Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-30, 16:35
  #1
Medlem
Uttaget till hörlurarna på min iphone 4s slutade fungera för några dagar sen. Det går helt enkelt inte att trycka in hörlurarna hela vägen längre, det känns som att något ligger i vägen. Jag pratade med en affär som sköter reparationer och det skulle kosta 599kr att laga.

Jag undrar om detta täcks under garantin eftersom att jag inte har gjort någon som lett till att den det slutat fungera. Iphonen är köpt i USA och kvittot saknar jag men eftersom att iphone har worldwide garanti så bör det väl inte vara något problem? Är det bara att lämna in den för lagning hos någon random elektronikkedja, typ elgiganten?
Citera
2012-07-30, 16:53
  #2
Medlem
Otems avatar
Testa och lämna in den på någon elektronik-kedja som du sa, det vore nog bäst att göra! Det blir nog billigare, du kan ju dra ner till någon sån butik och höra om dom kan lösa problemet.
Förresten? 559 kr för att fixa det? Fy va äckligt dyrt det lät:S
Citera
2012-07-30, 17:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckade
Iphonen är köpt i USA och kvittot saknar jag men eftersom att iphone har worldwide garanti så bör det väl inte vara något problem?

iPhone har inte världsgaranti, det är ett stort problem för dig just nu.

Om du bor i närheten av LAN-masters verkstäder så kan du kanske få ett vettigt svar på vad det kostar att laga. http://www.lan-master.se
__________________
Senast redigerad av inglasad 2012-07-30 kl. 17:28.
Citera
2012-07-31, 00:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inglasad
iPhone har inte världsgaranti, det är ett stort problem för dig just nu.

Om du bor i närheten av LAN-masters verkstäder så kan du kanske få ett vettigt svar på vad det kostar att laga. http://www.lan-master.se

Jag bor i Malmö så ska ta mig ner dit och fråga vad det kostar hos dom. Funderar även på att försöka lämna in den hos elgiganten och säga att den är köpt i Sverige? Tror ni det kan fungerar?
Citera
2012-07-31, 00:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckade
Jag bor i Malmö så ska ta mig ner dit och fråga vad det kostar hos dom. Funderar även på att försöka lämna in den hos elgiganten och säga att den är köpt i Sverige? Tror ni det kan fungerar?

Absolut. Kvitto behövs inte.
Citera
2012-07-31, 18:21
  #6
Medlem
Gick in till elgiganten och snubben där sa att dom kunde skicka in den för lagning men om dom märker att felet beror på att ja har tappat telefonen eller liknande så kommer dom att ta betalt för allting. Då frågade jag om man kunde överklaga beslutet om dom nu anser att ja har tappat telefonen och då sa han nej. Väldigt otrevlig ton och kändes nästan som att han anklagade mig för att ha tappat telefonen i marken.


Jag tog mitt pick och pack vidare till LAN master som jag blev tipsad om här och där vart dom väldigt trevliga och proffsiga. Killen som jobbade där tog in telefonen och rensade uttaget med någon sorts maskin som suger ut allt smuts som kan ha fastnat där och efter det fungerade det perfekt. Han tog inte ens betalt för det! Kan rekommendera LAN master varmt efter detta!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback