Citat:
Ursprungligen postat av organis
jag har själv aldrig vart med om att nån har frågat vad jag ska ha lustgas till så du måste nog haft lite otur med dina butiker eller så lever du i ett smuttsigt område där dom inte vill sälja

kanske
Nej, jag skulle inte vilja säga att jag haft en sån otur. Dessutom har jag även vågat mig utanför mitt kvarter så det är inte bara iaktagelser från ghettot.
En gång har en idiot till säljare skrattat och sagt att de slutat sälja sådana, eftersom de innehöll lustgas. Efter att jag förklarat för honom att man inte kan använda kolsyrepatroner till en Gräddsifon så var det inget mer med det. Det var på någon hobbyshop i Gallerian. Två butiker på Åhléns har också tagit det ur sortimentet, liksom centralt belagda Järnia, det var en på Söder som var först ut sedan ungarna gått i svängdörr från öppning till stängningsdags. Alla W&W har kvar och de flesta bartillbehörsbutiker också.
Jag tror att det var i Uppsala på en bensinmack av alla ställen, som det först uppmärksammades i kvällspressen sedan de tagit kartongerna av hyllan.
PGW är alltid no:1 eftersom de har de mest skadade öststatsmärkena som man aldrig har hört talats om och gör insidan av sifonen så där sexigt drypande av svart klet efter några pysta.
Men det har försvunnit från åtminstone 5-6 butiker som jag besökt, av den orsaken jag angav. Inte för att det är något jag sörjer, de flesta säljer ju fortfarande, men troligtvis kommer de att bli färre och priserna att stiga, så har utvecklingen varit de senaste fem åren. Förhoppningsvis kommer det att innebära ett uppsving för medicinsk lustgas på marknaden.