2012-07-31, 14:59
Medlem
Confusios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera den här frågan men... Det jag har svårast att förstå med swingersgrejen är hur man står ut med att hela tiden bli bedömd och jämförd med andra. Varje gång ni swingar tar du "risken" att en kvinna du tycker är attraktiv inte vill ligga med dig, samtidigt som din fru kanske finner hennes man väldigt attraktiv. För mig skulle den situationen kännas som ett knytnävsslag i magen.
Hur klarar ditt självförtroende av det?

Jag har nog inte tänkt i de banorna, men nu när du nämner det, så är det ju faktiskt så att man bedömer varandra och synar varandra utmed sömmarna hela tiden. I klubbmiljö finns det ju alltid en lounge-del där man inte får ha sex, utan det är mer en samlingsplats för intag av dryck och en "raggnings"-plats med mera.

I det området samlas ju folket för att prata och "känna" på varandra om man skulle kunna passa för att gå vidare. Där har vi pratat med mycket folk, och ibland har man klickat med ett annat par och sedan helt sonika bestämt och frågat: "Vi gillar, er. Skall vi?" Eftersom alla människor har olika syn på saken, så bestämmer man sinsemellan helt enkelt vad som är tillåtet och inte. Väldigt många (ja, väldigt många) par har ju inte partnerbyten, och då är det ju bra att ha checkat det innan, så att säga.

Om man redan är i ett rum med flertal par, så säger väl regeln att man skall ta med sin hand på kvinnan (i mitt fall) på en o-erogen zon (om man säger så?), såsom lår, axeln, ryggen eller nåt. Om kvinnan inte tar bort min hand, då är det okej att smeka vidare. Tar hon däremot bort min hand, då är det inte okej. Och det gäller så att säga resten av natten. Hon kommer inte ångra sig, och då är det ingen idé att försöka igen.

Min fru har fått ta bort samma hand både tre och fyra gånger. Troligtvis för att den mannen ifråga är. 1. Korkad. 2. Ny i swingerslivet. Sedan är jag av den åsikten att man också har ögonkontakt med männen, så att också de får säga sitt innan man går till second base.

Att träffa par privat (via Internet t.ex.) är mycket svårare, tycker jag. Det skall chattas och mailas i evighet. Sedan skall det matchas mellan två par att finna en kväll man kan ses..... Sedan sitter man där under middagen och verkligen försöker "klicka" med varandra. Och många gånger vi har dejtat andra par, så har vi bara setts en gång och det enda vi fått är lite mat i magen. Men konversationerna vi har under middagen är väldigt skruvade. Vi pratar i stort sett om bara sex, och då sex på fler. Vad man gillar, inte gillar. Vad man tycker är okej, och inte okej.

En middagskonversation vi aldrig skulle ha med våra vanliga vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Är du väldigt nöjd med din fysik?
Eller är du en sådan person som helt enkelt aldrig bryr sig om vad andra tycker?

Jo,det är väl klart jag skulle vilja ha lite mer magmuskler och kanske lite större biceps. Men jag är väl i övrigt helt nöjd med min fysik. Å andra sidan bryr jag mig samtidigt inte heller så mycket om vad andra tycker.

Jag personligen tittar inte på hur stora biceps mannen har, eller hur stora bröst kvinnan har. Jag tittar först på helheten, för jag tänder personligen inte på jättetjocka tjejer. Sedan vill jag ju gärna samtala med dem en stund i loungen, så att det inte är träskallar EQ-mässigt. Det tredje är ju att man kollar lite vilka regler de har och vad de vill och inte.

Om allt det klickar hos mig, min fru och dem.
Då är det gasen i botten och låta fantasierna förverkligas.
Citera
2012-08-01, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusio
Att träffa par privat (via Internet t.ex.) är mycket svårare, tycker jag. Det skall chattas och mailas i evighet. Sedan skall det matchas mellan två par att finna en kväll man kan ses..... Sedan sitter man där under middagen och verkligen försöker "klicka" med varandra. Och många gånger vi har dejtat andra par, så har vi bara setts en gång och det enda vi fått är lite mat i magen. Men konversationerna vi har under middagen är väldigt skruvade. Vi pratar i stort sett om bara sex, och då sex på fler. Vad man gillar, inte gillar. Vad man tycker är okej, och inte okej.

En middagskonversation vi aldrig skulle ha med våra vanliga vänner.

Känner igen det där. Har swingat en hel del själv. Både som ena hjulet i ett par och även som singel på klubb. Sambon jag swingade med kunde absolut inte tänka sig klubb så då fick det bli nätet. Många dejter och skruvade konversationer blev det. Men också en hel del äventyr, det GÅR att hitta andra på nätet. Vi hittade iaf tre olika par som det blev mer än ons med.

Som singel har jag frekventerat framför allt en klubb, och visst är det mycket enklare där. Har även tagit med mig tillfälliga tjejer jag träffat och som varit nyfikna till klubben, alltid med lyckat resultat.
Citera
2012-08-01, 16:57
Medlem
storytellers avatar
Är det några yngre par med? Tänker typ 23-29 eller så.
Kan man se en tendens till att yngre par (yngre kvinnor, spec) är mer populära att swinga med än andra?
Citera
2012-08-01, 17:09
Medlem
Confusios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpmaster
Känner igen det där. Har swingat en hel del själv. Både som ena hjulet i ett par och även som singel på klubb. Sambon jag swingade med kunde absolut inte tänka sig klubb så då fick det bli nätet. Många dejter och skruvade konversationer blev det. Men också en hel del äventyr, det GÅR att hitta andra på nätet. Vi hittade iaf tre olika par som det blev mer än ons med.

Som singel har jag frekventerat framför allt en klubb, och visst är det mycket enklare där. Har även tagit med mig tillfälliga tjejer jag träffat och som varit nyfikna till klubben, alltid med lyckat resultat.

Jag tycker nog klubb är enklast. Lite mer opersonligt, om man jämför med lyckade privatmiljöträffar. Men klubb är mer oknussligt. Vilka klubbar har du besökt?
Citera
2012-08-01, 17:15
Medlem
Confusios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Är det några yngre par med? Tänker typ 23-29 eller så.

Låter kanske klyschigt, men det finns par i alla åldrar. Allt från 20 till 60+ år. Men genomsnittsåldern är nog kring 30-bläcket någonstans, om jag tänker på de tillfällena vi besökt klubbarna. Sedan är det alltid färre par när singelkillar är välkomna, och av den orsaken brukar vi föredra lördagkvällar när endast par är välkomna (det brukar på de flesta klubbar vara lördagkvällar).

Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Kan man se en tendens till att yngre par (yngre kvinnor, spec) är mer populära att swinga med än andra?

Nja, jag kan tycka att par drar sig till par i sin egen ålder. Vi som är 30+, brukar allt som oftast hänga med just par kring 30 år. Oldies-paren hänger med oldies-paren, och så vidare. Men det är klart man sett ett pensionärspar hänga med ett par kring 25 år, men det är inget som tilltalar varken mig eller min fru. Alla är vi olika. Vi gillar att umgås med par i vår ålder, +-10 år.
Citera
2012-08-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusio
Jag har nog inte tänkt i de banorna, men nu när du nämner det, så är det ju faktiskt så att man bedömer varandra och synar varandra utmed sömmarna hela tiden. I klubbmiljö finns det ju alltid en lounge-del där man inte får ha sex, utan det är mer en samlingsplats för intag av dryck och en "raggnings"-plats med mera.

I det området samlas ju folket för att prata och "känna" på varandra om man skulle kunna passa för att gå vidare. Där har vi pratat med mycket folk, och ibland har man klickat med ett annat par och sedan helt sonika bestämt och frågat: "Vi gillar, er. Skall vi?" Eftersom alla människor har olika syn på saken, så bestämmer man sinsemellan helt enkelt vad som är tillåtet och inte. Väldigt många (ja, väldigt många) par har ju inte partnerbyten, och då är det ju bra att ha checkat det innan, så att säga.

Om man redan är i ett rum med flertal par, så säger väl regeln att man skall ta med sin hand på kvinnan (i mitt fall) på en o-erogen zon (om man säger så?), såsom lår, axeln, ryggen eller nåt. Om kvinnan inte tar bort min hand, då är det okej att smeka vidare. Tar hon däremot bort min hand, då är det inte okej. Och det gäller så att säga resten av natten. Hon kommer inte ångra sig, och då är det ingen idé att försöka igen.

Min fru har fått ta bort samma hand både tre och fyra gånger. Troligtvis för att den mannen ifråga är. 1. Korkad. 2. Ny i swingerslivet. Sedan är jag av den åsikten att man också har ögonkontakt med männen, så att också de får säga sitt innan man går till second base.

Okej, tack för ett utförligt svar. Det är väldigt intressant att läsa och samtidigt ytterligt disturbing. Min ödmjuka åsikt är att man har någon form av defekt i sin hjärna om man inte bara accepterar utan även gläds åt att se sin kvinna bli påsatt av andra män. Jag kan på en teoretisk nivå förstå att det är möjligt att tända på sådant som BDSM eller avföringssex (även om jag själv inte gör det) men att swinga är helt enkelt något min hjärna inte greppar. Som att bli upphetsad av självskadebeteende. Jag inser dock att ni som är lagda åt detta får uppleva mycket roligt.

Vilket för mig till en avslutande fråga: upplever du att det är någon speciell människotyp som blir swingers? Kan man se det eller ana sig till det genom en konversation? Finns det några mentala drag som brukar vara gemensamma såsom exhibitionism, extrem altruism, flummiga "fred-på-jorden"-människor?
Citera
2012-08-09, 00:54
Medlem
Har du mer sex med frugan än andra?
Citera
2012-08-09, 10:55
Medlem
Roxanas avatar
Om din fru vill skaffa en älskare skulle du vara ok med det?

Om ja, skulle du då kräva att få träffa honom för ett man to man - talk först eller skulle du lita på hennes omdöme?
Citera
2012-08-10, 05:01
Medlem
Kräkchocks avatar
Har det hänt dej/er att ni träffat någon på klubb som ni känner sedan innan? "Där är ju ungarnas dagisfröken. Sträck på dej älskling". Hur gick det isf?
Citera
2012-08-10, 11:45
Medlem
Vad har du och din fru för regler?

Kan du berätta lite om er bästa upplevelse?
Citera
2012-08-10, 23:24
Medlem
Imalosers avatar
Jag har alltid undrat hur man tar första steget. Hur föreslog du, alternativt din fru, att ni skulle bli swingers? Det måste ju vara väldigt nervöst att gå fram till tjejen och berätta att du vill vara swinger, och riskera att hon säger något som "Jaså!? Duger inte jag längre!? Dra åt helvete!" Hur tog du/hon initiativet så att säga?
Citera
2012-08-11, 01:21
Medlem
Hur klarar du av att se din fru med någon annan? Jag skulle aldrig för mitt liv vilja dela med mig av personen jag älskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in