Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-30, 23:51
  #1
Medlem
Har redan skrivit i vanliga drömtydningstråden men det kan ju ta sådan tid så varför inte bara skriva här tänkte ju jag då.

Hade en fruktansvärd dröm inatt som jag först inte alls kunde koppla att den inte var verklig. Kändes som att allt var på riktigt och när jag vaknade var allt bara katastrof.

Sov hos KK't i natt och det brukar bli så att jag somnar på hans bröstkorg. Den här natten hade jag väldigt svårt att somna, delvis för hans rejäla snarkningar men också för regnet utanför. Jag somnade till sist men kunde inte riktigt haja att jag faktiskt hade somnat för i drömmen är det så att jag fortsätter att "kämpa att somna" eftersom jag var trött och jag fortsätter höra hans snarkningar som dessutom säger något ord. Har svårt att minnas exakt vad det var han sa i snarkningarna men något i stil med "godnatt" lät det som om jag minns rätt.
I alla fall. Jag ligger då på rygg precis bredvid honom och helt plötsligt (med dessa fortsatta snarkningar) så greppar han ett rejält tag om min mage och bara kniper åt hårt som fan för att ha ihjäl mig. Sovandes då alltså. Jag kämpar som tusan för att få luft och för att kunna skrika på honom att vakna men han är som i koma (bortsett från att han är rörlig och snarkar) och den smärta jag upplevde när han greppade tag om hela magen för att slita mig i stycken är något av det värsta jag känt.

När jag vaknade upp var det inget annat än ren panik och gråt. Det var verkligen det här med att flyga upp ur sängen. Nu på kvällen också, när jag jobbade, började jag få rejäla smärtor i magen och de sitter i än. Någon som har den blekaste om vad sjutton det kan ha varit? Om de kan ha nån kombination med magsmärtorna från drömmen och nu?
Känner mig fortfarande helt sänkt efter den där drömmen
Citera
2012-07-31, 00:13
  #2
Medlem
Didajdidajdas avatar
Från vad jag fått lära mig genom litteraturen så kan den där upplevelsen vara ett eko på något som hänt tidigare, eller som du sett (ex. film, böcker). Något du också kan ha gjort, var att du faktiskt aldrig somnade utan föll i trans (hjälp med vad det nu heter?!) Vilket inte är helt ovanligt. Det ter sig så att man hallucinerar i "vaket" tillstånd. Varför du har ont i magen är (vad jag tror) ganska enkelt. För att du spänt dig enormt hårt i magområdet vid upplevelsen. Vad du då bör känna är lite utav "träningsvärk".
Citera
2012-07-31, 21:41
  #3
Medlem
Hm! Tack. Jag antar att du tänker på sömnparalys. Vilket jag mer och mer börjar förstå att det var och med mer och mer googling blir jag rädd för att det ska hända igen.

Det enda jag är lite fundersam över att de flesta som hallucinerar under sina sömnparalyser inte känner det som jag utan brukar se svarta gestalter eller skuggor. Jag däremot upplevde en närvaro som var INUTI den här killen och som ville skada mig.

Är det någon annan som fått som jag, att det känns som om dem tar över någon annan? Folk som har sambo eller liknande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback