• 1
  • 2
2012-08-03, 10:24
Medlem
Thcfarmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niramon
Hasch räknas som en psykoaktiv substans och genererar således ett psykiskt beroende som av somliga beskrivs som en ganska ohanterlig ovana...........

brukar gå över efter några dagar =) har varit med om det, dock så är bakfyllan värre (för mig iaf) ^^
Citera
2012-08-03, 10:32
Medlem
Niramons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thcfarmer
brukar gå över efter några dagar =) har varit med om det, dock så är bakfyllan värre (för mig iaf) ^^

Åbro orginal 7,3% är det enda man inteblir bakfull av, gällande drogen alkohol
Citera
2012-08-03, 10:36
Medlem
Klart att det är n drog men jag anser att den hör hemma i mat och dryck för att en stark majoritet av det som diskuteras är smak osv. Rusrelaterade diskutioner, dosering osv är väldigt sällsynt. Därför tycker jag att den passar bra där den är nu.
Citera
2012-08-03, 10:46
Medlem
Niramons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Klart att det är n drog men jag anser att den hör hemma i mat och dryck för att en stark majoritet av det som diskuteras är smak osv. Rusrelaterade diskutioner, dosering osv är väldigt sällsynt. Därför tycker jag att den passar bra där den är nu.

Du har en poäng där, Mr. Doe. Men varför inte ta in experter på Bekaa-dalen i libanon i TV4-soffan och diskutera syd eller västsluttning, gällande härstamning o växtplats, jordmån m.m av specifik haschsort och till vilket tillfälle det gör sig bäst ?(socialt småmys, ensamkvist osv)
Citera
2012-08-03, 11:31
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyeztarn
JA!, kaffe också, tobak också...
Jag räknar nästan godis också som knark

Hur tänker du där? Jag blir inte hög, yr eller konstig av kaffe och snus. Inte av sega bilar heller...
Citera
2012-08-03, 12:07
Medlem
glasbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Hur tänker du där? Jag blir inte hög, yr eller konstig av kaffe och snus. Inte av sega bilar heller...
Koffein är väl ett nervgift? Om du druckit mycket kaffe nån gång så brukar man (jag) uppleva illamående och skakningar. Det är väl ett rus? Och om det är ett rus så är väl kaffe knark?

Har du aldrig upplevt en såkallad "nikokick" så har du väl aldrig snusat. Minns min första snus, slog ut mig totalt. Därav tobak=knark

Edit: Ja alkohol är en drog...eller ett gift.
Citera
2012-08-03, 12:18
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Säga vad man vill om wikipedia, men deras artikel om vad en drog är stämmer bra tycker jag:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Drog

Själv tycker jag att Alkohol borde finnas med under Droger, och Dryck under Mat. Dryck inkluderar då givetvis alla alkoholhaltiga drycker som förtärs i samband med mat.
Citera
2012-08-03, 12:20
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Man blir visst hög av nikotin och koffein. Kanske inte om man tar för lite eller har tolerans, men samma gäller för alla droger.

Socker däremot är och kommer aldrig att vara en drog just pga att det innehåller massa näring.
Senast redigerad av Tom.Bombadill 2012-08-03 kl. 12:22.
Citera
2020-06-27, 22:40
Medlem
nej alkohol är ingen jävla drog
droger=canabis,anfetamin. osv osv osv osv
fan va trött ja är på alla här på flashback som påstår att alkohol är en drog
droger=olagliga i sverige¨
alkohol= lagligt
så alla här på flashback som påstår att alkohol är en dråg: GE ER
Citera
2020-06-28, 01:09
Medlem
Alkohol inte en drog det är ett lösningsmedel och är inte förenligt med liv.
Citera
2020-06-28, 01:37
Medlem
U-235s avatar
Definitivt. Det och alprazolam. Men jag försker att inte kombinera dom
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto