Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-01, 16:31
  #1
Medlem
darkkos avatar
Jag har spelat Skyrim sedan det kom ut, utan några som helst problem med FPSen.
Jag har alltid kört max på alla inställningar i 1080p. Men sedan ungefär en månad tillbaka har jag börjat få fps drop när jag gått in i hus, shops. Jag brydde mig inte så mycket om det i början då det bara varade i någon sekund. Nu har det blivit ännu värre, jag har 15-20 fps hela tiden, jag har testat att stänga av alla extra effekter och dra ner allting till low utan att fps går upp. CPU'n håller en temp på ungefär 50 grader liksom mina grafikkort.

Specs:
i7 2600k @ 4,2 GHz
8 GB RAM
2 st Geforce 560 (SLI) @ reference
128 GB SSD (500/500) + 3 TB HDD
Nvidia driver 301.42 (senaste)

Någon som har haft liknande problem? Någon som har några tips på vad det kan vara för fel?
Tacksam för alla svar!

En viktig anmärkning tror jag är att problemet har förvärrats, från att aldrig få en fps drop, till att få fps drops ibland, till hela tiden.
Citera
2012-08-01, 16:46
  #2
Medlem
Någon mod som du installerat nyligen som spökar kanske?
Citera
2012-08-01, 16:49
  #3
Medlem
darkkos avatar
Jag har testat att köra ut någon mod, förändrade inget =(
Citera
2012-08-01, 20:29
  #4
Medlem
Xymers avatar
Testa stäng av anti-aliasing, märkte att det buggade ur för mig, har precis som du lirat utan problem tidigare.
Citera
2012-08-02, 00:49
  #5
Medlem
darkkos avatar
Jag har testat att dra ned allting till low, stängt av AA och Anisotropic, dragit ned allting till lägsta möjliga helt enkelt. Jag lyckas knappt komma upp i 50 fps då.

Jag testade ett annat nytt spel, Mass effect 3, den fungerar helt utmärkt med max inställningarna.

Så jag vet inte om det är något specifikt med just Skyrim, jag skall testa flera spel.
Citera
2012-08-02, 19:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkko
Jag har testat att dra ned allting till low, stängt av AA och Anisotropic, dragit ned allting till lägsta möjliga helt enkelt. Jag lyckas knappt komma upp i 50 fps då.

Jag testade ett annat nytt spel, Mass effect 3, den fungerar helt utmärkt med max inställningarna.

Så jag vet inte om det är något specifikt med just Skyrim, jag skall testa flera spel.

Testa att installera om skyrim helt och hållet? Du kan göra backup av sparfilerna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback