• 1
  • 2
2012-08-03, 09:00
Medlem
Niramons avatar
Kan notera att flashbacks ämnesindelning sorterar alkohol under matrubriken och inte under drogrubriken där jag tycker den hör hemma. Oavsett om man man dricker en god Rioja till
steken så är det en drog man hanterar. Vad tycker du?
Citera
2012-08-03, 09:03
Medlem
Cyeztarns avatar
JA!, kaffe också, tobak också...
Jag räknar nästan godis också som knark
Citera
2012-08-03, 09:39
Medlem
candystashs avatar
Jag håller med ovanstående. Alkohol är en drog likaväl som heroin, socker, nikotin, koffein m.m.
Allt som påverkar kroppen på ett märkbart (ohälsosamt/onaturligt) sätt räknar jag in som droger.
Vissa droger starkare än andra och vilka droger man stoppar i sig får man ta ansvar för själv som individ.
Citera
2012-08-03, 09:45
Medlem
Haubits77Bs avatar
Nej. Alkohol är en kulturdryck. Inget annat.
Citera
2012-08-03, 09:47
Medlem
Thcfarmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nej. Alkohol är en kulturdryck. Inget annat.

Gör om gör rätt. Allt som är beroende framkallande räknas som en drog. Klassningen är en annan fråga
Citera
2012-08-03, 09:53
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thcfarmer
Gör om gör rätt. Allt som är beroende framkallande räknas som en drog. Klassningen är en annan fråga

Då är alltså även sex, spel, börsen och scrapbooking droger också, eller?
Citera
2012-08-03, 09:58
Medlem
Gift44s avatar
Alkohol är en drog. Eftersom den är laglig ingår den precis som andra lagliga droger (kaffe, te, nikotin) i den allmänna kulturen. Därför kan man inte sammanklumpa den med illegala droger.
Citera
2012-08-03, 10:05
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niramon
Kan notera att flashbacks ämnesindelning sorterar alkohol under matrubriken och inte under drogrubriken där jag tycker den hör hemma. Oavsett om man man dricker en god Rioja till
steken så är det en drog man hanterar. Vad tycker du?
Då alkoholforumet från början startades på FB låg det under "Droger", jag vet faktiskt inte varför det flyttades... Forumet för tobak låg också där...
Citera
2012-08-03, 10:06
Medlem
Thcfarmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Då är alltså även sex, spel, börsen och scrapbooking droger också, eller?

Det finns fysiska och psykiska beroenden. Dom ovannämnda är psykiska beroenden vilket är inte lika svårt att överkomma jämtemot fysiska beroenden.
Citera
2012-08-03, 10:10
Medlem
Lubrixs avatar
Förbannade jävla illuminati som har fått oss människor att tror på allting samhället säger. Bara för att politikerna bestämmer att alkohol ska vara lagligt så betyder det inte att det inte är en drog. Det är lika mycket en drog som amfetamin. Den enda skillnaden mellan alkohol och amfetamin är att alkohol är laglig och amfetamin är olaglig.

Om lagen skulle säga att heroin vart lagligt så skulle fan folk tycka att det var okej att ta det.. Vi människor är så jävla blåögda.
Citera
2012-08-03, 10:11
Medlem
Niramons avatar
Definitionen på vad som är en drog, enligt mig. Något som kan administreras utifrån och in i kroppen med sinnesförändrande eller stämningshöjande effekt.
Sex o spel ligger således under stämningshöjande.....men scrapbook, Njae, vetefan......
Citera
2012-08-03, 10:15
Medlem
Niramons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thcfarmer
Det finns fysiska och psykiska beroenden. Dom ovannämnda är psykiska beroenden vilket är inte lika svårt att överkomma jämtemot fysiska beroenden.

Hasch räknas som en psykoaktiv substans och genererar således ett psykiskt beroende som av somliga beskrivs som en ganska ohanterlig ovana...........
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in