• 1
  • 2
2005-03-17, 00:59
Medlem
En fullvuxen katt i min närhet skall tags av daga. Vad ska jag använda mig utav för någonting och hur skall den doseras? Kan man få tag i den lagligt?
Utförandet kunde kanske gå till att man kunde hålla en trasa med ämnet så den sakta får andas in.
Citera
2005-03-17, 07:40
Medlem
NoDices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9.0mm
En fullvuxen katt i min närhet skall tags av daga. Vad ska jag använda mig utav för någonting och hur skall den doseras? Kan man få tag i den lagligt?
Utförandet kunde kanske gå till att man kunde hålla en trasa med ämnet så den sakta får andas in.

Annars kan man ju oxo gå till veterinären...
Citera
2005-03-17, 07:45
Veterinären är nog det bästa, tror inte det kan kosta så mycket. Det de använder som avlivningsvätska tror jag är någon form av barbiturat, men jag är inte säker.

Att få katten att andas in något som man håller för dess nos tror jag är ganska svårt, bättre att ge den något i maten i så fall.

Men jag rekommenderar ändå veterinären.
Citera
2005-03-17, 08:38
Medlem
ZtimEs avatar
Jo lätt vetrinären, har själv haft en katt där som hade blivit överkörd

men då ger dom katten en spruta och sen så somnar den bara in och
känner ingenting.

/jonas
Citera
2005-03-17, 09:00
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9.0mm

Du kan väl iaf ge ditt husdjur en värdig avslutning, och inte något som kanske får den att lida..

Vad gör du om katten börjar lida men den inte dör. Då blir du tvungen att slå ihjäl den med dina egna händer eller något annat trevlig..

Nä, såklart ska du gå till veterinären i såna här fall..
Citera
2005-03-17, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoDice
Annars kan man ju oxo gå till veterinären...
indeed..
Citera
2005-03-17, 09:18
Bannlyst
Tiopental hos vet. och sedan så råkar givetvis litegrann slinka ned i din ficka.
Citera
2005-03-17, 12:30
Medlem
carlinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teemb
Stoppa den i en kartong tejpa igen lådan och dra en salva hagel genom den. Jag har gjort detta på ett flertal katter, dem lever inte när man öppnar lådan.
Jag hoppas verkligen inte du är veterinär.
Citera
2005-03-17, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlino
Jag hoppas verkligen inte du är veterinär.
Hoho. Nae du någon veterinär är jag inte. Älskar djur dock, det gör jag. Har två katter just nu. Har haft 5 nymfparakiter och säkert 11 katter innan.

Att skjuta en katt är minst lika smidigt som att ge den något sövande.
Förutsatt att man inte bor i innerstan då.
Citera
2005-03-17, 15:20
Medlem
happy!!!s avatar
Tänk efter: hur skulle DU helst dö - ta gift eller hoppa ner i en låda och få nån o skjuta på den med ett gigantiskt hagelgevär?
Detsamma gäller antagligen katten även fast den kanske inte kan utvärdera alternativen...
Citera
2005-03-17, 15:36
Medlem
Porrpojkes avatar
Bättre o ge djuret en värdig avslutning på livet, veterinären fixar sånt för ett par hundra...o det kan det väl vara värt?
Citera
2005-03-17, 16:20
Medlem
happy!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pister
I Storbrittanien kunde man få jobb som kattstrypare och det var inte särskilt många år sedan.
En tidig medlem i The Grey Wolves roade sig med att ta ut söta kissar i rännstenen, och leka sälklubbare med sina kängor, till kvartersungarnas stora sorg och medlidande.
Det personliga brevet för en kattstrypare borde se ut ungefär så här:
"Redan när jag var liten tyckte jag om att tortera varelser som är mindre än jag. En favoritsysselsättning var att slita benen av paddor för att sedan se dem försöka hoppa iväg. <snip> Jag tror att ert företag kan få en stor nytta av min noggranhet, pålitlighet och sadistiska läggning. Samtidigt hoppas jag att ni kan erbjuda mig en lagom blodig arbetsmiljö med möjligheter till personlig och karriärsmässig utveckling (mitt stora mål är att ta hundstryparexamen!) samt möten med många spännande mentalpatienter. <snip> I mina hobbyn ingår att musicera på min fiol på natten (jag är en mycket dålig fiolspelare), vrida nacken av hönor på en närbelägen farm samt spela golf."

Killen med kängorna kanske borde satsat på den karriären?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in