2012-07-31, 14:59
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera den här frågan men... Det jag har svårast att förstå med swingersgrejen är hur man står ut med att hela tiden bli bedömd och jämförd med andra. Varje gång ni swingar tar du "risken" att en kvinna du tycker är attraktiv inte vill ligga med dig, samtidigt som din fru kanske finner hennes man väldigt attraktiv. För mig skulle den situationen kännas som ett knytnävsslag i magen.
Hur klarar ditt självförtroende av det?
Hur klarar ditt självförtroende av det?
Jag har nog inte tänkt i de banorna, men nu när du nämner det, så är det ju faktiskt så att man bedömer varandra och synar varandra utmed sömmarna hela tiden. I klubbmiljö finns det ju alltid en lounge-del där man inte får ha sex, utan det är mer en samlingsplats för intag av dryck och en "raggnings"-plats med mera.
I det området samlas ju folket för att prata och "känna" på varandra om man skulle kunna passa för att gå vidare. Där har vi pratat med mycket folk, och ibland har man klickat med ett annat par och sedan helt sonika bestämt och frågat: "Vi gillar, er. Skall vi?" Eftersom alla människor har olika syn på saken, så bestämmer man sinsemellan helt enkelt vad som är tillåtet och inte. Väldigt många (ja, väldigt många) par har ju inte partnerbyten, och då är det ju bra att ha checkat det innan, så att säga.
Om man redan är i ett rum med flertal par, så säger väl regeln att man skall ta med sin hand på kvinnan (i mitt fall) på en o-erogen zon (om man säger så?), såsom lår, axeln, ryggen eller nåt. Om kvinnan inte tar bort min hand, då är det okej att smeka vidare. Tar hon däremot bort min hand, då är det inte okej. Och det gäller så att säga resten av natten. Hon kommer inte ångra sig, och då är det ingen idé att försöka igen.
Min fru har fått ta bort samma hand både tre och fyra gånger. Troligtvis för att den mannen ifråga är. 1. Korkad. 2. Ny i swingerslivet. Sedan är jag av den åsikten att man också har ögonkontakt med männen, så att också de får säga sitt innan man går till second base.
Att träffa par privat (via Internet t.ex.) är mycket svårare, tycker jag. Det skall chattas och mailas i evighet. Sedan skall det matchas mellan två par att finna en kväll man kan ses..... Sedan sitter man där under middagen och verkligen försöker "klicka" med varandra. Och många gånger vi har dejtat andra par, så har vi bara setts en gång och det enda vi fått är lite mat i magen. Men konversationerna vi har under middagen är väldigt skruvade. Vi pratar i stort sett om bara sex, och då sex på fler. Vad man gillar, inte gillar. Vad man tycker är okej, och inte okej.
En middagskonversation vi aldrig skulle ha med våra vanliga vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Är du väldigt nöjd med din fysik?
Eller är du en sådan person som helt enkelt aldrig bryr sig om vad andra tycker?
Eller är du en sådan person som helt enkelt aldrig bryr sig om vad andra tycker?
Jo,det är väl klart jag skulle vilja ha lite mer magmuskler och kanske lite större biceps. Men jag är väl i övrigt helt nöjd med min fysik. Å andra sidan bryr jag mig samtidigt inte heller så mycket om vad andra tycker.
Jag personligen tittar inte på hur stora biceps mannen har, eller hur stora bröst kvinnan har. Jag tittar först på helheten, för jag tänder personligen inte på jättetjocka tjejer. Sedan vill jag ju gärna samtala med dem en stund i loungen, så att det inte är träskallar EQ-mässigt. Det tredje är ju att man kollar lite vilka regler de har och vad de vill och inte.
Om allt det klickar hos mig, min fru och dem.
Då är det gasen i botten och låta fantasierna förverkligas.