• 3
  • 4
2011-09-24, 21:18
Medlem
Lyssna, Först Boxning sen Brottning tills slut MMA. Och du ska gyma också, du blir ett djur.
Citera
2011-09-24, 21:34
Medlem
Snygg bump
Citera
2011-10-04, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle01
Lyssna, Först Boxning sen Brottning tills slut MMA. Och du ska gyma också, du blir ett djur.
+1
my man! någon som förstått dehär med fighting.
Citera
2011-10-04, 18:24
Bannlyst
Träna brottning och kombinera med boxning. Jag hade hellre valt brottning och bjj. Tar du fighten på marken så tar du stående fighter enkelt om du kommer in på din motståndare. Men det är viktigt man kan grunderna i stående också så man kan slänga slag och snabbt ta ner han på marken när du hittar lucka.
Citera
2011-10-04, 20:41
Medlem
houdsson5s avatar
Spelar nog ingen roll om du väljer kick boxning eller thai, båda funkar väl lika bra, samma med boxning, så länge du ser till inte hamnar på marken och inte är slag rädd så är det en bra början, men nu för tiden är det sällan man mot man, vapnen och diverse tillhyggen används flitigt.
Citera
2011-10-04, 20:46
Medlem
houdsson5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painfree
Träna brottning och kombinera med boxning. Jag hade hellre valt brottning och bjj. Tar du fighten på marken så tar du stående fighter enkelt om du kommer in på din motståndare. Men det är viktigt man kan grunderna i stående också så man kan slänga slag och snabbt ta ner han på marken när du hittar lucka.

Regel nummer 1 när man slåss på gatan, vad du än gör och vad som än händer så får du inte gå ner på marken, om du gör det kommer du få massa kängor i ansiktet och annat otrevligt, håll alltid det stående och försöka att ha distans så du kan hålla kolla på han du slåss med och omgivningen, för det kommer garanterat alltid komma nån/några jävlar som ska back up sig vän, sen helt plötslig är det 3 mot 1 och om du då är på marken e du kör med eller utan bjj kunskaper.
Citera
2011-10-05, 06:34
Medlem
qips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMoney
Tae-Kwon-Do är nog den enda "kamsporten" som gör dig sämre i en fight.
Helt och hållet värdelöst.

menar du wtf lr itf lr både och ???? och varför är tkd sämst

TKD har en usel guard, en inte speciellt bra stance och av det jag larde mig nar jag tranade sa ar blockeringarna inte heller nagot att hurra for. i TKD-tavlingar gar det forstas ypperligt bra, men utanfor? Big nono.

For ovrigt handlar TKD mer om att vara snabb an om att sparka hart. Och helt arligt, du maste vara ganska effektiv i ditt utforande om du ska slacka ned nagon som inte kanner nagon smarta nastan (vi kan ta for givet att den som vill slass ar paverkad av nagon substans, all form av statistik foresprakar i alla fall en sadan situation).

Boxning eller thai ar nog bast av dina alternativ. Sjalv skulle jag i alla fall inte forlita mig pa sparkar da jag brukar ga ut i jeans, vilket anda inte tillater nagonting annat an sparkar mot smalben (thai har ju en fordel dar).

Just ja, annu en orsak till varfor TKD ar daligt; slagtekniken ar en katastrof.

Jag lamnar dock detta oppet for resonemang, det kan ju skilja sig lite mellan olika klubbar. Det har ar dock standarden verkar det som.
Citera
2011-10-07, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av houdsson5
Regel nummer 1 när man slåss på gatan, vad du än gör och vad som än händer så får du inte gå ner på marken, om du gör det kommer du få massa kängor i ansiktet och annat otrevligt, håll alltid det stående och försöka att ha distans så du kan hålla kolla på han du slåss med och omgivningen, för det kommer garanterat alltid komma nån/några jävlar som ska back up sig vän, sen helt plötslig är det 3 mot 1 och om du då är på marken e du kör med eller utan bjj kunskaper.

På gatan är det en annan sak man ska försöka slå ut motståndaren snabbt men blir det långdragen fight så kan jiu-jitsu vara mycket värd för kondisen kommer in i bilden och då kan man kasta ner den andra på marken och till exempel ta han i ett armlås.
Du har rätt man ska hålla koll på vad som händer omkring fighten så ingen annan lägger sig i och försöker lägga en sving eller något. Men är det bara en kille du ska slå ut så är det effektivt med bjj.
Senast redigerad av Painfree 2011-10-07 kl. 18:38.
Citera
2011-10-07, 19:25
Medlem
Bigorexias avatar
Som gammal Thaiare måste jag säga att det är otroligt användbart vid ev. krogbråk. Jag har aldrig haft några som helst problem med att hantera motståndaren/motståndarna de gånger jag har hamnat i problem. Bör tilläggas dock att jag var väldigt duktig på Thai, betydligt bättre än genomsnittsutövaren.

Det enda problemet med Thai är att , om de mot alla odds kommer så nära dig och har medvetandet kvar, och lyckas få ner dig på backen, då har du inte så mycket hjälp från all träning.

edit: När de plötsligt är tre mot en är det bara att välja ut "ledaren" och vara först på. När vännerna ser den sorgliga kötthögen som brukade vara deras vän, då är det sälla så pigga.

Jag saknar att vara tonåring lite
Testosteron, blod och alkohol.
Senast redigerad av Bigorexia 2011-10-07 kl. 19:27.
Citera
2011-10-08, 05:12
Medlem
qips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Som gammal Thaiare måste jag säga att det är otroligt användbart vid ev. krogbråk. Jag har aldrig haft några som helst problem med att hantera motståndaren/motståndarna de gånger jag har hamnat i problem. Bör tilläggas dock att jag var väldigt duktig på Thai, betydligt bättre än genomsnittsutövaren.

Det enda problemet med Thai är att , om de mot alla odds kommer så nära dig och har medvetandet kvar, och lyckas få ner dig på backen, då har du inte så mycket hjälp från all träning.

edit: När de plötsligt är tre mot en är det bara att välja ut "ledaren" och vara först på. När vännerna ser den sorgliga kötthögen som brukade vara deras vän, då är det sälla så pigga.

Jag saknar att vara tonåring lite
Testosteron, blod och alkohol.

Haha, ja, som hederlig fighter har man ju problem med alla nya MMA-utovare som envisas med att kramas pa marken i tid och otid!
Citera
2011-11-21, 01:34
Medlem
Skillnaden mellan kick och thai som nämndes ovan där det står att man inte för sparka under midjan i kick är för övrigt fel.

Lowkick är tillåtet i kickboxning däremot så finns det matcher där du inte får använda dessa, och kickboxarna tränar mer på lowkicks än thaiboxarna och sanna mina ord lowkicks. Armbågar,Knän och clinch är som sagt inte tillåtet men dom flesta kickboxarna lär ju sig dem väldigt tidigt i träningen eftersom sporten k1 är utövat av bland annat kickboxare och thaiboxare där alla dessa tekniker är tillåtet. Så det är inte så mycket skillnad ändå.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in