Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-03, 17:58
  #13
Avstängd
ucantstopmes avatar
Byt bank såklart. Du är ju uppenbarligen inte nöjd med servicen du fått.
Spelar ingen roll om du gillar Nordea och deras internetbank. Det är en principsak.


Annars kan du säkert gråta ut i Aftonhoran...
Citera
2012-08-03, 19:43
  #14
Medlem
Skaffa Forex bank istället, inga avgifter och dom har också Internetbank och man får ränta på pengarna istället för Nordeas 0% ränta.
Citera
2012-08-03, 21:44
  #15
Medlem
Låter jävligt märkligt då Nordea elskar att folk går minus på kontona så att du automatiskt lånar ut till ockerräntor.

Problemet ligger inte i att du går in och skriker att du och dina kusiner ska knulla henne och hennes morsa som ni blattar ofta gör?

Ordna så att du ligger plus på kontot via kontanter så kommer de nog godkänna dig som kund igen. Tvåhundra riksdaler kan du väl för fan låna av någon? För du löser det inte genom att byta bank, kronolle kommer hämta det du är skyldig och när kronolle kallas in är han inte gratis och du får betala för han.

Det hela låter jävligt märkligt då Nordea lånar ut tiotusentals kronor utan säkerhet. Till hederliga skötsamma normala medborgare i alla fall, kanske inte till araben som säger att han ska spränga upp bankkontoret för att banktjänstekvinnan är en smutsig hora och en otrogen hund med den obligatoriska våldtäkten av henne och hennes släkt.
__________________
Senast redigerad av VF183 2012-08-03 kl. 21:52.
Citera
2012-08-03, 22:32
  #16
Medlem
Ts var säker jävligt otrevlig på banken och har säkert satt i system att övertrassera kontot varje månad. Förstår inte folk som gör av med mer pengar än de har vad tänker ni med?...
Citera
2012-08-04, 00:58
  #17
Medlem
Råkade själv ut för samma för nåt år sen. Var skyldig dryga 60:- (deras avgifter för kort etc) och var inte välkommen som kund längre. Dock bara för att inte ha personkonto, fonder har jag fortfarande kvar där.
Citera
2012-08-04, 01:01
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VF183
Låter jävligt märkligt då Nordea elskar att folk går minus på kontona så att du automatiskt lånar ut till ockerräntor.

Problemet kan ha varit att ts låg minus så länge och aktiviteten var så låg på hans konto att Nordea trodde att han helt enkelt skulle skita i skulden.
Citera
2012-08-04, 04:11
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Problemet kan ha varit att ts låg minus så länge och aktiviteten var så låg på hans konto att Nordea trodde att han helt enkelt skulle skita i skulden.

Vad gör man när de har avslutat kontot pga det du skriver?
Blir man beviljad att aktivera samma konto igen eller ett nytt?
Citera
2012-08-04, 05:18
  #20
Avstängd
fick rejält med minus för några år sen när jag handlade i en offlinekortatomat i en affär, fick dock hem ett brev om det att det skulle fixas asap.
Citera
2012-08-04, 10:39
  #21
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyphz
Jag tog då några sekunder till att garva åt de hela, jag tänkte vafan jag är back 100kr och inte betalat de på 1 månad(eftersom jag inte haft pengar alls, 0 NADA ZERO).

Hur svårt kan det vara för en vuxen människa att få fram hundra spänn?

Men det är klart att det i grunden är så att Nordea inte är intresserade av att ha dig som kund. Sådant här krångel kostar dem tid, och därmed pengar, samtidigt som de troligen inte har några intäkter på dig, så varför skulle de vilja ha dig kvar?
Citera
2012-08-04, 12:59
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VF183
Låter jävligt märkligt då Nordea elskar att folk går minus på kontona så att du automatiskt lånar ut till ockerräntor.

Problemet ligger inte i att du går in och skriker att du och dina kusiner ska knulla henne och hennes morsa som ni blattar ofta gör?

Ordna så att du ligger plus på kontot via kontanter så kommer de nog godkänna dig som kund igen. Tvåhundra riksdaler kan du väl för fan låna av någon? För du löser det inte genom att byta bank, kronolle kommer hämta det du är skyldig och när kronolle kallas in är han inte gratis och du får betala för han.

Det hela låter jävligt märkligt då Nordea lånar ut tiotusentals kronor utan säkerhet. Till hederliga skötsamma normala medborgare i alla fall, kanske inte till araben som säger att han ska spränga upp bankkontoret för att banktjänstekvinnan är en smutsig hora och en otrogen hund med den obligatoriska våldtäkten av henne och hennes släkt.

Först o främst stavas det älskar inte elskar, sedan så pratar jag alltid perfekt svenska, jag skrek inte på henne, sedan så var kontot redan avstängt innan jag ens hade kommit fram till Nordea. Sedan är det ju en riktigt svensk klyscha att någon blatte står och skriker att han skall hämta sina kusiner på någon, sådant händer bara i filmerna, men jag vet inte om du riktigt har hängt med i samhället. Du kanske ska ta och bli bra kompisar med någon av "blattarna" och under två/tre veckors period följa någon i hans dagliga liv så ska du se hur många gånger de blir hot till att hämta kusiner 0, jämför mig inte med någon jävla import som har kommit direkt ifrån Turkiet som bara kan två ord, knulla syster!
Citera
2012-08-04, 13:16
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missfoster
Ts är 19år... reggad 2008?


Tror ts ska sova lite. Det ordnar sig.
Det finns massor av pantburkar att panta så utan mat behöver du inte gå.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Hur svårt kan det vara för en vuxen människa att få fram hundra spänn?

Men det är klart att det i grunden är så att Nordea inte är intresserade av att ha dig som kund. Sådant här krångel kostar dem tid, och därmed pengar, samtidigt som de troligen inte har några intäkter på dig, så varför skulle de vilja ha dig kvar?

Citat:
Ursprungligen postat av VF183
Låter jävligt märkligt då Nordea elskar att folk går minus på kontona så att du automatiskt lånar ut till ockerräntor.

Problemet ligger inte i att du går in och skriker att du och dina kusiner ska knulla henne och hennes morsa som ni blattar ofta gör?

Ordna så att du ligger plus på kontot via kontanter så kommer de nog godkänna dig som kund igen. Tvåhundra riksdaler kan du väl för fan låna av någon? För du löser det inte genom att byta bank, kronolle kommer hämta det du är skyldig och när kronolle kallas in är han inte gratis och du får betala för han.

Det hela låter jävligt märkligt då Nordea lånar ut tiotusentals kronor utan säkerhet. Till hederliga skötsamma normala medborgare i alla fall, kanske inte till araben som säger att han ska spränga upp bankkontoret för att banktjänstekvinnan är en smutsig hora och en otrogen hund med den obligatoriska våldtäkten av henne och hennes släkt.

Jag är reggad 2008 och fyller 20 den 17e augusti, so what?

Tänker inte panta några jävla burkar, när jag har lite pengar på paypal, ska ta kontakt med dom idag.

Sedan så är det inte svårt för en vuxen människa att skaffa fram 100kr, jag var medveten om att jag hade -117 men jag visste inte att mitt bankkonto skulle avslutas pga just det, för mig låter det jävligt skumt, klart att de vill ha skötsamma kunder men jag har alltid runt 3000-3500kr i mitt konto varje 25e/28e. Under hela tiden hade jag pengar på paypal, som jag direkt hade kunnat överföra till mitt Nordea konto, om dessa brev som det pratar om hade kommit fram, men de hade fibblats bort I posten, så jag fick aldrig hem något klagomål eller dylikt. 3000-3500 må inte vara någon jackpott men jag vet student polare som bara får in 1050kr varje månad, jag må vara lite mer lönsam en de.

Sen vill jag komma till botten med att du tror att jag tänker att banktjänstekvinnan är en smutsig hora och att hon ska våldtas på en princip sak? är det inte dina egna fantasier du projekterar ut över mig, jag sitter inte i alla fall och tänker på våldtäkt luder och smutsiga hundar. Sedan har jag nämnt ovan att jag inte har skrikigt, det hjälper inte. Alla vet att i dessa lägen så ska man bara lugnt argumentera, det räcker en längre väg. det ända jag egentligen gjorde var att ta ett steg tillbaka och skratta lite eftersom jag tyckte hela situationen lät lite väl löjlig


mvh. en blatte som ska hämta sina kusiner på er alla och som hela tiden har smutsiga luder i sina tankar, och sist men inte minst gör en våldtäkt i veckan. eller...............?
Citera
2012-08-05, 17:26
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyphz
mvh. en blatte som ska hämta sina kusiner på er alla och som hela tiden har smutsiga luder i sina tankar, och sist men inte minst gör en våldtäkt i veckan. eller...............?

Ja se där. Det är inga fördomar.

I blattens huvud: våldtäkt för hon hade urringning, smutsiga hundar som ska dödas, råna "rika" svennar, spotta på horor, visa att man är en riktig man genom att gå runt och kaxa, jihad, mer våldtäkt, socialbidrag.


Nej men allvarligt skrapa ihop 200 spänn och gå och säg åt de att de faktiskt får skärpa sig. Du kan ju använda som argument det jag berättade, ligger man back så tjänar ni mängder av pengar på mig. Ni borde vara glada.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback