentligen begränsad i en gatfight även om 90% av alla slagsmål hamnar på marken, har en kompis så är du fucked.

men några bjj tricks kan vara bra att ha i bakfickan.

Tae-Kwon-Do är nog den enda "kamsporten" som gör dig sämre i en fight.
Helt och hållet värdelöst.

Men när det kommer till självförsvar så är systemet och tekniken inte så viktig igentligen, attityden och mentaliteten är det som avgör.

Personligen tränar jag Muay Thai och kompliterar med Boxning, tidigare tränat Kyoksuhin, Krav Maga, Combato (Brasilien) hade jag endast tränar för självförsvars syfte så hade jag kört Krav och Kali Sikaran.
Citera
2005-03-22, 17:52
Medlem
Om du ska lära dig självförsvar så ska du träna Krav maga.
Citera
2005-03-22, 20:27
Medlem
Lassies avatar
Jag har gått på shootfighting drygt ett år och vist lär men sig att slås, har använt min skils några gånger
Citera
2005-03-22, 21:54
Medlem
fulltexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboo_re
Vilken kampsport är lämpligast att kunna utöva om man ska använda det i bråk på gatan? Går på boxning nu. Har tänkt att byta till thai eller kick-boxning snart. Jag har gått på boxning i snart ett halvår 3 gånger i veckan så jag kan grunderna + lite till. Vad är roligast och vad är användbarast? vanlig boxning eller thai eller kick-boxning? för och nackdelar?
Vad är skillnaden mellan kick och thai-boxning?

Tacksam för svar.

Det är viktigare att du blir riktigt bra i någon stil än vilken stil du tränar. Sedan på avancerad nivå så kan du ju alltid komplettera med att träna annat.

Glöm dock inte att sparra mycket.
Citera
2005-03-23, 01:11
Medlem
Ninja00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassie
Jag har gått på shootfighting drygt ett år och vist lär men sig att slås, har använt min skils några gånger

I dina "skils" ingår tydligen inte att stava rätt dock.
Men jag skall inte vara en akademiker kärring nu.

Shooten är bra för självförsvar men nackdelen är samma som all grappling, är dem fler så är du fucked.
Citera
2005-03-23, 01:24
Bannlyst
Citat:
Så du menar att om man håller på att blir rånad på stan av ett gäng turkar så ska man absulut inte använda sina möjligheter att slå tillbaka. När man väl har gjort det så ska man gå hem och skämmas. Eller vadå? Kan man inte träna seriöst bara för att man använder det på gatan också eller?

Låter som en jäkla bra idé att INTE "använda sina möjligheter att slå tillbaka" så du själv påstår att du blir rånad av ett gäng.
Folk verkar ha en ohygglig övertro på sin egen kropp och vad den faktiskt är kapabel till.

Bruce Lee skiten måste sluta, har sett flera inlägg av den här typen och jag börjar misstänka att de skrivs av väldigt naiva människor.

Vill du spöa folk så ha fickan full med pepparspray och sparka på dem när de ligger eller slå en flaska i huvudet på dem så de blir vanställda för livet, det är nämligen vad de kommer att göra med dig när du 'använder dina möjligheter att slå tillbaka'.

Gör som jag, kramas istället.
Citera
2005-03-23, 01:30
Bannlyst
Citat:
Vilken kampsport är lämpligast att kunna utöva om man ska använda det i bråk på gatan?

Gillar du att utöva våld spelar det ingen roll vilken pyjamassport du håller på med. Så enkelt är det.
Citera
2005-03-24, 02:30
Medlem
BigMoneys avatar
Tae-Kwon-Do är nog den enda "kamsporten" som gör dig sämre i en fight.
Helt och hållet värdelöst.

menar du wtf lr itf lr både och ???? och varför är tkd sämst
Citera
2005-03-24, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja00
I dina "skils" ingår tydligen inte att stava rätt dock.
Men jag skall inte vara en akademiker kärring nu.

Shooten är bra för självförsvar men nackdelen är samma som all grappling, är dem fler så är du fucked.

Snälla, särskriv mer när du rättar någons stavning. Det gör det hela roligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in