• 1
  • 2
2012-08-03, 16:03
Medlem
Hejsan det är så att jag försökte logga in på min Nordea internetbank efter 17 försök så gav jag upp, jag var 100% säker på att jag skrev in rätt information/kod. Då tänkte jag fan nu drar jag till bankomaten för att kolla min kontoinformation. Bankomaten käkade upp mitt kort och jag begav mig hemåt för att prata med kundtjänst där dom bad mig att gå till banken. Väl framme vid banken så fick jag prata med en brud som sa att jag var back 100kr, då tänkte jag nice, jag har ca 600kr på paypal, så de är lätt ordnat, men då sa hon att min bank och bankkort är avstängd hos nordea, permanent.

Jag tog då några sekunder till att garva åt de hela, jag tänkte vafan jag är back 100kr och inte betalat de på 1 månad(eftersom jag inte haft pengar alls, 0 NADA ZERO). Då sa jag till henne att jag har varit medlem på Nordea sedan år 2008 och jag har varit back nu i lite över en månad detta resulterar i att jag är PERMANENT avstäng från nordea? Jag känner massor me blattar som inte har mycke till liv som är skyldiga staten över 1 mille kronor på dvs brott osv, och dom har fortfarande bank konto men mitt är avstängt för en ENBART 117kr? jag vet inte om jag ska skratta eller gråta?

Och det som är mest irriterande är att jag inte kan göra något med mina paypal pengar, eftersom jag behöver en bank som backar upp paypal kontot.

Nu tänker ni säkert, ja byt bank så är allt ordnat. Men jag vill inte byta bank jag har haft Nordea sedan 2008 eftersom jag är nöjd med Nordea jag gillar deras internetbank och deras system osv sedan är de lätt att skicka pengar till mig från andra banker osv. Jag känner mig riktigt kränkt...
Ja, visst jag erkänner att det är lite mitt fel men vafan 117kr? de måste finnas någon som har varit BACK mer än de under en mycket längre tid än 1 månad?
Citera
2012-08-03, 16:04
Medlem
dock så ringde jag inte någon högt uppsatt chef eller något jag pratade bara med tjejen som satt vid kassan. Jag tror inte dom skulle vilja göra en så stor grej av 117kr

(Jag ska ta kontakt med kundombudsmannen imorgon, hans växel stängde för 12 minuter sedan)
Senast redigerad av xyphz 2012-08-03 kl. 16:12.
Citera
2012-08-03, 16:12
Medlem
kan väl vara så att de enbart spärrat ditt kort/konto så får du betala för att låsa upp det igen? vet att det finns fler banker som har det så.
Citera
2012-08-03, 16:22
Medlem
Xendries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyphz
Nu tänker ni säkert, ja byt bank så är allt ordnat. Men jag vill inte byta bank jag har haft Nordea sedan 2008

Låter på dig som du haft Nordera hela livet. Jag har haft sparbanken/swedbank i 26 år. hade dom stängt mitt konto permanent helt plötsligt så hade jag inte brytt mig hur pass "bra" dom varit innan. Man är inte bättre än sin senaste handling, de inkluderar företags bemötande i min mening.
Citera
2012-08-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norna
kan väl vara så att de enbart spärrat ditt kort/konto så får du betala för att låsa upp det igen? vet att det finns fler banker som har det så.

Jag har sagt att jag kan betala pengarna det är inga problem, men hur skal jag betala, jag kommer inte åt något I mitt paypal där jag har mina pengar, för att kunna göra det måste jag antingen öppna upp ett nytt bank konto och binda de till mitt paypal sedan betala av skulden, men jag fick faktiskt inget val till att betala skulden, hon sa bara att dom har stängt av mitt konto och det var liksom tack och hejdå, hon har sagt att jag har fått en påminnelse fast det är skitsnack! jag har inte fått någonting alls från nordea. När jag sa detta till henne sa hon att de kanske hade kommit bort i posten, men då sa hon att det inte är deras fel...... allt detta låter as skumt, jag har nyss haft kontakt med 2 kompisar som har legat back kanske 350kr+ i ungefär 2 månader och ingenting alls har hänt? hon sa att detta var den ända anledningen till min avstängens
Citera
2012-08-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xendrie
Låter på dig som du haft Nordera hela livet. Jag har haft sparbanken/swedbank i 26 år. hade dom stängt mitt konto permanent helt plötsligt så hade jag inte brytt mig hur pass "bra" dom varit innan. Man är inte bättre än sin senaste handling, de inkluderar företags bemötande i min mening.

Nu eftersom mitt konto är permanent avstängt så kommer jag inte åt pengar, och med detta förekommer det komplikationer, nu är de helg jag kan varken handla mat festa eller göra något alls....... i hur länge vet jag inte, sedan om jag idag skulle öppna Swedbank så tar de 5 dagar för paypal att byta konto åt dig, vad ska jag göra i fem dagar leva på cornflakes? detta var ju mina pengar jag skulle ha till löning sedan kommer jag få in 60 euro till på paypal om 10 dagar hur ska jag använda de pengarna?
Citera
2012-08-03, 16:30
Medlem
Xendries avatar
Citat:
Nu eftersom mitt konto är permanent avstängt så kommer jag inte åt pengar, och med detta förekommer det komplikationer, nu är de helg jag kan varken handla mat festa eller göra något alls....... i hur länge vet jag inte, sedan om jag idag skulle öppna Swedbank så tar de 5 dagar för paypal att byta konto åt dig, vad ska jag göra i fem dagar leva på cornflakes? detta var ju mina pengar jag skulle ha till löning sedan kommer jag få in 60 euro till på paypal om 10 dagar hur ska jag använda de pengarna?

Du har ingen du kan låna lite stålar av? Du har ju pengar, du kommer ju bara inte åt dom för tillfället tills de löst sig, förklara för någon vän hur de ligger till så kan dom säkert låna dig nån vecka eller 2.
Citera
2012-08-03, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xendrie
Du har ingen du kan låna lite stålar av? Du har ju pengar, du kommer ju bara inte åt dom för tillfället tills de löst sig, förklara för någon vän hur de ligger till så kan dom säkert låna dig nån vecka eller 2.

Det funkar och det ska jag nog ta och göra, men saken är den att jag fortfarande tänker lösa detta för det låter bara löjligt
Citera
2012-08-03, 16:34
Medlem
Citat:
Jag har sagt att jag kan betala pengarna det är inga problem, men hur skal jag betala, jag kommer inte åt något I mitt paypal där jag har mina pengar, för att kunna göra det måste jag antingen öppna upp ett nytt bank konto och binda de till mitt paypal sedan betala av skulden, men jag fick faktiskt inget val till att betala skulden, hon sa bara att dom har stängt av mitt konto och det var liksom tack och hejdå, hon har sagt att jag har fått en påminnelse fast det är skitsnack! jag har inte fått någonting alls från nordea. När jag sa detta till henne sa hon att de kanske hade kommit bort i posten, men då sa hon att det inte är deras fel...... allt detta låter as skumt, jag har nyss haft kontakt med 2 kompisar som har legat back kanske 350kr+ i ungefär 2 månader och ingenting alls har hänt? hon sa att detta var den ända anledningen till min avstängens
Du kan ju låna 117 kronor från familjen/kompisar och betala, om man kan betala kontant. Eller låta någon betala pt dig. Öppnar de inte ditt konto så borde du prata med chefen.
Citera
2012-08-03, 16:37
Medlem
Du är helt enkelt en olönsam kund och nu har man hittat ett sätt att bli av med dig för gott. Det står säkert i ditt avtal med banken att de kan sparka ut dig så här.
Citera
2012-08-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SR4
Du kan ju låna 117 kronor från familjen/kompisar och betala, om man kan betala kontant. Eller låta någon betala pt dig. Öppnar de inte ditt konto så borde du prata med chefen.

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Du är helt enkelt en olönsam kund och nu har man hittat ett sätt att bli av med dig för gott. Det står säkert i ditt avtal med banken att de kan sparka ut dig så här.

Eftersom jag inte fick valet att betala tillbaks banken så vet jag inte jag ska ta o prata med chefen och kolla om jag kan betala. Jag börjar också tänka i enkelfnutt's banor jag är helt enkelt en olönsam kund men jag är bara 19 år och jag har faktiskt haft en stadig 2000-3000kr varje månad i 2 år och jag är helt enkelt inte lönsam nog, eftersom jag är fattig student
Citera
2012-08-03, 17:47
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Eftersom jag inte fick valet att betala tillbaks banken så vet jag inte jag ska ta o prata med chefen och kolla om jag kan betala. Jag börjar också tänka i enkelfnutt's banor jag är helt enkelt en olönsam kund men jag är bara 19 år och jag har faktiskt haft en stadig 2000-3000kr varje månad i 2 år och jag är helt enkelt inte lönsam nog, eftersom jag är fattig student

Du *måste* se till att lösa minussaldot, man kan inte ligga back hos banken utan att ha avtalat om kredit.. Detta är just nu prio 1 för dig.

Efter att du har nollat kontot är det inte säkert att banken vill ha kvar dig som kund men svensk lag tvingar dem att förse dig med ett inlåningskonto, dvs ett konto i banken utan några som helst tjänster eller kort kopplade till sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in