2012-07-27, 07:27
Medlem
Whad up forum!
Jag funderar starkt på att skaffa en apa, den mindre sorten alltså, som husdjur när jag och min flickvän åker till Thailand och bor hos henne en längre tid.
Problemet just nu är ju att jag måste ju åka tillbaka efter ett tag och jobba och kommer då apan bli jätte ledsen och inte alls tycka om mig när jag kommer tillbaka?
Har läst en del om att ha apa som husdjur men inte funnigt några vettiga tips på hur man bör fostra dom. Då dom verkar vara ganska "aggressiva" av naturen så kanske en ratwailers uppfostran är på sin plats? ^^

anyhow, tack på förhand!
Citera
2012-07-27, 09:28
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yo5hi
Whad up forum!
Jag funderar starkt på att skaffa en apa, den mindre sorten alltså, som husdjur när jag och min flickvän åker till Thailand och bor hos henne en längre tid.
Problemet just nu är ju att jag måste ju åka tillbaka efter ett tag och jobba och kommer då apan bli jätte ledsen och inte alls tycka om mig när jag kommer tillbaka?
Har läst en del om att ha apa som husdjur men inte funnigt några vettiga tips på hur man bör fostra dom. Då dom verkar vara ganska "aggressiva" av naturen så kanske en ratwailers uppfostran är på sin plats? ^^

anyhow, tack på förhand!

Är du ett troll, eller?
Citera
2012-07-27, 09:53
Medlem
BizarreReverends avatar
Du kan åka ut till förorten och köpa en billig primat!
Citera
2012-07-27, 12:10
Medlem
swebarbs avatar
ja lycka till pucko.. då får du flytta till afrika kanske.
Citera
2012-07-27, 12:37
Medlem
Wandras avatar
Försök med ap-oteket vetja.
Citera
2012-07-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja lycka till pucko.. då får du flytta till afrika kanske.
lol, varför skulle jag behöva göra det? xD massor som har apa i thailand ( ! )
Citera
2012-07-27, 13:47
Medlem
Pieszeckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yo5hi
Whad up forum!

anyhow, tack på förhand!

Wait a sec. Du hade inte tänkt föra in apan i Sverige va? Du är väl medveten om att du inte får lov att göra det?
Citera
2012-07-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pieszecki
Wait a sec. Du hade inte tänkt föra in apan i Sverige va? Du är väl medveten om att du inte får lov att göra det?

är mycket medveten om det ja, där för sa min tjej till mig att "om du vill så kan du skaffa en apa hos mig"... men då jag läst mcket om dom så verkar dom lite halvbesvärliga att fostra... många gånger är dom rent av elaka ^^ och det bekräftar hon att dom ofta är.
därför tänkte jag höra här om det är någon som haft apa som vet hur man ska uppfostra dom (om inte annant så på ett ungefär), för jag vet att det vär ju ändå inte så länge sedan man fick lov att ha apa även i sverige.
Citera
2012-07-27, 14:38
Medlem
Svidmyras avatar
Apa kan du ju vara själv. Eller din flickvän.

Varför stödja såna som dödar eller skrämmer iväg apmammor och snor deras ungar för att sen sälja ungarna till turister och diverse puckon som vill ha en tillfällig leksak?

Apor går inte att ha i möblerade rum, de förstör och pillar på allt, kan inte bli rumsrena (inte ens människoapor som orangutanger och chimpanser) utan skiter och pissar överallt. De kräver specialmat och måste hållas kopplade ute om de inte ska rymma. Större delen av alla apor som dumma människor köper dör av felaktig behandling och diverse sjukdomar (ofta diarréer ). Hur kul är det att gå omkring bland folk som man vill impa på för att man har en apa när man samtidigt visar upp lös illaluktande apskit på kläderna?

Skaffa en liten söt hund istället, den blir garanterat mer lättskött, lydig och roligare att ha än en jobbig självständig apa som skitar ner och förstör.
Citera
2012-07-27, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Apa kan du ju vara själv. Eller din flickvän.

Varför stödja såna som dödar eller skrämmer iväg apmammor och snor deras ungar för att sen sälja ungarna till turister och diverse puckon som vill ha en tillfällig leksak?

Apor går inte att ha i möblerade rum, de förstör och pillar på allt, kan inte bli rumsrena (inte ens människoapor som orangutanger och chimpanser) utan skiter och pissar överallt. De kräver specialmat och måste hållas kopplade ute om de inte ska rymma. Större delen av alla apor som dumma människor köper dör av felaktig behandling och diverse sjukdomar (ofta diarréer ). Hur kul är det att gå omkring bland folk som man vill impa på för att man har en apa när man samtidigt visar upp lös illaluktande apskit på kläderna?

Skaffa en liten söt hund istället, den blir garanterat mer lättskött, lydig och roligare att ha än en jobbig självständig apa som skitar ner och förstör.

OMG! läs hela texten tack! jag skriver med caps så du förstår... JAG SKA HA DEN I THAILAND!!! där är det många som har apor! dom hjälper folket med att ta ner cocosnötter bland annat!
kan förstå att du inte vet hur det ser ut hos min tjej, men där lever vi mer i en koja än ett hus, i västerlänsk mening.. apan kommer att vara utomhus i stort sätt jämt!
skaffar absolut inte apan för att impa på folk som du verkar tro, apa är relativt trivalt där som du kanske förstår. inte en käft där som skulle höja på ögonbrynen om jag satt med en apa i famnen..
Citera
2012-07-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra

någonsin tänkt på att den kanske är avel av andra apor som används som husdjur/zoo/coccosnöt plockare
och vad får dig att tro att det bara är tillfälligt jag vill ha den?
Citera
2012-07-28, 08:02
Medlem
Du skall skaffa en apa i Thailand där var och varannan har dessa primater som husdjur, och du frågar om hur man sköter dessa på ett fora där de flesta är ungar i ett land där det är förbjudet att ha apor som husdjur.
Min fråga till dig. Känns det som rätt väg att få information?
Mitt råd till dig. Fråga en Thailändare I THAILAND.
Mitt råd till apan. Spring för livet ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in