Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-31, 04:14
  #1
Medlem
Hej,
Jag ska börja studera i Tokyo men nästan alla College/Universitet kräver slutbetyg från gymnasiet och man ska ha toppbetyg i princip.
är det ingen som har fake betyg från gymnasiet eller någon mall etc.? Skulle varit mycket tacksam

Mvh,
Citera
2012-07-31, 05:25
  #2
Medlem
Thains avatar
Har du kommit in på utbildningen eller har du inte sökt än?

Fick du inte behörighet när du slutade gymnasiet eller fullföljde du aldrig din gymnasiegång?
Citera
2012-07-31, 05:32
  #3
Medlem
Indigo56s avatar
Och vad menar du med det? Vad är vitsen med att söka en utbildning man saknar behörighet till? Förklara gärna...
Citera
2012-07-31, 06:16
  #4
Medlem
will84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indigo56
Och vad menar du med det? Vad är vitsen med att söka en utbildning man saknar behörighet till? Förklara gärna...
Vitsen är väl rätt basic....
TS vill in på en utbildning som han kanske drömt om eller som han vill gå för att sedan bli något, han kanske inte nöjer sig med en utbildning som hans betyg i nuläget kan ge honom.


TS: Du kan ju alltid skapa en fake emailadress och sedan kontakta din skola du nu går på och skriva ett seriöst brev där du ber om betyget.
Frågar skolan dig något om du har sökt till någon skola så kan du ju säga: aah jag sökte till en skola i japan.
Du får en kopia av betyget sedan skriver du bara om.

Dock är jag rätt säker på att alla skolor tar kontakt med ländernas skolverk som i sin tur skickar ut betygen.
Citera
2012-07-31, 06:31
  #5
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perolako
Hej,
Jag ska börja studera i Tokyo men nästan alla College/Universitet kräver slutbetyg från gymnasiet och man ska ha toppbetyg i princip.
är det ingen som har fake betyg från gymnasiet eller någon mall etc.? Skulle varit mycket tacksam

Mvh,
Du har inte slutbetyg, men du vill komma in på en utbildning som inte bara kräver slutbetyg, utan även toppbetyg?

Om man inte klarar det fundamentala (slutbetyg), hur klarar man då av att studera på en plats där man förväntas ha toppbetyg?
Citera
2012-07-31, 10:02
  #6
Medlem
Japaner är ju kända för att plugga tills de bryter ihop och tar livet av sig. Tror du verkligen att du platsar på ett toppuniversitet i detta land om du inte lyckades få ihop ett bra betyg i vårt betygsinflations Sverige?

Sök dig till ett land med sämre studietakt istället.
Citera
2012-07-31, 10:36
  #7
Medlem
Tror jappsen är rätt noga med det där. Med tanke på hur seriöst dom ser på skolan.
Citera
2012-07-31, 17:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Du har inte slutbetyg, men du vill komma in på en utbildning som inte bara kräver slutbetyg, utan även toppbetyg?

Om man inte klarar det fundamentala (slutbetyg), hur klarar man då av att studera på en plats där man förväntas ha toppbetyg?

Absolut inte... Jag försöker komma in på en skola som erbjuder Japanska och Japansk kultur på Engelska, det är ämnet som jag är intresserad av, sedan bryr jag mig inte om skolan kräver toppbetyg eller inte? Jag hoppade av gymnasiet för att resa runt i världen, jag gjorde det och fick en jävla massa upplevelser som jag inte ångrar, lärde mig mer än vad man lär sig på gymnasiet, Men efter års resande så har jag kommit fram till vad jag VILL, Jag vill studera på något som jag är intresserad av, annars lär jag aldrig lyckas, jag vill inte bli avdokat, jag vill inte bli läkare, men jag vill till en början studera japanska och japansk kultur för att sedan börja på universitet, det är COLLEGE som är tänkt just nu och inte universitet
Citera
2012-07-31, 17:36
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Har du kommit in på utbildningen eller har du inte sökt än?

Fick du inte behörighet när du slutade gymnasiet eller fullföljde du aldrig din gymnasiegång?

Jag fick aldrig något betyg, Jag hoppade av och kom tillbaka hela tiden. Jag aldrig fick något betygspapper.
Citera
2012-07-31, 17:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perolako
Absolut inte... Jag försöker komma in på en skola som erbjuder Japanska och Japansk kultur på Engelska, det är ämnet som jag är intresserad av, sedan bryr jag mig inte om skolan kräver toppbetyg eller inte? Jag hoppade av gymnasiet för att resa runt i världen, jag gjorde det och fick en jävla massa upplevelser som jag inte ångrar, lärde mig mer än vad man lär sig på gymnasiet, Men efter års resande så har jag kommit fram till vad jag VILL, Jag vill studera på något som jag är intresserad av, annars lär jag aldrig lyckas, jag vill inte bli avdokat, jag vill inte bli läkare, men jag vill till en början studera japanska och japansk kultur för att sedan börja på universitet, det är COLLEGE som är tänkt just nu och inte universitet

Varför ska du komma in istället för folk som har kämpat genom gymnasiet för att få toppbetyg medan du har rest runt och inte gjort någon nytta ?
Citera
2012-07-31, 18:40
  #11
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perolako
Absolut inte... Jag försöker komma in på en skola som erbjuder Japanska och Japansk kultur på Engelska, det är ämnet som jag är intresserad av, sedan bryr jag mig inte om skolan kräver toppbetyg eller inte? Jag hoppade av gymnasiet för att resa runt i världen, jag gjorde det och fick en jävla massa upplevelser som jag inte ångrar, lärde mig mer än vad man lär sig på gymnasiet, Men efter års resande så har jag kommit fram till vad jag VILL, Jag vill studera på något som jag är intresserad av, annars lär jag aldrig lyckas, jag vill inte bli avdokat, jag vill inte bli läkare, men jag vill till en början studera japanska och japansk kultur för att sedan börja på universitet, det är COLLEGE som är tänkt just nu och inte universitet

Citat:
Ursprungligen postat av perolako
Jag fick aldrig något betyg, Jag hoppade av och kom tillbaka hela tiden. Jag aldrig fick något betygspapper.
College är ändå på universitets/högskolenivå. Olika namn på skoltyperna i olika länder, även om universtet finns på ganska många ställen.

Vad trevligt att du fått underbara erfarenheter, och med dessa så borde du ha lärt dig att ibland så måste man göra det jobbiga innan man kan göra det roliga. Först arbete sedan löning. Du måste ordna din grundläggande behörighet, dvs gymnasiebetyget, på något sätt om du vill få någon behörighet för college från Sverige. Annars får du kontakta skolan och kolla om de inte har stora intagningsprov m.m. som de tar in folk på. Annars, bums till skolbänken och läs in allt du behöver. Har du inget papper så existerar det inte, och det gäller inte bara i Sverige.
Citera
2012-07-31, 19:53
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payo
Varför ska du komma in istället för folk som har kämpat genom gymnasiet för att få toppbetyg medan du har rest runt och inte gjort någon nytta ?

Käften
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback