2005-03-19, 20:02
Medlem
bajenvraks avatar
Värsta som finns är folk som går in i kampsportsvärlden med syftet att lära sig sporten i attack el försvars syfte. För du användning av din kampsport i försvarssyfte på stan mer än en gång så är du fel person som alltid väljer fel tillfällen, således inte en tillräckligt seriös person för att träna, kan man lika gärna hålla sig till ryssfemmor och Van Dame filmer, du kommer att bli minst lika bra.

El så ser man det som en sport och då går in för det, då har man ändå ingen tid att springa på stan o spela mangas.

Alla kampsporter är väl kulturrelativistiska och skall då ses ur dess eget perspektiv, då är alla effektiva. När de skall ställas emot varandra även om jag inte alla gånger hajat syftet med det så visar sig oftast olika hybrider vara överlägsna. Pröva shooto, sambo, muay thai, bjj o se vad du fastnar för men i grund o botten så är allt boxning el brottning, det är där alla landar el en gång har kommit ifrån.

Vill man bara ha en kul o effektiv träning så är alla kampsporter bra särskilt capoeira, kan även reka ITF tae-kwon-do. MIn favo är dock Muay Thai så jag tycker är den mest överlägsna stående kampformen, men framför allt jävligt bra träning.

/B
Citera
2005-03-19, 22:53
Medlem
überlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightowl
du kan ju börja med lite basic instruktionsvideor från frank shamrock och randy couture t.ex

NEJ!

man måste sparras med en likvärdig eller bättre träningspartner.
man måste både ta ett gäng smällar samt ge ett gäng smällar
för att kunna förstå hur kroppen reagerar.
Citera
2005-03-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Värsta som finns är folk som går in i kampsportsvärlden med syftet att lära sig sporten i attack el försvars syfte. För du användning av din kampsport i försvarssyfte på stan mer än en gång så är du fel person som alltid väljer fel tillfällen, således inte en tillräckligt seriös person för att träna, kan man lika gärna hålla sig till ryssfemmor och Van Dame filmer, du kommer att bli minst lika bra.

El så ser man det som en sport och då går in för det, då har man ändå ingen tid att springa på stan o spela mangas.

Alla kampsporter är väl kulturrelativistiska och skall då ses ur dess eget perspektiv, då är alla effektiva. När de skall ställas emot varandra även om jag inte alla gånger hajat syftet med det så visar sig oftast olika hybrider vara överlägsna. Pröva shooto, sambo, muay thai, bjj o se vad du fastnar för men i grund o botten så är allt boxning el brottning, det är där alla landar el en gång har kommit ifrån.

Så du menar att om man håller på att blir rånad på stan av ett gäng turkar så ska man absulut inte använda sina möjligheter att slå tillbaka. När man väl har gjort det så ska man gå hem och skämmas. Eller vadå? Kan man inte träna seriöst bara för att man använder det på gatan också eller?
Citera
2005-03-19, 23:59
Medlem
Pjäxs avatar
Killen, om du stöter på ett ilsket gäng på stan är nog den eventuella skammen av att ta sig därifrån det MINSTA du har att oroa dig för... Du kanske skulle ta dig en funderare kring om det är sannolikt att du med hela 6 månaders boxning innanför bältet kan sänka både tre, fyra eller fem snubbar som har både kniv och avsikt att sno dina sista slantar. Kanske bättre att bara ge dom det dom vill ha eller helt enkelt lägga benen på ryggen? Ta mitt tips - sluta titta på Chuck Norris-filmer snarast.
Citera
2005-03-20, 00:11
Medlem
Spliffes avatar
Hatar verkligen PK attituden inom svensk kampsport.
Fan när jag tränade lite i Thailand så visade tränarna var man skulle slå och sparka för att skada snubbar allvarligt. I Sverige tränar man på att springa i Dojon Vafan ska man springa om det kommer 6 muppar mot en för?
Oddsen är att nån av dom är snabbare och kommer hinna ikapp dig, då kommer du dessutom vara helt slut och vara en enkel match.
Fan då kan man lika gärna slåss till man stupar.
Citera
2005-03-20, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffe
Hatar verkligen PK attituden inom svensk kampsport.
Fan när jag tränade lite i Thailand så visade tränarna var man skulle slå och sparka för att skada snubbar allvarligt. I Sverige tränar man på att springa i Dojon Vafan ska man springa om det kommer 6 muppar mot en för?
Oddsen är att nån av dom är snabbare och kommer hinna ikapp dig, då kommer du dessutom vara helt slut och vara en enkel match.
Fan då kan man lika gärna slåss till man stupar.

eller så skiter dom i att springa efter för att dom inte orkar och tar nästa person som kommer istället!
Citera
2005-03-20, 11:57
Medlem
Mr_Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohniiBoY
eller så skiter dom i att springa efter för att dom inte orkar och tar nästa person som kommer istället!

Min önskan är då att du följer spliffes råd så gangsterna blir nöjda och går hem.
Det kan ju vara jag som kommer näst efter dig...

/Carlsson
Citera
2005-03-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Carlsson
Min önskan är då att du följer spliffes råd så gangsterna blir nöjda och går hem.
Det kan ju vara jag som kommer näst efter dig...

/Carlsson

haha inte mitt problem
Citera
2005-03-20, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av überlord
NEJ!

man måste sparras med en likvärdig eller bättre träningspartner.
man måste både ta ett gäng smällar samt ge ett gäng smällar
för att kunna förstå hur kroppen reagerar.

ummm jag skrev du kan ju BÖRJA med.....

Förresten, till trådstartaren, jag tror att man tränar ryggen och kappmusklerna mer i thaiboxning (har inte kört så mycket vanlig boxning så jag vet inte) i och med thaiclinch / knän
Citera
2005-03-20, 15:29
Medlem
Spliffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohniiBoY

Det beror ju iofs på hur snabb man är och så.
Men jag som har sämst kondis och springer fett slött hade bara sträckt upp händerna i luften och sagt att dom skulle kniva mig direkt. Då slipper man iaf vara trött.
Citera
2005-03-20, 15:57
Medlem
gakushis avatar
Thaiboxning helt klartt! Jag tränar det själv, så jag är lite partisk dock
Nä, men allvarligt.. som självförsvar är thaiboxning + påbyggnad med någon form av kast bra (t.ex. från judo/jujutsu).
Citera
2005-03-21, 16:39
Medlem
hiLis avatar
Ultimate Fighting lär ju äga. Som Chuck Liddell lär ju inte ha några större problem med att försvara sig mot något annat proffs från någon annan figthing stil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in