• 3
  • 4
2005-03-19, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Men när man tänker efter så gick lustgas att köpa överallt utan kontroll för bara några år sedan.

Du kan köpa lustgas var fa'n som helst även idag.
Lite källkritik, inga lösa påståenden
Citera
2005-03-19, 20:50
Bannlyst
Bara för att du är dum i huvudet så ska du inte utgå ifrån att alla andra är det också. På senaste året har jag sett skriverier i diverse tidningar om flertalet butiker som upphört med att sälja N2O-patroner pga missbruk bland ungdomar. Nästan, eller t.o.m alla centralt belagda Järnia-butiker i Stockholm t.ex. Så även den som låg på tio minuters promenadavstånd härifrån, ack grymma öde. Sifoner har de dock kvar fortfarande till hyggligt pris, c:a 300:- / 0,5 l.
Citera
2005-03-20, 00:36
Medlem
organiss avatar
jag har själv aldrig vart med om att nån har frågat vad jag ska ha lustgas till så du måste nog haft lite otur med dina butiker eller så lever du i ett smuttsigt område där dom inte vill sälja kanske
Citera
2005-03-20, 00:50
Bannlyst
om jag inte har helt fel så brukar det gå att fixa så vetrinären kommer hem till dig och avlivar katten.
det gjorde allafall några med sin hund.
du kan ju ringa och fråga allafall.
Citera
2005-03-20, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av organis
jag har själv aldrig vart med om att nån har frågat vad jag ska ha lustgas till så du måste nog haft lite otur med dina butiker eller så lever du i ett smuttsigt område där dom inte vill sälja kanske

Nej, jag skulle inte vilja säga att jag haft en sån otur. Dessutom har jag även vågat mig utanför mitt kvarter så det är inte bara iaktagelser från ghettot.
En gång har en idiot till säljare skrattat och sagt att de slutat sälja sådana, eftersom de innehöll lustgas. Efter att jag förklarat för honom att man inte kan använda kolsyrepatroner till en Gräddsifon så var det inget mer med det. Det var på någon hobbyshop i Gallerian. Två butiker på Åhléns har också tagit det ur sortimentet, liksom centralt belagda Järnia, det var en på Söder som var först ut sedan ungarna gått i svängdörr från öppning till stängningsdags. Alla W&W har kvar och de flesta bartillbehörsbutiker också.
Jag tror att det var i Uppsala på en bensinmack av alla ställen, som det först uppmärksammades i kvällspressen sedan de tagit kartongerna av hyllan.

PGW är alltid no:1 eftersom de har de mest skadade öststatsmärkena som man aldrig har hört talats om och gör insidan av sifonen så där sexigt drypande av svart klet efter några pysta.

Men det har försvunnit från åtminstone 5-6 butiker som jag besökt, av den orsaken jag angav. Inte för att det är något jag sörjer, de flesta säljer ju fortfarande, men troligtvis kommer de att bli färre och priserna att stiga, så har utvecklingen varit de senaste fem åren. Förhoppningsvis kommer det att innebära ett uppsving för medicinsk lustgas på marknaden.
Citera
2005-03-20, 02:09
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Bara för att du är dum i huvudet så ska du inte utgå ifrån att alla andra är det också. På senaste året har jag sett skriverier i diverse tidningar om flertalet butiker som upphört med att sälja N2O-patroner pga missbruk bland ungdomar. Nästan, eller t.o.m alla centralt belagda Järnia-butiker i Stockholm t.ex. Så även den som låg på tio minuters promenadavstånd härifrån, ack grymma öde. Sifoner har de dock kvar fortfarande till hyggligt pris, c:a 300:- / 0,5 l.

Jag är 17 år och köpte några sifoner på en partybutik i Göteborg. Nästan alla sånna ställen tror jag säljer. Jag vet 1 till, som en polare berättade om. Mitt inköp skedde dessutom på första bästa ställe. :P
Citera
2005-03-20, 02:36
Bannlyst
Jag vet fyra butiker i Nordstan som säljer, fast ingen för under 50-lappen. Skitstad. Är det något som det kan bli problem med så är det ju snarare att hitta en prisvärd sifon som inte packningen går på efter några tusen patroner. Man vill ju gärna ha en 1l så att man kan klämma i tre och hoppas på det bästa. Halvliters brukar klara 2 några gånger, men sen smäller de.

Här är några ställen i 08 där man kan hitta patroner.
Birger Jarlsg. 25 / 411 68 00
Farsta centrum / 604 32 71
Jakobsbergs centrum / 580 823 24
Sjödalstorget 5, Huddinge / 711 08 50
Skärholmens centrum / 710 29 70
Täby centrum / 638 02 10
Cementvägen 34, Haninge / 641 39 09
Hökens Gata 8 / 714 83 30
Botkyrkavägen 11, Vårby / 740 29 14
Citera
  • 3
  • 4