Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Apa kan du ju vara själv. Eller din flickvän.
Varför stödja såna som dödar eller skrämmer iväg apmammor och snor deras ungar för att sen sälja ungarna till turister och diverse puckon som vill ha en tillfällig leksak?
Apor går inte att ha i möblerade rum, de förstör och pillar på allt, kan inte bli rumsrena (inte ens människoapor som orangutanger och chimpanser) utan skiter och pissar överallt. De kräver specialmat och måste hållas kopplade ute om de inte ska rymma. Större delen av alla apor som dumma människor köper dör av felaktig behandling och diverse sjukdomar (ofta diarréer ). Hur kul är det att gå omkring bland folk som man vill impa på för att man har en apa när man samtidigt visar upp lös illaluktande apskit på kläderna?
Skaffa en liten söt hund istället, den blir garanterat mer lättskött, lydig och roligare att ha än en jobbig självständig apa som skitar ner och förstör.
OMG!

läs hela texten tack! jag skriver med caps så du förstår... JAG SKA HA DEN I THAILAND!!! där är det många som har apor! dom hjälper folket med att ta ner cocosnötter bland annat!
kan förstå att du inte vet hur det ser ut hos min tjej, men där lever vi mer i en koja än ett hus, i västerlänsk mening.. apan kommer att vara utomhus i stort sätt jämt!
skaffar absolut inte apan för att impa på folk som du verkar tro, apa är relativt trivalt där som du kanske förstår. inte en käft där som skulle höja på ögonbrynen om jag satt med en apa i famnen..