Citat:
Ursprungligen postat av Yo5hi
OMG!

läs hela texten tack! jag skriver med caps så du förstår... JAG SKA HA DEN I THAILAND!!! där är det många som har apor! dom hjälper folket med att ta ner cocosnötter bland annat!
kan förstå att du inte vet hur det ser ut hos min tjej, men där lever vi mer i en koja än ett hus, i västerlänsk mening.. apan kommer att vara utomhus i stort sätt jämt!
skaffar absolut inte apan för att impa på folk som du verkar tro, apa är relativt trivalt där som du kanske förstår. inte en käft där som skulle höja på ögonbrynen om jag satt med en apa i famnen..
Jag förstod mycket väl att du skulle ha din apa i Thailand.
Hur ska en
liten apa kunna ta ner tunga kokosnötter? Är det inte bättre att engagera en palmklättrande liten thailändsk pojke för nötplockningen? Det blir både humanare, billigare och mindre jobbigt. Vil du ha kokosnötter så kan du också köpa dem av någon annan, kanske av någon som har en större och utbildad kokosnötplockningslämplig apa.
Även en ganska liten apa blir oftast både aggressiv, bitsk och destruktiv i samband med och efter könsmognaden. Apbett är inte att leka med.
Uppfödningen av apor i Thailand är f.ö. under all kritik och om du ska ha din apa utomhus så rymmer den om den inte sitter i någon form av inhägnad. Hur kul tror du apan tycker att det är att sitta inburad mesta tiden? Dröm gärna din apdröm men förverkliga den inte - vuxna apor passar helt enkelt inte som sällskapsdjur!