• 1
  • 2
2012-07-28, 13:21
Medlem
gonzorockers avatar
Tjena!
En grej jag och polarna har disskuterat ett par dagar är, påverkas toleransen på CB om man röker in sej på cannabinoler?
Personligen tycker jag inte att det påverkar.
Citera
2012-07-28, 13:30
Medlem

Nej det påverkar inte toleransen
Citera
2012-07-28, 15:03
Medlem
Röker du ofta och mycket rökmix får du även tolerans mot cannabis.
Citera
2012-07-28, 15:35
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottish
Röker du ofta och mycket rökmix får du även tolerans mot cannabis.

Nej, det är syntetiska cannabinoider.
Citera
2012-07-28, 15:52
Medlem
Ja, det ökar toleransen. Syntetiskt eller inte är ingen skillnad, det påverkar dina CB1 och CB2 receptorer och hjärnan vänjer sig vid mängderna. En stark rökmix kommer aktivera dina receptorer mycket mer än normalstark cannabis, så är du van med starka mixar kommer du inte bli tillfredsställd av cannabis.
När du sedan slutar röka cannabis och mixar kommer hjärnan vara van att få överskott med cannabinoider och därför produceras endocannabinoiderna som anandamid i väldigt små mängder, vilket gör att man kan känna sig uttråkad och obekväm tills det blir balans i endocannabinoiderna igen.
Citera
2012-07-28, 16:08
Medlem
username-4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogstokigturk
Ja, det ökar toleransen. Syntetiskt eller inte är ingen skillnad, det påverkar dina CB1 och CB2 receptorer och hjärnan vänjer sig vid mängderna. En stark rökmix kommer aktivera dina receptorer mycket mer än normalstark cannabis, så är du van med starka mixar kommer du inte bli tillfredsställd av cannabis.
När du sedan slutar röka cannabis och mixar kommer hjärnan vara van att få överskott med cannabinoider och därför produceras endocannabinoiderna som anandamid i väldigt små mängder, vilket gör att man kan känna sig uttråkad och obekväm tills det blir balans i endocannabinoiderna igen.

+1

Tolerans = hjärnans försvar genom att göra receptorerna mindre känsliga. (Eller färre små upptagningsstationer runt varje receptor.) Tar ca: 6 mån - 1år att återställa antalet "stationer" igen och få hjärnan att reagera som den gjorde första gångerna. Redan efter en månad märker många ingen skillnad alls. (men det är det)

Edit: Käkar du opioder stiger även toleransen mot opiater... ( flera olika sorter syntet cb = korstolerans (vilket suger b*lle) - Så att blanda flera sorter för att få "lägre tolerans"= no no!)
Senast redigerad av username-4 2012-07-28 kl. 16:18.
Citera
2012-07-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av username-4
+1

Tolerans = hjärnans försvar genom att göra receptorerna mindre känsliga. (Eller färre små upptagningsstationer runt varje receptor.) Tar ca: 6 mån - 1år att återställa antalet "stationer" igen och få hjärnan att reagera som den gjorde första gångerna. Redan efter en månad märker många ingen skillnad alls. (men det är det)

Intressant, hade du kunnat länka källa ?
Citera
2012-07-30, 10:29
Medlem
username-4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackieman

oooi -ska bara...
-nä klart det ska grävas källor, kika in igen i kväll så ska vi se......

När det gäller återväxten så kan jag säga direkt att någon stuide lär Mojo inte hitta, jag vilar det sista påståendet på lång erfarenhet från olika instutioner i den svenska modellen Vill du ha det torra svaret så är det "aldrig",

- hjärnan är förstörd för all framtid!!

- vill du ha ett realistiskt svar?

- så kan vi säga 2x tiden du överbelastade systemet, men minst tre månader, (mitt personliga resultat i fältstudien av just knarkare står ju redan)

På återseende!
Senast redigerad av username-4 2012-07-30 kl. 10:36.
Citera
2012-07-30, 14:53
Medlem
username-4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackieman

http://www.biotech.kth.se/courses/gr...hemuppgift.pdf

Tycker jag ger en nästan begriplig förklaring, finns en sida enbart om överstimulering, gifter och droger.

Annars kika på F12, de har råkoll på det mesta från hypofysen till kroppens receptorer..

Mvh
Citera
2012-07-30, 16:15
Medlem
username-4s avatar
https://www.flashback.org/t298132

sen

https://www.flashback.org/t1924145

sen åvanstående så blir det möjligen lite mer begripligt...?
Citera
2012-07-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av username-4
http://www.biotech.kth.se/courses/gr...hemuppgift.pdf

Tycker jag ger en nästan begriplig förklaring, finns en sida enbart om överstimulering, gifter och droger.

Annars kika på F12, de har råkoll på det mesta från hypofysen till kroppens receptorer..

Mvh

Ok tack för länkarna det uppskattas

MVH
Citera
2014-01-16, 13:27
Medlem
khrysothemiss avatar
tar för givet att något med mycket högre affinitet på samma receptorer som CB kommer öka toleransen för CB. Kan också bekräfta efter egna experiment.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in